Περιορισμένο ρόλο στο έργο του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) θα έχει ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης (Ο.Α.Κ.).
Ο λόγος είναι ο τρόπος κατασκευής του έργου (μέθοδος παραχώρησης, ΣΔΙΤ).
Ρόλο, ωστόσο, έχει στο τμήμα από Αγιος Νικόλαο έως Σητεία το οποίο θα κατασκευαστεί έως δημόσιο έργο και ήδη βρίσκονται στο τελικό στάδιο οι σχετικές μελέτες.
Στο μεταξύ, όπως έγινε γνωστό, χθες ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για το ανατολικό τμήμα του ΒΟΑΚ και ειδικότερα για το τμήμα από Νεάπολη έως Άγιο Νικόλαο με “νικητή” να έχει αναδειχθεί ο ΑΚΤΩΡ και εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις ή προσφυγές αναμένεται το επόμενο διάστημα το σχήμα θα αναδειχθεί σε προσωρινό ανάδοχο.
Οπως είπε στα “Χ.ν.”, ο πρόεδρος του ΟΑΚ, Λευτέρης Κοπάσης, «τα συγκεκριμένα έργα Χανιά – Χερσόνησος, Χερσόνησος – Νεάπολη, αφορούν διαδικασίες από το υπουργείο» .
Ωστόσο, θα μπορούσε ο ΟΑΚ να είχε ρόλο στο έργο Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος που γίνεται ως δημόσιο έργο, να είναι και αναθέτουσα αρχή και διευθύνουσα υπηρεσία, αλλά δεν επελέγη.
Ομως, του έχει δοθεί ο ρόλος να ολοκληρώσει τις μελέτες από Αγιο Νικόλαο έως Σητεία και προβλέπεται να έχει ρόλο της προιστάμενης αρχής και διευθύνουσας υπηρεσίας από Αγιο Νικόλαο.
Οσο για το έργο Χανιά – Χερσόνησος αναμένεται να προκηρυχθεί και το έργο προαίρευσης που είναι το τμήμα Χανιά – Καστέλλι, λόγω της διαδικασίας και του τρόπου κατασκευής, ο ΟΑΚ δεν μπορεί να έχει ρόλο.
Οπως έγινε γνωστό, με το έργο Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος θα γίνει βελτίωση και διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος σε 4ιχνη αρτηρία με δυο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, διαχωρισμένου καταστρώματος κυκλοφορίας, συνολικού πλάτους 22,50 m. Στο έργο περιλαμβάνεται, ως προαίρεση, η βελτίωση διατομής και γεωμετρίας της Π.Ε.Ο. Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος, για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου.