Το κυκλοφοριακό αλλά και η μετατροπή της, τις νυχτερινές ώρες, σε πίστα για… αυτοσχέδιους αγώνες επίδειξης, είναι, σύμφωνα με κατοίκους και εργαζόμενους, τα μεγαλύτερα προβλήματα της πλατείας Δεξαμενής (1912) στον Αγιο Ιωάννη Χανίων. Παράλληλα, όπως επισημαίνουν, χρήζει αποκατάστασης ο εξωτερικός χώρος των εγκαταστάσεων της Δημοτικής Επιχείρησης Υδρευσης Αποχέτευσης Χανίων (ΔΕΥΑΧ). Λίγα μέτρα πιο πάνω συναντάμε την πλατεία Αριστοτέλους όπου τα όποια προβλήματα εστιάζονται στο απέναντι πάρκο με την παιδική χαρά να χρειάζεται μικροεπισκευές.
ΠΛΑΤΕΙΑ ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ
«Κυκλοφοριακό»
«Το μοναδικό πρόβλημα της πλατείας 1912 ή Δεξαμενής, είναι το κυκλοφοριακό», λέει ο Κυριάκος και συνεχίζει: «Οποιος έρχεται από την Κνωσού, δεν βλέπει το STOP, δεν σταματά και μέσα στην πλατεία μπορεί να συναντηθούν δυό – τρία αυτοκίνητα. Ευτυχώς δεν έχει γίνει κανένα ατύχημα.
Επίσης, είναι ένας ιδανικός χώρος για τετ-α-κε. Γύρω στις 2, 3, 4 η ώρα τη νύχτα, έρχονται εδώ όλοι οι επίδοξοι ραλίστες και κάνουν τετ-α-κε. Δεν προλαβαίνεις να τους δεις».
Ο ίδιος προσθέτει ότι «έχει παραμεληθεί η ανατολική πλευρά, η πλευρά της ΔΕΥΑΧ. Πέρα από τα γκράφιτι και τα περιττώματα των σκύλων, η πόρτα έχει να ξεκλειδώσει πάνω από 20 χρόνια. Και αν προχωρήσεις κατά μήκος του πεζοδρομίου θα δεις τα δεντράκια που είχαμε φυτέψει πριν 30 χρόνια σε τι χάλι είναι».
«Μεγάλες ταχύτητες»
«Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι μεγάλες ταχύτητες που παρουσιάζονται, ιδιαίτερα τις βραδινές ώρες και υπάρχει κίνδυνος για να συμβεί κάποιο τροχαίο» λέει ο Σταύρος και συνεχίζει: «Υπάρχει τυφλή γωνία, δεν βλέπει ο οδηγός ποιος είναι μπροστά του την ώρα που περνάει και διασχίζει αυτή τη μεγάλη πλατεία από την οποία, συχνά, περνάνε μικρά παιδιά. Επίσης υπάρχει και το θέμα της στάθμευσης που λόγω πάλι των μεγάλων ταχυτήτων που αναπτύσσουν οι οδηγοίκαι της “τυφλής” γωνίας από την Ηγ. Γαβριήλ, το ζήτημα είναι να μη δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα και να μη σημειωθεί κάποιο ατύχημα».
«Δεν υπάρχουν διαγραμμίσεις»
«Το μόνο πρόβλημα που έχουμε είναι η αυξημένη ταχύτητα των οχημάτων και η επικίνδυνη οδήγηση και οι ελιγμοί τους» θα πει με τη σειρά του ο Γιάννης για να συμπληρώσει: «Και δεν υπάρχουν διαγραμμίσεις – διαβάσεις για τα παιδάκια και η γειτονιά έχει πολλά παιδάκια».
«Το αδιαχώρητο»
«Δεν έχω καταλάβει να έχει ιδιαίτερα προβλήματα εκτός από το ότι έχει κάποιες ώρες πολύ μεγάλη συμφόρηση από κόσμο, από αυτοκίνητα», σημειώνει η Μαρία. «Το κυκλοφοριακό είναι το θέμα. Κάποιες απογευματινές ώρες γίνεται το αδιαχώρητο από αυτοκίνητα. Κατά τ’ άλλα θέλει η πλατεία μια καλαισθησία».
«Το οδόστρωμα»
«Το μόνο είναι ότι όταν πηγαίνεις με 35 – 40 χιλιομετρα τρίζουν τα λάστιχα και τα σαμαράκια. Το οδόστρωμα είναι γλιστρερό», σημειώνει ο Ευτύχης.
«Δεν μπορούμε να περάσουμε»
«Είμαι γέννημα θρέμα εδώ. Παρκάρουν πολλές φορές πολλά αυτοκίνητα με αποτέλεσμα εμείς να μην μπορούμε να περάσουμε. Ούτε από την πλατεία, ούτε από το πεζοδρόμιο», σημειώνει η Γεωργία.
ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ
«Οι εγκαταστάσεις νερού»
«Οι εγκαταστάσεις του νερού στο πάρκο είναι ενδοδαπέδιες και οι περισσότερες έχουν βγει με κίνδυνο να σκοντάψουν τα παιδιά», λέει η Μαρία. Επίσης, σημειώνει: «Μία τραμπάλα είναι καταστραμένη. Σε ένα σπιτάκι έχουν μείνει δυο κομμάτια. Επίσης, το καλοκαίρι ποτίζουν και ρίχνουν τόσο νερό που είναι μέσα στη λάσπη το υπόλοιπο κομάτι και δεν μπορείς να φέρεις παιδάκι».«Μικροεπισκευές»
«Είναι υπόγεια η ύδρευση στο πάρκο με αποτέλεσμα να βγαίνει πολύ νερό και το χειμώνα να είναι γεμάτο λάσπη και το καλοκαίρι να μην έχει ούτε γρασίδι. Κατά τ’ άλλα πρέπει να γίνουν μικροεπισκευές», σημειώνει η Εφη.«Να προσεχτεί όλος ο χώρος»
«Εδώ υπάρχουν δύο σχολεία και δύο ειδικά σχολεία. Είναι ακόμα μεγαλύτερος ο λόγος να προσεχτεί αυτό το πάρκο και η πλατεία ευρύτερα, όλος ο χώρος», λέει η Ελένη.