» Ανάδειξη των τοπικών παραγωγών στα ‘‘Οινοτικά 2025’’
Μια σταθερά, ανοδική πορεία καταγράφουν τα Κρητικά κρασιά τα τελευταία χρόνια κάτι που αποτελεί κοινή διαπίστωση των oινοποιών που συµµετείχαν στα “Oινοτικά 2025” που πραγµατοποιήθηκαν το Σαββατοκύριακο στο Avra στο Κολυµπάρι.
Επαγγελµατίες τους είδους, άνθρωποι της εστίασης αλλά και απλοί φίλοι του κρασιού βρέθηκαν στο χώρο της έκθεσης, ενώ πολύ µεγάλη συµµετοχή είχαν τα ενηµερωτικά σεµινάρια που πραγµατοποιήθηκαν στο χώρο.
«Κάθε χρόνο είµαστε πιο κοντά στην υλοποίηση του κόστους µας να έλθει πιο κοντά στο Κρητικό κρασί να το αγκαλιάσει ο καταναλωτής, να το βάλει στο κατάστηµα, στην κάβα, στο ξενοδοχείο του ο επαγγελµατίας» δήλωσε στα “Χ.ν.” ο κ. Ζαχαρίας ∆ιαµαντάκης, οινολόγος από το “ ∆ίκτυο Οινοποιών Κρήτης” που πραγµατοποιεί την έκθεση στην Ανατολική και στη ∆υιτκή Κρήτη.
Ο κ. ∆ιαµαντάκης στάθηκε στα φετινά σεµινάρια λέγοντας πως «έχουµε δώσει έµφαση στα σεµινάρια σε καταναλωτές και επαγγελµατίες. Ένα από αφορούσε τον Κρητικό αµπελώνα σε σχέση µε τα κρασιά του υπόλοιπου κόσµου µε τον οινοχόο Αλέξανδρο Κατσικανδαράκη που πραγµατικά είχε πολύ µεγάλο ενδιαφέρον. Γιατί είναι πολύ σηµαντικό ο καταναλωτής να συγκρίνει το κρασί µας σε σχέση µε αυτά που παράγονται στις υπόλοιπες χώρες του κόσµου και να δει ότι η ποιότητα τους έχει αυξηθεί πάρα πολύ».
Ο κ. ∆ιαµαντάκης επισήµανε πως µετά από χρόνια πειραµατισµών µε ξένες ποικιλίες (cabernet, syrah κα.) «µε τη βελτίωση της ποιότητας των κρασιών και των οινοποιείων του νησιού δηµιουργήθηκε η ανάγκη να εξερευνήσουµε και πάλι τις παλιές ποικιλίες µας και να δηµιουργήσουµε κρασιά διαφορετικά, µε άλλους τρόπους οινοποίησης! Με άλλη ψύξη ,µε ωρίµανση των κρασιών σε αµφορείς ή σε ανοξείδωτες δεξαµενές. Όλα τα παραπάνω δηµιούργησαν µια µεγάλη βελτίωση στην πραγµατικότητα των Κρητικών κρασιών και αυτό µας κάνει να λέµε πως η θέση του κρητικού κρασιού είναι πολύ καλύτερη σε σύγκριση µε 20 χρόνια».
Τέλος ο οινολόγος υπογράµµισε την αξία του ότι πολλά οινοποιεία κυρίως στην Ανατολική Κρήτη αλλά και στη ∆υτική έγιναν επισκέψιµα, δέχονται καθηµερινά εκατοντάδες ξένους αλλά και ντόπιους επισκέπτες. « Θέλουµε όλα τα οινοποιεία να δηµιουργήσουν επισκέψιµες υποδοµές. Έτσι θα αυξήσουν τα άµεσα έσοδα τους, παράλληλα όµως θα διαφηµίσουν µε τον καλύτερο τρόπο το προϊόν τους, ώστε ο επισκέπτης να το αναζητήσει στη συνέχεια στη χώρα του, στον τόπο του» κατέληξε ο κ. ∆ιαµαντάκης.