Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Περιορισμένες δαπάνες στην εστίαση, στο Ρέθυμνο

Μπορεί ο Ιούλιος να διαδέχτηκε τους προηγούμενους μήνες με σημαντική αύξηση των ξένων επισκεπτών στο Ρέθυμνο καθώς και πληρότητες στις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, ωστόσο οι δαπάνες στα καταστήματα εστίασης του νομού διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα.
Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι είναι εκείνοι οι επισκέπτες που περιορίζουν τα χρήματα που ξοδεύουν σε αγαθά και στην πόλη του Ρεθύμνου, όπως η εστίαση, η αναψυχή, είδη ένδυσης και υπόδησης ακόμη και εκδρομές στο νομό, επωφελούμενοι από ελκυστικά πακέτα διακοπών που περιλαμβάνουν αρκετές παροχές εντός των ξενοδοχειακών μονάδων. Συνεπώς, στα μέσα της τουριστικής σεζόν παρά την αύξηση του τουριστικού πληθυσμού στο Ρέθυμνο, δεν φαίνεται ακόμη να υπάρχει το αντίστοιχο αντίκρισμα στους τζίρους των τοπικών καταστημάτων και την εστίαση.
10 ΕΥΡΩ ΤΟ ΑΤΟΜΟ Η ΜΕΣΗ ΔΑΠΑΝΗ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑΣΗ
Το «προφίλ» των τουριστών με εξαίρεση τους λίγους Ρώσους επισκέπτες, που πραγματοποιούν τις θερινές τους διακοπές στο Ρέθυμνο στο «ζενίθ» της τουριστικής σεζόν, περιλαμβάνει περιορισμό στα αγαθά που προμηθεύονται σε μια προσπάθεια να διατηρήσουν χαμηλό το συνολικό κόστος των διακοπών τους. Ενδεικτικά, ένας ξένος επισκέπτης θα δαπανήσει σε ένα τοπικό κατάστημα εστίασης περίπου 10 ευρώ. Οι παραγγελίες πάντως περιλαμβάνουν μικρά παραδοσιακά πιάτα, κυρίως «μεζεδάκια» και λιγότερο ατομικές μερίδες, ενώ οι περισσότεροι τουρίστες προτιμούν το χύμα κρασί ή το ποτήρι αποφεύγοντας τα εμφιαλωμένα που αυξάνουν το κόστος του γεύματος. Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εστίασης και Αναψυχής νομού Ρεθύμνου κ. Ανδρέας Κλαψινός υπογράμμισε μιλώντας στην Κρητική Επιθεώρηση: «Πάμε καλύτερα από τον Ιούνιο. Έχει αυξηθεί η κίνηση. Οι περισσότεροι επισκέπτες διατηρούν χαμηλές τις δαπάνες όμως υπάρχουν και οι εξαιρέσεις που είναι οι Ρώσοι επισκέπτες. Δεν είναι πολλοί, όμως δαπανούν κατά μέσο όρο σημαντικά ποσά στην εστίαση».
Στο μεταξύ οι επαγγελματίες στην εστίαση καλούνται να ανταπεξέλθουν τη φετινή χρονιά με την αύξηση του ΦΠΑ να διατηρείται σε όλη τη διάρκεια της σεζόν στο 24%.
«ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΕΖΟΝ» ΜΕ ΤΟΝ ΦΠΑ ΣΤΟ 24%
Ο γραμματέας του Συλλόγου Εστίασης και Αναψυχής νομού Ρεθύμνου κ. Στέλιος Σταυριδάκης μιλώντας στην Κρητική Επιθεώρηση αναφέρθηκε σε μια «πειραματική σεζόν» για τον ΦΠΑ στο 24% στην εστίαση που θα καταδείξει το πώς θα καταφέρει να κλείσει και κατά συνέπεια πώς θα κυμανθεί η χειμερινή περίοδος για τους επαγγελματίες. «Θα δούμε πώς θα κλείσει η σεζόν και τι θα μείνει στο τέλος καθώς πρόκειται για την πρώτη χρονιά που εφαρμόζεται ο ΦΠΑ στο 24%. Μπορούμε να πούμε πως είναι μια πειραματική σεζόν».
Παράλληλα, προμηνύεται μια πολύ δύσκολη χειμερινή περίοδος για τους επαγγελματίες και φυσικά και για όσους διατηρούν τα καταστήματά τους ανοιχτά όλο το χρόνο, αφού η βιωσιμότητά τους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την κίνηση που υπάρχει την καλοκαιρινή περίοδο, μιας και τα διαθέσιμα των Ελλήνων που στηρίζουν την τοπική επιχειρηματικότητα εκτός τουριστικής περιόδου συρρικνώνονται συνεχώς.
Πάντως, όπως εξήγησε ο κ. Σταυριδάκης, παραδοσιακά οι πιο αποδοτικές για την εστίαση περίοδοι είναι οι μήνες Μάιος και Σεπτέμβριος, αφού οι επισκέπτες που προτιμούν την Κρήτη και το Ρέθυμνο τους συγκεκριμένους μήνες, δαπανούν περισσότερα στην εστίαση αλλά και εκτός ξενοδοχείων. Σε ό,τι αφορά τους τρεις μήνες του καλοκαιριού ο ίδιος ανέφερε: «Σταδιακά βλέπουμε αύξηση των επισκεπτών με αργούς ρυθμούς, όμως δαπανούν λίγα χρήματα στην εστίαση».
ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ 10% ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΕΡΥΣΙ ΣΤΟΥΣ ΤΖΙΡΟΥΣ
Ο κ. Χάρης Αυγουστάκης, μέλος του Δ.Σ του συλλόγου εστίασης και αναψυχής, ανέφερε πως οι τζίροι στην εστίαση είναι μειωμένοι σε ποσοστό 10% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Παράλληλα, ο ίδιος επεσήμανε: «O ΦΠΑ στην εστίαση είναι στο 24%. Έχουμε πτώση στους τζίρους και αύξηση στα έξοδα με αποτέλεσμα τα κέρδη να συρρικνώνονται συνεχώς. Οι δαπάνες είναι μειωμένες σε σχέση με παλαιότερα. Παρ’ όλο που υπάρχει μεγάλη κίνηση τον Ιούλιο σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες δεν υπάρχει ανταπόκριση σε ό,τι έχει να κάνει με αγαθά. Πλέον τη φετινή χρονιά έχουμε καταλάβει πως η αγοραστική δύναμη των επισκεπτών είναι μικρή. Περιπτώσεις καταστημάτων εστίασης που δεν έκαναν ποτέ προσφορές βλέπουμε να κάνουν. Συνειδητοποιούμε πως έχουμε γίνει περιοχή μαζικού τουρισμού σε ποσοστό 70%-80% και με αυτό δουλεύουμε» εξήγησε ο κ. Αυγουστάκης.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα