Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου, 2024

Πεζοδρόμια σε… μαύρα χάλια και στη Χαλέπα (φωτ.)

Σε… μαύρα χάλια παραμένουν τα πεζοδρόμια λίγο έξω από το κέντρο της πόλης των Χανίων, όπως στη συνοικία της Χαλέπας. Εκεί, τα πεζοδρόμια είναι επικίνδυνα και σε κάποιους δρόμους ανύπαρκτα!

Σε ένα από αυτά, στην οδό Προφήτη Ηλία, κοντά στη στάση του λεωφορείου, μολονότι στις 2 Οκτωβρίου 2019, ηλικιωμένος σκόνταψε, έπεσε και χτύπησε στο κεφάλι, το πεζοδρόμιο παραμένει στα ίδια χάλια!

Το πεζοδρόμιο στο συγκεκριμένο σημείο αποτελεί “παγίδα” που θέλει μεγάλη προσοχή καθώς το να σκοντάψει ο πεζός είναι… εύκολο.
Ακριβώς στο απέναντι σημείο, επί της Προφήτη Ηλία, το πεζοδρόμιο είναι ανύπαρκτο.
Παρόμοια κατάσταση συναντάμε λίγο παρακάτω και συγκεκριμένα επί της οδού Χαλέπας.
Στο ύψος του Στ΄ ΚΑΠΗ, το πεζοδρόμιο είναι στενό και στις δύο πλευρές του δρόμου.
Λίγα μέτρα πιο κάτω, στο γνωστό γεφυράκι, το πεζοδρόμιο είναι ανύπαρκτο ενώ ακριβώς απέναντι υπάρχει πεζοδρόμιο.
Καθώς συνεχίζουμε τον περίπατο προς την οικία Βενιζέλου, παρατηρούμε το πεζοδρόμιο μικρό, σχεδόν ανύπαρκτο στη μία πλευρά του δρόμου και στοιχειωδώς ικανοποιητικό στην απέναντι πλευρά.
Κάπως καλύτερη είναι η κατάσταση στον δρόμο από την πρώην Γαλλική Σχολή έως το Προξενείο.
Το πρόβλημα με τα πεζοδρόμια στη Χαλέπα, επισημαίνει σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς τα “Χανιώτικα νέα”, αναγνώστης – κάτοικος της περιοχής, ο οποίος σημειώνει χαρακτηριστικά:
«Ως μόνιμος κάτοικος της συνοικίας θα ήθελα να παραπονεθώ για την απαράδεκτη κατάσταση των πεζοδρομίων από την οδό Χαλέπας έως και το παλαιό προξενείο (συμβολή Βενιζέλου και Βιβιλάκη). Τα πεζοδρόμια στις αναφερθέντες οδούς είναι υπερβολικά στενά έως και ανύπαρκτα (χαρακτηριστικά στο γεφυράκι πάνω από το ρέμα των Φακωθιανών). Μια περιοχή η οποία θα φιλοξενήσει τόσους επισκέπτες μελλοντικά και με το άνοιγμα του νέου αρχαιολογικού μουσείου δεν δικαιολογείται να είναι τόσο εχθρική προς τους πεζούς. Καλό θα ήταν μάλιστα ο Δήμος να προχωρήσει συνδυαστικά με την ανάπλαση των πεζοδρομίων σε μονοδρόμηση της οδού Χαλέπας (από ανατολικά προς δυτικά) ούτως ώστε οι πεζοί να έχουν μια ασφαλέστερη πρόσβαση στην οικία Ελ. Βενιζέλου».
Καταλήγονταας, ο αναγνώστης εκφράζει την ελπίδα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, «να δούμε σύντομα πράξεις σε μια από τις πιο ιστορικές και αξιόλογες συνοικίες της πόλης».

 


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

13 Comments

  1. Κ. Μητσοτάκη 94 πρώην Ακρωτηρίου, έχουν σηκώσει οι ρίζες τών δένδρων τό οδόστρωμα σέ απόσταση 40cm από τό πεζοδρόμιο καί μάλιστα έχουν φυτρώσει χόρτα στην άσφαλτο, άκρως επικίνδυνο, μια αυτοψία θά σάς δείξει τό μέγεθος.

  2. Κ. Μητσοτάκη 94 πρώην Ακρωτηρίου, έχουν σηκώσει οι ρίζες τών δένδρων τό οδόστρωμα σέ απόσταση 40cm από τό πεζοδρόμιο καί μάλιστα έχουν φυτρώσει χόρτα στην άσφαλτο, άκρως επικίνδυνο, μια αυτοψία θά σάς δείξει τό μέγεθος

  3. Η συνοικία της Χαλέπας είναι από τις πιο όμορφες και ιστορικές περιοχές της πόλης και πρέπει να αναδειχθεί και να αναπλαθεί με σεβασμό στο ιστορικό της σύνολο και χρειάζεται μια συνολική κυκλοφοριακή μελέτη. Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για τα Χανιά θα έχει ισχύ κυκλοφοριακής μελέτης και θα μπορεί να παρεμβαίνει άμεσα σε τροποποιήσεις. Αναλυτικό σχέδιο για τις αλλαγές υπάρχει στο http://www.svak4chania.gr / Διαβούλευση Μέτρων/ Σχέδιο Β1β Οδικό Δίκτυο. Το ΣΒΑΚ προβλέπει εκτεταμένες μονοδρομήσεις κεντρικών οδών της πόλης, όπως λόγου χάριν και της οδού Χαλέπας με παράλληλη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων. Προσωπικά θεωρώ ύψιστης σημασίας να μονοδρομηθεί η οδός καθώς θα υπάρξει μεγάλη αύξηση στην κυκλοφορία μετά το άνοιγμα του νέου αρχαιολογικού μουσείου και ο δρόμος εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους οδικής ασφάλειας για πεζούς και οδηγούς. Χανιά δεν είναι μόνο ένας Δημοτικός Κήπος και η Δημοτική Αγορά οπότε ας ασχοληθούν επιτέλους οι αρμόδιοι μπας και δούμε άσπρη μέρα σε αυτή τη συνοικία.
    Ευχαριστώ

  4. Οριακά αυτά στη φωτογραφία, δεν θα έπρεπε να λέγονται πεζοδρόμια. Θεωρητικά και μπροστά απο τη γαλλική σχολή το πεζοδρόμιο είνια μια χαρά. Μόνο που ανά 2 μέτρα έχει μέσα στη μέση κάποια κολώνα, κάποιο δέντρο ή κάποιο κάδο. Άραγε από τα πεζοδρόμια δεν περνάνε καρότσια με μωρά; Άτομα με ειδικές ανάγκες; Ή το θεωρούμε φυσιολογικό να βγαίνει συνέχεια στο δρόμο για να αποφύγεις τα εμπόδια.
    Και προφανώς η Χαλέπα είναι η αφορμή λόγω άρθρου. Έτσι και χειρότερα είναι εκατοντάδες δρόμοι στα Χανιά.

    • Έτσι ακριβώς είναι όπως τα λέτε. Και να ήταν μόνο κολόνες, κάδοι κτλ. εμπόδιο? Έχει γίνει μόνιμο φαινόμενο στην οδό Ελ. Βενιζέλου ασυνείδητοι οδηγοί να παρκάρουν πάνω στα πεζοδρόμια αναγκάζοντας τους πεζούς να βγαίνουν στο δρόμο. Η μόνη λύση να κρατηθούν ελεύθερα τα πεζοδρόμια στα Χανιά είναι με προστατευτικά κυγκλιδώματα καθώς η Τροχαία είναι ανύπαρκτη και οι γαϊδουρίστας οδηγοί έχουν κάνει τα πεζοδρόμια ιδιοκτησία τους γιατί πολύ απλά δεν δίνουν δεκάρα για τους συνανθρώπους τους. Και όλα αυτά θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στον μελλοντικό τουρισμό της περιοχής χωρίς άμεσες παρεμβάσεις για να λυθεί το κυκλοφοριακό χάος

  5. Πολυ σωστά κ πρεπει να υπάρξει μια συνολική ανάπλαση της περιοχης της Χαλέπας της δεύτερης πιο ιστορικής περιοχης της πολης των Χανίων μετά την περιοχη του Παλιου Λιμανιου……..πρέπει να υπάρξουν όχι μόνο μονοδρομησεις αλλά πεζοδρομησεις ολόκληρων οδών όπως της Σκρα που βρίσκεται η κυρία είσοδος του νέου Αρχαιολογικού Μουσείου Χανίων η Δαγκλη τμήμα έμπροσθεν του Μουσείου-οικια του Ελ.Βενιζέλου μέχρι το κτίριο της Γαλλικής Σχολής κτίριο του Πολυτεχνείου Κρήτης που επίκειται η στέγαση ενός επίσημου Λαογραφικου-Τεχνολογικου Μουσείου Χανίων όπως κ η οδός Μαχητών που συνδέει την Σκρα με την Δαγκλη……..πρέπει να υπάρξει δημιουργία πρασινου πέραν από τον Κήπο της Αγίας Μαγδαληνής κ του παρκου πισω απο αυτήν στη Πλατεία Ελ.Βενιζέλου κ του παρκου στο παραλιακο μέτωπο μπροστά από το ξενοδοχείο Ανδρομεδα……..δημιουργία πιο καλαισθητου φωτισμου όπως κ πινακιδες σήμανσης των μνημείων της περιοχης της Χαλέπας……..βεβαια όλα αυτά πρεπει να γίνουν με σεβασμό ώστε να διατηρηθεί το ιστορικό κ αρχιτεκτονικό προφιλ της περιοχης που είναι άμεσα συνυφασμένη τόσο με την τοπική όσο κ με την εθνική μας ιστορίας γι’αυτό ισως πρεπει να υπάρξει κ άμεσος χαρακτηρισμος κτιρίων της περιοχης ως διατηρητέα ώστε να αποφευχθούν αρνητικές συνέπειες που είναι ορατές σε άλλες περιοχες της χώρας!!!!!!!!!

  6. X N και αγαπητο κυριοι …..κανετε φασαρια και θα ξηπνησετε τους εκλεγμενους αρχοντες της πολης.Δυστηχως αλλη μια 4ετια χαμενη για τα Χανια.

    • Όταν όμως όλο αυτό το χάλι θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στον τουρισμό της περιοχής θέλουν δε θέλουν θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε παρεμβάσεις.

  7. Πολυ σωστά αλλά αυτό λέω πιο πανω γιανα υπάρξει σωστή ανάπλαση της περιοχης της Χαλέπας πρεπει να υπαρξει σεβασμός στο ιστορικό κ αρχιτεκτονικο προφιλ της περιοχης κ άμεσος χαρακτηρισμος κτιρίων της ως διατηρητέα ώστε να αποφευχθούν αρνητικές συνέπειες από μια αχαλίνωτη τουριστική υπερεκμετάλλευση……..βλεπε περιοχές Παλιου Λιμανιου Αγια Μαρίνα Πλατανια Γερανι Μάλεμε κτλ κτλ κτλ……..άλλωστε ο πιο βασικός πυλωνας της τουριστικής ανάπτυξης μιας περιοχης ειναι ο ιστορικος πολιτισμικος πλουτος της σε συνδυασμό με το φυσικό τοπίο της κ δευτερευόντως αλλά πραγματα……..θα πρεπει να γίνει κατανοητό ειδικά από τους ασχολουμενους με το τουριστικό προιον αλλά κ από τους διοικουντες!!!!!!!!!!

    • Συμφωνω απολυτα μαζι σας. Η περιοχη πρεπει να αναπλαθει με απολυτο σεβασμο στα ιστορικα μνημεια της περιοχης. Ειδικα η περιοχη των Ταμπακαριων θελει ιδιαιτερα προσεγμενη μελετη για την διατηρηση των κτιριων, τα περισσοτερα απο τα οποια ειναι ερημωμενα καθως εκει λειτουργουσαν τα παλαια βυρσοδεψεια

  8. Δεν είναι όμως μόνο τα παλαια βυρσοδεψεια στα Ταμπακαρια που σχεδόν στο συνόλο τους έχουν χαρακτηριστεί διατηρητεα……..υπάρχουν κτίρια με νεοκλασικες προσοψεις χαρακτηριστικο της αστικής αρχιτεκτονικής του β μισου του 19ου αιώνα έως κ λιγο μετά την περιοδο του Μεσοπολέμου…….πρέπει να χαρακτηριστούν διατηρητέα ώστε να διατηρηθεί αυτό το ιστορικό κ αρχιτεκτονικο προφιλ της περιοχης της Χαλέπας……..

    • Πολύ σωστά. Υπάρχουν τόσα νεοκλασικά κτίρια που πρέπει να προστατευθούν. Λόγου χάριν στην συμβολή των οδών Κατσανεβάκη και Δεβόγα συνεχίζει να βρίσκεται σε παρακμή η βίλα Σβαρτς. Όλα αυτά χρειάζονται προσεκτικό σχεδιασμό. Ας ελπίσουμε ότι η Δημοτική Αρχή θα προέβει στις σωστές ενέργειες.

      • Η βιλα Σβαρτς έχει ανακοινωθεί ότι θα ανακατασκευαστει κ θα αποτελέσει χωρο πολιτισμου…….το ζήτημα είναι να υπάρξει χαρακτηρισμος διατηρητεων σε κτίρια ιδιωτών στη περιοχη της Χαλέπας……..ώστε να αποφευχθούν οι αρνητικές συνέπειες της τουριστικής υπερεκμετάλλευσης άλλων περιοχων όπως του Παλιού Λιμανιου της Αγίας Μαρίνας του Πλατανια του Γερανιου του Κολυμπαριου κ άλλες περιοχες που έχουν χτιστεί σχεδόν τα παντα με οπλισμένο σκυρόδεμα κ άφθονη τεντα……..Ελπίζουμε ότι αυτές οι αρνητικές συνέπειες δεν θα υπάρξουν στη Χαλεπα…….

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα