Η σπουδαία θεατρική ομάδα της Κισάμου που τελεί υπό την αιγίδα του Φιλολογικού Συλλόγου της πόλης επανέρχεται με μία χορταστική κωμωδία σε μία άκρως απολαυστική παράσταση, που όσοι την δουν θα την θυμούνται για καιρό.
Η φαρσοκωμωδία «..Περιμένοντας τον γιατρό..» ,και μάλιστα με διπλή διανομή σε τρεις ρόλους , αποτελεί εξελληνισμένη θεατρική διασκευή της σπουδαίας γαλλικής κωμωδίας του Laurent Baffie, που από το 2005 σπάει κυριολεκτικά ταμεία όπου κι αν έχει παιχτεί από επαγγελματικές και ερασιτεχνικές ομάδες.
Η υπόθεση του έργου εκτυλίσσεται στην αίθουσα αναμονής ενός διάσημου ψυχιάτρου, όπου συναντώνται έξι ασθενείς , που ο καθένας εμφανίζει ιδιότυπες, εκτός κανονικότητας και νόρμας, συμπεριφορές εκείνο που στην καθημερινή μας συζήτηση αναφέρουμε ως νευρώσεις, δηλαδή μονομανίες, ακίνδυνες αλλά ενοχλητικές, κυρίως για τους άλλους, αφού συνήθως εμποδίζουν την επικοινωνία και δημιουργούν αμηχανίες.
Η απόδοση του θεατρικού κειμένου διαμορφώνει ένα κλίμα ανατρεπτικό, με κωμικές φάσεις, που βγάζουν γέλιο άφθονο και αβίαστο οι δε «αριστοφανικές» βωμολοχίες του έργου ( και είναι πολλές !!!!) όχι μόνο δεν ενοχλούν καθόλου, αλλά έχουν ενσωματωθεί τόσο αριστοτεχνικά που δεν σοκάρουν.
Ο Θανάσης Τριανταφύλλου σκηνοθέτησε το έργο γεωμετρώντας δύο ουσιαστικά διαφορετικές παραστάσεις ( λόγω της διπλής διανομής) και πρόταξε κυρίως τον ρυθμό και τις σωστές ισορροπίες τόσο ανισόρροπων τύπων , με διπλή διδασκαλία σε τρεις ρόλους , έτσι ώστε υποχρεώνει όλους εμάς τους «υποψιασμένους» θιασώτες της ομάδας να παρακολουθήσουμε το έργο και με τις δύο διανομές – σας το συστήνω ανεπιφύλακτα !!!! ( σημ. οι υπεύθυνοι του φιλολογικού συλλόγου προνόησαν να έχουν μειωμένο εισιτήριο για όσους προσέλθουν για δεύτερη φορά !!!!!) .Επιμελείται και την μουσική επένδυση που αποτελεί στοιχείο της σκηνοθετικής του αυτοαναφορικότητας .
Στον ρόλο – αποκάλυψη του Βασίλη Δαμάογλου ( για τους φίλους Ομάρ Ταρίφ ) του Θεσσαλονικιού ταξιτζή, λάτρη του ΠΑΟΚ, που έχει μανία με τους αριθμούς και μετράει τα πάντα (και από τις μεγάλες εκπλήξεις της παράστασης) ο Λευτέρης Τριανταφυλλάκης έπλασε έναν πληθωρικό , απολαυστικό και ολοκληρωμένο χαρακτήρα που χαρίζει γέλιο μέχρι δακρύων.
Στην διπλή διανομή του ρόλου του Φώτη ο οποίος πάσχει από το σύνδρομο του «Gilles de La Tourette» ή αλλιώς «σύνδρομο της κοπρολαλίας», βρίζοντας ακατάπαυστα, γαβγίζοντας και κάνοντας άσεμνες χειρονομίες χωρίς όμως να το συνειδητοποιεί, ο σκηνοθέτης εμπιστεύθηκε δύο έμπειρα μέλη της ομάδας .
Ο Σπύρος Παππάς , παίζει με « αθωότητα » , έχει έξοχη ατάκα ακατάσχετου υβρεολογίου και προκαλεί χείμαρρο γέλιου , ενώ ο Κωστής Κυριτσάκης με άνεση, ορμή και «σκηνική μοχθηρία» επιβάλει ,χωρίς καθόλου ενοχλήσει, έναν απολαυστικό τύπο βωμολόχου .
Δύο φοβεροί τύποι , τόσο ίδιοι μα και τόσο ξεχωριστοί στον ίδιο ρόλο που σκαρώνουν ένα εκπληκτικό δίδυμο – εναλλάξ σε κάθε παράσταση – με τον Λευτέρη Τριανταφυλλάκη και χαρίζουν 90 λεπτά πραγματικής διασκέδασης και ξεγνοιασιάς.
Δεν υστερούν όμως σε τίποτα και οι υπόλοιποι ηθοποιοί .
Στον ρόλο της Νννν …ίτσας μιας υποχόνδριας Λαρισαίας που έχει εμμονή με την καθαριότητα και τα μικρόβια , επίσης έχουμε διπλή διανομή με την Ουρανία Αργυροπούλου να χτίζει με άνεση, μπρίο και προσωπικές πινελιές τον ρόλο και αποτελώντας σίγουρα μια από τις μεγαλύτερες απολαύσεις της παράστασης , ενώ σε πρώτη εμφάνιση επίσης η Ευαγγελία Πατελάκη , βγάζει τσαγανό και ενθουσιασμό στον ίδιο ρόλο και πείθει για την ιδιαιτερότητα και την ψύχωσή της.
Η διπλή διανομή ολοκληρώνεται στον ρόλο της Μαρίας Κλεοπάτρας Μπιμπίκα, μίας θεούσας που πάσχει από ψυχαναγκασμό και το σύνδρομο της επαλήθευσης, ξεχνάει δηλαδή αν πχ έσβησε το θερμοσίφωνα στο σπίτι και παθαίνει υστερία , ένας ρόλος που υπηρετήθηκε με κοντράστ ερμηνείας με εξίσου θεαματικό αποτέλεσμα τόσο από την Ινώ Γεωργακάκη , όσο και από την Μάντυ Βαρουχάκη. Η Ινώ Γεωργακάκη , τιθάσευσε τον χαρακτήρα αποφεύγοντας τον πειρασμό της καρικατούρας και ενέπνευσε στον ρόλο μία φαρισαϊκή εσωτερικότητα προτάσσοντας την ειρωνεία και τον αυτοσαρκασμό , η δε Μάντυ Βαρουχάκη , έκτισε τον ρόλο με νάζι και δουλεύοντας στην κίνηση σχεδίασε σκαμπρόζικα τον πλέον περίπλοκο για να σταθεί σκηνικά ιδιόρρυθμο τύπο.
Στον ρόλο του Μπάμπη ο όποιος δεν μπορεί να περπατήσει πάνω στις γραμμές του πατώματος και έχει μεγάλο θέμα με την απόλυτη συμμετ..ρρία !!!!! και τη διαρρύθμιση των αντικειμένων με αυστηρό και συγκεκριμένο τρόπο , «κουρδίζει» ερμηνευτικά σώμα και πνεύμα ο Χάρης Κοκολάκης , ενώ την πάσχουσα από «παλιλαλία» , δηλαδή από την επανάληψη λέξεων και φράσεων Λίλη Παπαγεωργοδημητρομανωλάκη, υποδύεται με σκηνική κομψότητα η Αργυρώ Χαραλαμπάκη , ενώ σωστή είναι στον ρόλο της Γραμματέα του γιατρού η Ίριδα Βεστάκη.
Τα σκηνικά του μόνιμου και σταθερού …. εργάτη της ομάδας Θοδωρή Παρασκάκη , για μία ακόμη φορά , συναρμοζόμενα με τις απαιτήσεις του κειμένου , απογειώνουν την σκηνοθεσία και την ερμηνεία των ηθοποιών, όπως και οι φωτισμοί του Νίκου Μιχελιδάκη, ενώ το μακιγιάζ και οι κομμώσεις από τις κυρίες Μαρία Μουντάκη, Αγάπη Ανδρονικάκη και Μαρία Κώστογλου -Γιαννουδάκη , είναι άψογα και προσδίδουν κύρος και επαγγελματισμό σε ένα σχήμα ερασιτεχνικό.
Εκείνοι που αποδεικνύονται ως συνεπείς και ακούραστοι «επαγγελματίες» του πολιτισμού για τον τόπο μας είναι οι αφανείς και ανιδιοτελείς εργάτες του Δ.Σ. του Φιλολογικού Συλλόγου Κισάμου , ο οποίος άνοιξε τις φτερούγες του για μία ακόμη φορά στην προσπάθεια της Πρόβας Τετραώρου. Ιδιαίτερα η ψυχή του συλλόγου κα Ελένη Γεωργακάκη , είναι σταθερή αναφορά σε ό,τι καλό και δημιουργικό συμβαίνει στα πολιτιστικά δρώμενα της Κισάμου , ενώ και ο κ. Νίκος Τριποδάκης με τρόπο εύληπτο και γλαφυρό «εισήγαγε» το κοινό στην παράσταση .
Σημ. Οι παραστάσεις ολοκληρώνονται σήμερα 2/6 και ώρα 9 το βράδυ, με τα έσοδα να διατίθενται για τις ανάγκες της δανειστικής βιβλιοθήκης του Συλλόγου.