Ως ένα πρώτο θετικό βήμα που όμως θα πρέπει να συνοδευτεί από αλλαγή νοοτροπίας και ευρύτερες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις βλέπουν ποδηλάτες των Χανίων το σχέδιο του Δήμου για τη δημιουργία ποδηλατόδρομου που θα συνδέει την Ιταλική Στρατώνα με τον υφιστάμενο ποδηλατόδρομο της οδού Πειραιώς.
Τα “Χ.ν.” μίλησαν με ανθρώπους που χρησιμοποιούν καθημερινά το ποδήλατο για να κινηθούν μέσα στην πόλη και κατέγραψαν τους προβληματισμούς αλλά και τις απόψεις τους για το κυκλοφοριακό και τις δυνατότητες που ανοίγονται μέσα από τους ποδηλατόδρομους.
Όλοι σχολίασαν θετικά την πρωτοβουλία του Δήμου, ωστόσο, αρκετοί από αυτούς δεν έκρυψαν την ανησυχία τους για το κατά πόσον είναι εφικτή η ομαλή λειτουργία ενός ποδηλατόδρομου με την κακή οδική συμπεριφορά που χαρακτηρίζει τους Χανιώτες και τις Χανιώτισσες οδηγούς.
Πάντως η πλειονότητά τους υποστήριξε ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για μια “στροφή” προς το ποδήλατο επισημαίνοντας συγχρόνως ότι η πόλη έχει ανάγκη από ένα διευρυμένο και ασφαλές δίκτυο ποδηλατόδρομων που θα εξυπηρετεί όχι μόνο ποδηλάτες που επιζητούν αναψυχή αλλά και τους δημότες που έχουν εντάξει το ποδήλατο στην καθημερινότητά τους και θέλουν να κινηθούν σε ένα μεγάλο τμήμα της πόλης.
«Πρακτικό το ποδήλατο»
“Είναι πολύ συμπαθητικό αυτό που έχει βάλει στο μυαλό του ο δήμαρχος και μακάρι να το υλοποιήσει όσο γίνεται πιο γρήγορα για να μπορούμε μέσα στο καλοκαίρι να κυκλοφορήσουμε. Ούτε το αμάξι ούτε η συγκοινωνία βολεύουν για τις μετακινήσεις. Είναι πιο πρακτικό το ποδήλατο και διότι είναι το πιο φτηνό μέσο συγκοινωνίας αλλά και γιατί έχουμε καλό καιρό τον περισσότερο χρόνο. Ωστόσο, αυτό που έχει γίνει μέχρι σήμερα, ο μικρός ποδηλατόδρομος στην οδό Πειραιώς, είναι μισή δουλειά, είναι πολύ μικρός. Άλλωστε τα Χανιά βολεύουν για να μετακινηθείς με το ποδήλατο ειδικά αν μένεις κοντά στην πόλη”.
Τόνια
«Σημαντικό να διασχίζει το κέντρο»
“Είναι τέλειο αυτό το σχέδιο γιατί περνάει από το κέντρο. Η Τζανακάκη και η Σκαλίδη είναι οι δρόμοι που γίνονται τα περισσότερα ατυχήματα λόγω των παρκαρισμένων αυτοκινήτων. Θα μπορούσε, βέβαια, να ξεκινήσει από τη Χαλέπα και να πάει παραλιακά μέσα από την Παλιά Πόλη μέχρι τη Νέα Χώρα. Ωστόσο, είναι σημαντικό ότι το σχέδιο του Δήμου περνάει από πολυσύχναστους δρόμους. Τα Χανιά προσφέρονται για ποδήλατο και αν φτιαχτούν ποδηλατόδρομοι τότε θα χρησιμοποιούν και περισσότεροι άνθρωποι το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους”.
Ηλιάνα
«Μια καλή αρχή»
“Θεωρώ ότι αν γίνει αυτό το έργο θα είναι αναβάθμιση για την πόλη. Υπάρχουν ποδηλάτες και είναι ένας αρκετά μεγάλος αριθμός. Πιστεύω ότι θα πρέπει να γίνει κι ένα μεγαλύτερο δίκτυο γιατί μπορεί να κυκλοφορήσει περισσότερος κόσμος με το ποδήλατο και να μειωθεί έτσι και το κυκλοφοριακό. Είναι μια καλή αρχή και μακάρι να συνεχιστεί”
Χάρης
«Μακάρι να γίνει πράξη»
Θα είναι πολύ ευχάριστο αν το σχέδιο γίνει πραγματικότητα, γιατί συνήθως ακούμε διάφορα αλλά δεν γίνονται πράξη. Και το έργο που έχει γίνει στην Πειραιώς είναι πολύ ωραίο αν και έχει κάποιες τεχνικές ατέλειες. Πάντως, παρότι καταλαβαίνω ότι είναι δύσκολο με την υφιστάμενη κατάσταση και νομοθεσία για τα πεζοδρόμια να κάνεις ένα τέτοιο έργο, μπορούν να βρεθούν λύσεις και να προχωρήσει το σχέδιο. Ο κόσμος που χρησιμοποιεί το ποδήλατο, όπως και ο κόσμος που τρέχει έχει αυξηθεί και επίσης είναι πολύ σημαντικό ότι βοηθάει και ο καιρός για να χρησιμοποιείς ποδήλατο.
Παναγιώτης
«Απαιτείται αλλαγή νοοτροπίας»
“Και να υπήρχε ποδηλατόδρομος δυστυχώς με τη νοοτροπία που υπάρχει θα έμπαιναν μέσα μηχανάκια. Πρέπει να τηρούνται οι κανόνες για να υπάρχει ασφάλεια. Πάντως δεν είμαι αισιόδοξος ότι θα έχει κάποιο σημαντικό αποτέλεσμα έτσι όπως είναι σήμερα οι δρόμοι και με την οδική συμπεριφορά που υπάρχει”.
Μάριος
«Χρειάζεται ασφάλεια»
“Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το ποδήλατο. Ωστόσο, για να κυκλοφορεί κάποιος με ασφάλεια χρειάζεται ποδηλατόδρομος και βέβαια ένα μεγαλύτερο δίκτυο για να μπορεί να κινηθεί”.
Ηλίας
Προτεραιότητα στην καθημερινότητα
“Νομίζω ότι πριν τους ποδηλατόδρομους χρειάζεται να λύσουμε πιο ζωτικά προβλήματα όπως είναι το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν θέματα με το πάρκινγκ και την κυκλοφορία, πέρα από την αγωγή και την παιδεία που βέβαια λείπουν. Για εμένα πάντως το ζητούμενο είναι με το ποδήλατο να μπορεί να εξυπηρετηθεί ο πολίτης μέσα στην πόλη. Να χρησιμοποιεί το ποδήλατο όχι για να πάει μια βόλτα στα τείχη αλλά για να μπορεί να κάνει τις δουλειές του, να το χρησιμοποιεί δηλαδή στην καθημερινότητά του. Αν γίνει αυτό μπορείς να εξασφαλίσεις και μια πιο καθαρή ατμόσφαιρα με λιγότερα αυτοκίνητα. Καλό λοιπόν να μπορεί κάποιος να πηγαίνει παραλιακά από τη Χαλέπα μέχρι τη Ν. Χώρα αλλά πρωτίστως να μπορεί κάποιος να κινηθεί στο κέντρο και να κάνει τις δουλειές του”.
Φραγκίσκος
Να μας πει ο δήμαρχος τι σκοπεύει να κάνει με τα εκατοντάδες αυτοκίνητα που δεν θα παρκάρουν (λέμε τώρα) στα σημεία τα οποία προορίζει για ποδηλατόδρομο. Να μας πει επίσης αν ο ποδηλατόδρομος που είδαμε στις μακέτες θα είναι κατασκευαστικά σαν το αίσχος της Πειραιώς. Να μας πει επίσης πως θα ελέγχει τον κάθε ανεγκέφαλο που είτε θα παρκάρει είτε θα οδηγεί μέσα στον ποδηλατόδρομο. Να μας πει επίσης ο δήμαρχος γιατί δεν διαμορφώνεται η δυτική τάφρος σε χώρο στάθμευσης, χώρο εκδηλώσεων, χώρο περιπάτου, χώρο αναψυχής και παραμένει απλά οικόπεδο ενώ η πόλη στενάζει από το κυκλοφοριακό πρόβλημα, το οποίο θα ενταθεί αν και όταν υλοποιηθεί η μακέτα. Δύσκολα ερωτήματα, στα οποία προφανώς δεν θα δοθεί καμία απάντηση. Από μακέτες, εξαγγελίες και “ΘΑ”, χορτάσαμε, έργο μηδέν.