Σε τρία μαθήματα, βαρύνουσας σημασίας για την εισαγωγή σε σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, διαγωνίστηκαν χθες οι εξεταζόμενοι των Πανελλαδικών εξετάσεων. Ειδικότερα, τα μαθήματα αυτά ήταν η ιστορία, η φυσική και η ανάπτυξη εφαρμογών.
Oι μαθητές χαρακτηρίζουν τα θέματα ως βατά και για τα τρία μαθήματα, σημειώνοντας με δηλώσεις τους στα “Χ.ν.” ότι για όποιον ήταν σωστά προετοιμασμένος είχε τη δυνατότητα να γράψει σε ένα αρκετά καλό επίπεδο.
Σε γενικές γραμμές, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, τα θέματα στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ, ήταν για καλά προετοιμασμένους.
Ειδικότερα, στην Ιστορία, που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, τα θέματα, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, απαιτούσαν συνδυαστική σκέψη και συνθετική ικανότητα, ειδικά στο θέμα Δ1.
Στη Φυσική, που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, σύμφωνα με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών, τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, σε αντίθεση με πέρυσι, και απευθύνονταν σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές. Μάλιστα, σύμφωνα με την ΕΕΦ, τα θέματα Δ3 και Δ4 απευθύνονταν σε μαθητές που είχαν κατανοήσει πλήρως την ύλη και είχαν εμβαθύνει σε αυτήν.
Τέλος, τα θέματα στο μάθημα Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον της ομάδας προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, όπως επισημαίνει η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, ήταν επίσης για πολύ καλά προετοιμασμένους, ωστόσο, ένας μέτριας δυναμικότητας μαθητής «μπορούσε να προσεγγίσει το 10-12».
Για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων έχει, την Τετάρτη 14 Ιουνίου, τα μαθήματα προσανατολισμού: Λατινικά (ομάδα προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Χημεία (ομάδα προσανατολισμού Θετικών Σπουδών), Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ομάδα προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Στο μεταξύ, με μαθήματα ειδικοτήτων θα συνεχιστούν σήμερα οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ. Αναλυτικά, τα μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν οι υποψήφιοι είναι: Ψηφιακά Συστήματα, Προγραμματισμός Υπολογιστών, Μεταφορά Φορτίων και Οικοδομική.
Γκρατσιέλα (Ιστορία): Δεν ήταν σχετικά δύσκολα
Δεν ήταν σχετικά δύσκολα. Ισως το τελευταίο θέμα, που ήταν η πηγή, όχι επειδή είχε κάποια ιδιαίτερη δυσκολία, απλά έπρεπε να συνδυάσουμε κάποια στοιχεία που μας έδιναν από κάτι πινακάκια μαζί με στοιχεία του σχολικού βιβλίου. Δεν ήσουν πολύ σίγουρος για το τι έπρεπε να βάλεις. Πρώτη επιλογή έχω Ψυχολογία ή Κοινωνικές Εργασίες.
Νικόλας (Φυσική): Περίμενα να μπουν πιο δύσκολα
Εύκολα… Πιστεύω ότι δεν ήταν τόσο δύσκολα. Πιο δύσκολο ήταν το θέμα Β από το Δ. Περίμενα να μπουν πιο δύσκολα, αλλά δεν λέω κιόλας ότι τα έλυσα όλα. Προσωπικά, δυσκολεύτηκα στο θέμα Β. Θα έλεγα ότι ήταν σαν τα περσινά. Τώρα, για το πού θέλω να περάσω, δεν έχω ακόμη αποφασίσει.
Κωνσταντίνα (Φυσική): Και για έναν μέτριο μαθητή ήταν απλά
Πιστεύω ότι ακόμα και για έναν μέτριο μαθητή ήταν απλά. Ηταν πράγματα τα οποία έχουμε δουλέψει όλη τη χρονιά. Νομίζω ότι και ο μέτριος μπορούσε να γράψει πολύ καλά, άριστα. Νομίζω ότι προβληματίστηκε λίγο το Υπουργείο Παιδείας με αυτό που έγινε στα μαθηματικά και μας βοήθησαν, επειδή η φυσική είναι το δεύτερο μάθημα βαρύτητας, για να μην πέσουν κι άλλο οι βάσεις για τις σχολές. Εγώ θέλω να περάσω Μαθηματικό.
Φαίδρα (Ιστορία): Πιστεύω ότι γράψαμε καλά
Τα θέματα ήταν σχετικά βατά. Υπήρχαν κάποιες δυσκολίες, αλλά σε γενικές γραμμές πιστεύω ότι γράψαμε καλά. Μέχρι τώρα υπάρχουν και εύκολα και δύσκολα θέματα. Ως σχολή προτίμησης έχω τα Παιδαγωγικά.
Αποστόλης (Φυσική): Πιο εύκολα από τα μαθηματικά
Τα θέματα ήταν σχετικά βατά. Θα τα χαρακτήριζα κανονικά όσον αφορά τη δυσκολία τους. Σίγουρα ήταν πιο εύκολα από τα μαθηματικά. Θέλω να περάσω στο Πολυτεχνείο.
Σταυρούλα (Φυσική): Τα θέματα ήταν μέτρια
Τα θέματα ήταν μέτρια. Επειδή προσωπικά και για το τι έχω κάνει μέχρι τώρα τουλάχιστον, δίνω βιολογία αντί για μαθηματικά έχω δώσει μονάχα έκθεση, η οποία ήταν μια χαρά. Ηταν ένα θέμα που περιμέναμε να πέσει. Θέλω να περάσω φυσιοθεραπεία.
Ιάσων (Προγραμματιστικό): Το διάβασμά μου απέδωσε
Ηταν… κομπλέ. Νομίζω έγραψα 100, είμαι πολύ ευχαριστημένος. Μια χαρά. Είχε κάποια θέματα εξεζητημένα -καλά έκαναν- αλλά το διάβασμά μου απέδωσε.
Τέα (Ιστορία): Μπορούσε κάποιος να γράψει εύκολα
Νομίζω ήταν εύκολα. Δεν ήταν αναμενόμενα κιόλας, αλλά ήταν εύκολα. Πιστεύω ότι μπορούσε κάποιος να γράψει εύκολα. Εγώ έγραψα καλά πάντως και αυτό έχει σημασία. Ημουν σωστά προετοιμασμένη. Θέλω να περάσω δημοσιογραφία και ειδικότερα αθλητική δημοσιογραφία.
Μανούσος (Φυσική):Τα μαθηματικά ήταν πιο δύσκολα
Τα θέματα ήταν πολύ εύκολα. Νομίζω πως η μεγαλύτερη πλειοψηφία θα έχει γράψει πολύ καλά. Στη συνέχεια έχω να δώσω άλλο ένα μάθημα και ελπίζω να γράψω καλά και στο επόμενο. Υπήρχε πολύ μεγάλη διαφορά μεταξύ μαθηματικών και φυσικής και αυτό μου φαίνεται λίγο λάθος. Τα μαθηματικά ήταν με μεγάλη διαφορά πολύ πιο δύσκολα. Θέλω να περάσω στο Πολυτεχνείο ως πολιτικός μηχανικός.
Γιάννης – Κωστής (Προγραμματιστικό): Ηταν μέτρια σε δυσκολία…
Τα θέματα ήταν σχετικά εύκολα. Το πρώτο και το δεύτερο θέμα ήταν εύκολα αλλά το τρίτο και το τέταρτο ήταν λίγο μεγάλα. Εβγαινε όμως. Ηταν μέτρια σε δυσκολία. Σχολή προτίμησης έχω το ΑΕΙ Πληροφορικής στο Ηράκλειο.
Mε πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ