Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Πεζοδρόμια σε κακά χάλια στο κέντρο της πόλης

» Επισημάνσεις στη χθεσινή Δημοτική Επιτροπή

Για τουλάχιστον “50 σημεία παγίδες” σε πεζοδρόμια των Χανίων έγινε λόγος στη χθεσινή συνεδρίαση της “Δημοτικής Επιτροπής” με την επισήμανση πως αν γίνει οργανωμένη καταγραφή τα σημεία αυτά θα πολλαπλασιαστούν!

Το θέμα έθιξε το μέλος της επιτροπής και δημοτική σύμβουλος κα Σοφία Ελευθεριάδου – Παπαδάκη στο πλαίσιο της συζήτησης για το Τεχνικό πρόγραμμα 2024 του Δήμου Χανίων επισημαίνοντας την ανάγκη «να συσταθεί μια επιτροπή, να πάρουμε ένα χάρτη και να δούμε όλα τα σημεία παγίδες και να πάμε με μια μικρή εργολαβία να τις αντιμετωπίσουμε όλες. Καλώς σχεδιάζονται νέα πεζοδρόμια αλλά πρέπει να δούμε τι θα γίνει με τα “σημεία παγίδες”». Χαρακτηριστικά ανέφερε συγκεκριμένα σημεία στην οδό Δασκαλογιάννη, στην Α. Παπανδρέου και στην συμβολή των οδών Τσ. Βάρδα και Κ. Μητσοτάκη.

«Ο Δήμος είναι τεράστιος και αυτά τα προβλήματα υπάρχουν και σε άλλους Δήμους πρόσφατα είχα πάει στην Αθήνα και υπάρχει το ίδιο ζήτημα… Σε πολλές περιοχές δεν έχουν εφαρμοστεί τα σχέδια πόλης με αποτέλεσμα να μην μπορούν να γίνουν πεζοδρόμια παρά μόνο αν μονοδρομηθούν οι δρόμοι» τόνισε ο κ. Τάσος Αλόγλου, πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής, ενώ ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Μιχάλης Καλογριδάκης σημείωσε πως «για αυτό και κάναμε αυτή τη μεγάλη εργολαβία των 4 εκ. ευρώ με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα “Α. Τρίτσης”. Τα συνεργεία μας προσπαθούν αλλά έχουμε μόνο ένα πλακατζή για όλο το Δήμο Χανίων». Ο κ. Καλογριδάκης υπογράμμισε επίσης πως πολλά πεζοδρόμια είναι σε κακή κατάσταση καθώς χρησιμοποιούνται ως χώρος στάθμευσης από οχήματα λέγοντας πως είναι θέμα παιδείας και αστυνόμευσης. «Στους πεζόδρομους του κέντρου, δύο μέρες τώρα φωτογραφήσαμε πάνω από 15 αυτοκίνητα και φορτηγά» ανέφερε. Από τη μεριά του ο κ. Γιάννης Νικηφοράκης παραδέχθηκε πως «υπάρχουν πολλές παγίδες» και κάλεσε τους δημότες να ενημερώνουν τη ιστοσελίδα του Δήμου όπου υπάρχει πρόβλημα ώστε η πληροφορία να πηγαίνει γρήγορα στα συνεργεία.

ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Σε ό,τι αφορά το τεχνικό πρόγραμμα και τη σύνταξη του προϋπολογισμού ψηφίσθηκαν από τη δημοτική Αρχή, παρών δήλωσε η παράταξη “Όνειρο είναι τα Χανιά” και καταψήφισε η “Λαϊκή Συσπείρωση”. «Για πολλά μεγάλα έργα υπάρχει μικρό ποσό (σ.σ. που δίνεται για το 2024) καθώς έχουμε μπει σε διαγωνιστική διαδικασία και γνωρίζουμε ότι δεν θα έχουν εκταμιευτεί χρήματα μέσα στο 2024 έτσι βάζουμε ένα ποσό που ενδεχομένως να να μπορεί να εξασφαλιστεί» ανέφερε ο κ. Τ. Αλόγλου. Στο Δ.Σ. θα κάνει την τοποθέτηση της η
“Λαϊκή Συσπείρωση” με τον κ. Χ. Λουτσέτη να προσθέτει πως «οι εισηγήσεις μας ήλθαν την Παρασκευή πως να προλάβεις να τις μελετήσεις;». Στη συνέχεια επεσήμανε πως από τον προϋπολογισμό του Δήμου «δεν καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες και φαίνεται η έλλειψη στήριξης από το κεντρικό κράτος! Οι χρηματοδοτήσεις για την προστασία της ζωής (αντιπλημμυρικά, αντισεισμικά έργα) ή για την ποιότητα ζωής (σχολεία) είναι πολύ μικρές. Το μόνο που πάει καλά είναι η καθαριότητα για την οποία βάζει το χέρι βαθιά ο δημότης. Εκπαιδεύετε την κοινωνία ότι για να καλύψει κάποιες βασικές ανάγκες της πρέπει να πληρώνει ξανά και ξανά! Από τα 700 εκ. ευρώ που πληρώνουν φόρο οι 100.000 δημότες των Χανίων το χρόνο στο Δήμο φτάνουν 13 εκ. ευρώ». Τέλος δήλωσε τις ενστάσεις του για τις προτεραιότητες που θέτει ο προϋπολογισμός.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κ. Μιλτιάδης Κλωνιζάκης ανέφερε πως ο Δήμος θα μπορούσε να συστήσει ένα πλαίσιο διεκδίκησης περισσότερων χρημάτων χρησιμοποιώντας ως βασικό μοχλό την κοινωνία. Απαντώντας ο κ. Αλόγλου τόνισε πως τα τελευταία χρόνια εξασφαλίστηκαν πάνω από 12 -13 εκ. ευρώ για τη σχολική στέγη και μεγάλα ποσά για το οδικό δίκτυο του Δήμου και ότι οι διεκδικήσεις στρέφονται απέναντι στο κεντρικό κράτος ανεξάρτητα ποια κυβέρνηση βρίσκεται στην εξουσία.

Όχι στο δίκτυο του ΑΔΜΗΕ

Κατηγορηματικά αντίθετη εμφανίσθηκε η Δημοτική Επιτροπή στο αίτημα του ΑΔΜΗΕ για
θετική έκφραση γνώμης του Δήμου για το έργο “Γραμμή μεταφοράς υψηλής τάσης Χανιά- Δαμαστά”. Η σύμφωνη γνώμη του Δήμου ζητάτε στα πλαίσια της ολοκλήρωσης του δικτύου διασύνδεσης με το καλώδιο μεταφοράς ενέργειας να καταλήγει στην Δαμάστα Ηρακλείου. «Η μοναδική λύση που θα προτείνουμε είναι να εκμεταλλευτεί ο ΑΔΜΗΕ το υφιστάμενο
δίκτυο. Καμία από τις λύσεις που παρουσιάζονται στο αίτημα του δεν μας βρίσκει σύμφωνους είπε ο κ. Τ. Αλόγλου. «Δεν ξέρω αν την εισήγηση αυτή την έγραψε μηχανικός ή τεχνικός. Μάλλον κάποιος φιλόλογος που είναι καλός στην έκθεση» σχολίασε ο αντιδήμαρχος κ. Γιάννης Νικηφοράκης συμπληρώνοντας πως στην έκθεση του ΑΔΜΗΕ αναφέρονται “ψευδώς” ότι οι τοπικές κοινότητες δεν έχουν αντίρρηση. Είπε επίσης πως ο χάρτης και οι συντεταγμένες του ΑΔΜΗΕ παρεκκλίνουν από τις πραγματικές και πως ειδικά στην περιοχή των Κεραμειών το δίκτυο υψηλής τάσης περνάει μέσα από το φαράγγι του Δικτάμου που έχει πιστοποιηθεί ως καταφύγιο άγριας ζωής! Το θέμα θα συζητηθεί στο σημερινό Δ.Σ. με όλες τις παρατάξεις να εμφανίζονται αρνητικές στα σχέδια του ΑΔΜΗΕ.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

  1. Άσχετο με τα δημοτικά πεζοδρόμια αλλά σχετικότατο με την δημοτική οικονομία.
    Έχουν αλλαχτεί σχεδόν όλα τα φωτιστικά στις κολώνες του δημοτικού φωτισμού με σύγχρονα φωτιστικά τύπου LED στο κέντρο της πόλης εκτός της Ηρώων Πολυτεχνείου, ίσως και κάποιων άλλων κοντινών κεντρικών οδών, που εκεί όλα τα φωτιστικά είναι της προηγούμενης 20 ετίας, με ενεργοβώρες λάμπες των τουλάχιστον 200watts εκάστη.
    Αν μιλάγαμε για 5 – 10 λάμπες θα λέγαμε ότι είναι λίγες και δεν είναι άξιες λόγου… αλλά… μιλάμε για 21 κολώνες με δύο (2) φωτιστικά η κάθε μία και 1 κολώνα, η πρώτη, που έχει τέσσερα (4) φωτιστικά.
    Συνολικά σαράντα έξι (46) λοιπόν λάμπες παλιάς τεχνολογίας που επί 200 watts τουλάχιστον και που στο σύνολό τους μαζεύονται πάνω από 9.000 watts.
    Δηλαδή κατανάλωση τουλάχιστον εννέα (9) kwhs την ώρα.
    Με την τιμή του ρεύματος στα ύψη καλό θα είναι να ελαττώσουν την κατανάλωση για να κρατηθούν και τα δημοτικά τέλη χαμηλά.
    Επίσης να δουν αν υπάρχουν και άλλες λάμπες προς… εκσυγχρονισμό, τουλάχιστον στο κέντρο της πόλης αλλά… γιατί όχι και στις περιαστικές συνοικίες και γειτονιές.

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα