ΠΡΟΣΦΑΤΑ, ο αποστατευθείς Στρατηγός της ΕΛΑΣ κ. Μανώλης Σφακιανάκης βρέθηκε στην Κρήτη την πατρίδα του (Σπηλιά, Δήμου Πλατανιά). Καλεσμένος από την Ενορία, τον τοπικό πολιτιστικό Σύλλογο και το Σύλλογο Κυριών και Δεσποινίδων, μίλησε μαζί με τη συνεργάτιδά του, την ψυχολόγο κα Βέρα Αθανασίου, για το διαδίκτυο και τους κινδύνους του. Ο κ. Σφακιανάκης είναι μια πολύτιμη προσωπικότητα της εποχής μας. Μετεκπαιδεύτηκε στον τομέα των εγκλημάτων και της τρομοκρατίας στον Κυβερνοχώρο (Λονδίνο, FBI), είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου στις Ποινικές Επιστήμες (Νομική Πανεπιστημίου Αθηνών) και συγγραφέας εξειδικευμένων βιβλίων.
ΠΟΛΥΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟΣ (Υπουργείο Παιδείας, Ακαδημία Αθηνών, Unicef), ίδρυσε την πολύ σημαντική υπηρεσία Δίωξης του Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και, μέσω του «δικού» του CSI Institute, συνεχίζει να μιλάει σε παιδιά και γονείς για τους κινδύνους ενός ανεξέλεγκτου διαδικτύου (Internet). Κυρίως για τα social media και το fb.
ΣΥΜΦΩΝΑ με τον ίδιο, στο διαδίκτυο δεν υπάρχει ούτε ανωνυμία ούτε ιδιωτικότητα. Τα πάντα είναι «σε κοινή θέα» και χρήση! Συνεπώς χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στις προσωπικές πληροφορίες που κοινοποιούμε, κυρίως δε στις φωτογραφίες που «ανεβάζουμε», επειδή κανείς δεν φαντάζεται τη μετέπειτα εκμετάλλευσή τους.
ΤΑ δεδομένα του προφίλ μας στο διαδίκτυο αποτελούν «ανεκτίμητο» θησαυρό για όσους θέλουν να τα αξιοποιήσουν ηθικά και οικονομικά (εκβιασμοί). Και υπάρχουν πολλοί γι αυτό: διαφημιστές, κακόβουλα άτομα, χάκερς, εταιρείες, ιδιώτες κ.ά. Καλόν είναι, λοιπόν κατά τον κ. Σφακιανάκη, να αποδεχόμαστε αιτήματα φιλίας μόνο από άτομα που γνωρίζουμε και να μην κοινοποιούμε πληροφορίες σχετικά με το πού βρισκόμαστε ή πόσες μέρες θα λείπουμε, μια και το οργανωμένο έγκλημα επιδιώκει τέτοιες πληροφορίες.
… ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ πως ο Δήμος Χανίων σε συνεργασία με συλλόγους γονέων και εκπαιδευτικών, με τη βοήθεια και της Περιφέρεις κυρίως δε των δ/νσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, θα μπορούσε κάλλιστα να «εκμεταλλευτεί» και να προγραμματίσει σειρά ενημερωτικών συναντήσεων μαθητών και εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους: τόσο για την αντιμετώπιση του ηλεκτρονικού bulling, όσο και για τη στοιχειώδη προφύλαξη και υγιή χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά.