Πέμπτη, 15 Αυγούστου, 2024

«Πλούσιες υποσχέσεις – φτωχά έργα» για την Κρήτη

Για «πλούσιες υποσχέσεις» και «φτωχά έργα» σε σχέση με τις υποδομές της Κρήτης που παραμένουν ελλειμματικές, κάνει λόγο η Ενωση Τουριστικών Καταλυμάτων Νομού Χανίων.
Σε ανοιχτή επιστολή της επισημαίνει χαρακτηριστικά ότι οι υποδομές (κύριο και δευτερεύων οδικό δίκτυο, αεροδρόμια, λιμάνια, ενεργειακή επάρκεια κ.λ.π.) πάνω στις οποίες στηρίζεται η ανάπτυξη του νησιού «είναι ελλειμματικές εδώ και δεκαετίες ενώ χρόνο με τον χρόνο το πρόβλημα επιτείνεται καθιστώντας προβληματικές τις προβλέψεις για μελλοντική ανάπτυξη στον τουρισμό και όχι μόνο».
Και προσθέτει:
«Συχνά πυκνά υποδεχόμαστε στο νησί μας πρωθυπουργούς και υπουργούς, τους φιλοξενούμε με χορούς και τσικουδιές, φεύγουν ευχαριστημένοι και μας γεμίζουν υποσχέσεις για μεγάλα έργα. Τι έχει εισπράξει όμως η Κρήτη όλα αυτά τα χρόνια που σαν Περιφέρεια συμβάλει κατά αναλογία πληθυσμού (μαζί με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου) λόγω τουρισμού, περισσότερο από κάθε άλλη Περιφέρεια στο ΑΕΠ της χώρας;».
Στη συνέχεια αναφέρεται σε συγκεκριμένα ζητήματα και επισημαίνει:

•ΒΟΑΚ: «Κατασκευασμένος την εποχή της Χούντας, με μποτιλιαρίσματα, δεκάδες θανατηφόρα ατυχήματα και αδυναμία εξυπηρέτησης τους καλοκαιρινούς μήνες των χιλιάδων ενοικιαστικών αυτοκινήτων που προστίθενται. Μάλιστα η ιστορία αυτή με την φωτεινή σήμανση και εκ περιτροπής κυκλοφορία στα Μεγάλα Χωράφια με τις χρονοβόρες καθυστερήσεις αποτελεί δυσφήμιση για τον τουρισμό της περιοχής μας με αρνητικές επιπτώσεις».

•Νότιος οδικός άξονας Σφακιά – Ιεράπετρα: «Από τις δεκαετίες του 1980 εξαγγέλεται ποτέ δεν έχει ξεκινήσει».

•Το «δευτερεύον οδικό δίκτυο ασυντήρητο σε άθλια κατάσταση κατέρρευσε με την πρώτη γερή νεροποντή, αφού κανείς δεν ενδιαφέρονταν για την συντήρηση του».

•Αεροδρόμιο Ηρακλείου: «Πόσες φορές έχει εξαγγελθεί και εγκαινιαστεί από υπουργούς χωρίς να γίνεται η κατασκευή του. Παράλληλα το αεροδρόμιο Δασκαλογιάννης παραμένει χωρίς την προβλεπόμενη σύνδεση του με τον κόμβο της Σούδας».

•Λιμάνι Σούδας: «Χωρίς τερματικό σταθμό για εξυπηρέτηση επιβατών, χωρίς αξιόλογη μαρίνα όλο το νησί της Κρήτης».

•Ηλεκτρική ενέργεια: «Χωρίς σύνδεση μέσω καλωδίου με το δίκτυο της Ηπειρωτικής Ελλάδας, με κατανάλωση μαζούτ σε Ξυλοκαμάρα και Αθερινόλακο. Οταν στην γειτονική Τουρκία θα έχουν ηλεκτρισμό από πυρηνική ενέργεια σε λίγο, εμείς θα ευχόμαστε να την βγάλει και αυτό το καλοκαίρι το δίκτυο με τα λιγότερα δυνατά μπλακ αουτ».

•Όσο «για υπόγεια πάρκινγκ στις πόλεις, τα τούνελ στο περιφερειακό οδικό δίκτυο κλπ αυτά είναι όνειρα θερινής νυκτός».

Ακόμα η Ενωση Τουριστικών Καταλυμάτων Ν. Χανίων αναφέρεται στους αυτοκινητόδρομους που έγιναν στην υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα (Εγνατία οδός, Ολυμπία Οδός, Ιωνία οδός κλπ) για να σχολιάσει: «Οταν έβρεχε εκεί χρήματα, σε εμάς εδώ είχε ανομβρία ευρώ και ξηρασία. Βλέπεται πάντα μας άρεσε να ψηφίζουμε Τοπική Αυτοδιοίκηση με κριτήρια πολιτικά και όχι την ικανότητα διεκδίκησης και απορρόφησης κονδυλίων για έργα υποδομών. Όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη σήμερα υπογειοποιούνται οι αυτοκινητόδρομοι και περνούν κάτω από τις πόλεις, για να μην επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό πάνω στην επιφάνεια, εμείς εδώ όχι αυτοκινητόδρομο δεν έχουμε, αλλά ακόμα σπαζοκεφαλιάζουμε πως θα φάμε λίγο από το πρανές στα Μεγάλα Χωράφια για να ξαναγίνει διπλής κατεύθυνσης ο δρόμος. Η ριγμένη στα έργα Κρήτη δεν χρειάζεται ανεκπλήρωτες υποσχέσεις πολιτικών, αλλά ένα μετροπόντικα που θα ξεκινήσει αμέσως δουλειά…».

«Κονδύλια της ΕΕ υπάρχουν, μελέτες και πρωτοβουλία απορρόφησης δεν βλέπουμε να υπάρχει, και όλη η ενέργεια δαπανάται στο κυνήγι των ψήφων», καταλήγει η επιστολή την οποία υπογράφουν εκ του Δ.Σ. ο πρόεδρος της Ενωσης Ι. Κουκουράκης και ο Γεν. Γραμμ. Εμμ. Κασαπάκης.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα