Ο πολιτισµός και η πρόοδος των ανθρωπoκοινωνιών στις ηµέρες µας θεµελιώνεται πάνω στην επιστήµη και τη γνώση.
Όλα ξεκινούν από την ενθάρρυνση και παρότρυνση των πολιτών ως µελών µιας κοινωνίας να ασχοληθούν µε τις επιστήµες. Και σ’ αυτό η εκπαίδευση καλείται τον πρώτιστο ρόλο διαχρονικά µέσα σε µιαν κοινωνία να παίζει.
Συγκεκριµένα, η κοινωνική και η ατοµική υλική προκοπή και ευηµερία επιτυγχάνονται κάθε φορά που η δηµόσια και δωρεάν για όλους εκπαίδευση πετυχαίνει τον κύριο σκοπό της. Ο σκοπός αυτός που δεν είναι άλλος από την ισορροπία και τη στενή σύµπραξη και την αλληλοβοήθεια των θετικών επιστηµών και της τεχνολογίας µε τις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήµες.
Επιδιώκοντας την επέκταση των αποτελεσµάτων της αλληλεπίδρασης µεταξύ της επιστήµης και της κοινωνίας σε κάθε τοµέα και πτυχή της ανθρώπινης ζωής και συνάµα οι πολίτες να νιώθουν µεγαλύτερη ασφάλεια και εµπιστοσύνη απέναντι στην επιστήµη και την έρευνα και στα αποτελέσµατά τους, η δηµόσια εκπαίδευση θα πρέπει πάντα να εξασφαλίζει την καλύτερη και την πληρέστερη παροχή της κάθε στιγµή απαιτούµενης γνώσης σε όλους. Έτσι θα συµβάλλει και στο να γίνουν εφικτές η ενεργοποίηση και η συνεργασία των πολιτών για την αντιµετώπιση των καθηµερινών προβληµάτων.
Για το λόγο αυτό, η από το δηµοτικό σχολείο έως και τα πανεπιστήµια εκπαίδευση πρέπει να βασίζεται σε έναν καλά δοµηµένο και επ’ ουδενί στείρο προγραµµατισµό, να µη βαλτώνει, αλλά διαρκώς να εξελίσσεται, προκειµένου σε κάθε τόπο και εποχή να ενισχύει την αρµονική ένταξη των πολιτών στο γύρω τους κοινωνικό περιβάλλον και τη χωρίς δυσεπίλυτα προβλήµατα µεταφορά των γνώσεων στην πράξη.
Και όταν γράψαµε πριν «να µη βαλτώνει», δεν εννοούµε τίποτα άλλο, παρά µόνον ότι η εκπαίδευση οφείλει να δηµιουργεί τις εξελίξεις γύρω της και όχι να τις παρακολουθεί ως ανήµπορη ουραγός. Επιπλέον, να βρίσκει τρόπους ανάπτυξης και καλλιέργειας σε βασικές και σηµαντικές δεξιότητες για τον καθένα µας όχι µονάχα στον τοµέα των θετικών επιστηµών και της τεχνολογίας µε στόχο την τεχνολογική καινοτοµία, αλλά και των ανθρωπιστικών επιστηµών, προκειµένου να αναζητούνται τα αίτια και να βρίσκονται οι λύσεις για ό,τι απασχολεί το σύγχρονο άνθρωπο ως µέλος µιας οργανωµένης κοινωνίας.
Καταλήγοντας εφόσον όλοι βλέπουµε και αντιλαµβανόµαστε συνάµα τα θετικά αποτελέσµατα για µας τους ίδιους και τις κοινωνίες µας στους τοµείς της έρευνας, της επιστήµης, της τεχνολογίας, της παιδείας, του πολιτισµού και του περιβάλλοντος, οσάκις η σε όλες τις βαθµίδες της δηµόσια και δωρεάν για όλους εκπαίδευση στέκεται γερά και όρθια στα πόδια της, ένα χρέος έχουµε όλοι οι πολίτες: Να µην τη ναρκοθετούµε, αλλά να τη στηρίζουµε διαρκώς και µε όλες µας τις δυνάµεις. Εσείς, αλήθεια, τι λέτε;