Σχολείο σεμιναριακών μαθημάτων του προγράμματος “Κωστής Παλαμάς” με θέμα την προβολή, διάδοση και αξιοποίηση του ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού, διαμέσου των εργαλείων που μας προσφέρουν οι σπουδές επικοινωνίας με την ευρύτερή τους έννοια, διοργανώνει το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το “Σχολείο” του προγράμματος “Κωστή Παλαμά” θα πραγματοποιηθεί στα Χανιά στο Ινστιτούτο Επαρχιακού Τύπου (Ι.Ε.Τ.) 14 έως και 18 Φεβρουαρίου με θέμα: “Πολιτισμός, Τουρισμός και Περιφερειακά Μ.Μ.Ε.”. Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «η δωρεάν συμμετοχή στα σεμιναριακά μαθήματα απαιτεί τη συνεπή παρουσία των εκπαιδευόμενων και την ενεργή συμμετοχή τους στις συζητήσεις που θα διεξαχθούν».
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
• Ανοιχτές εισηγήσεις από πανεπιστημιακούς και επαγγελματίες από τον χώρο του πολιτισμού, του τουρισμού και των Μέσων Ενημέρωσης.
• Θεματικές ενότητες 30 ώρες διδασκαλίας-Διδάσκοντες: Πανεπιστημιακοί – Επαγγελματίες από τον χώρο του πολιτισμού, του τουρισμού και των Μέσων Ενημέρωσης.
• Εισαγωγή στις νέες τεχνολογίες: Εστιάζει στις τεχνολογίες Πληροφορικής και επικοινωνιών με έμφαση σε εκείνες που χρησιμοποιούνται από τα Μ.Μ.Ε. Ειδικότερα, εξετάζονται η τεχνολογική εξέλιξη, η ψηφιακή σύγκλιση, θέματα Διαδικτύου καθώς και των υπηρεσιών του. Αναλύονται οι όροι διαδραστικότητα, διασυνδεσιμότητα και διαλειτουργικότητα. Παρουσιάζονται οι ψηφιακές τεχνολογίες του ήχου και της εικόνας, οι οποίες σε συνδυασμό με τις τεχνολογίες των κοινωνικών δικτύων και τις εφαρμογές του Web 2.0, που επίσης εξετάζονται, διαμορφώνουν το σύγχρονο περιβάλλον επικοινωνίας και γνώσης σε όλα τα επίπεδα.
• Κοινωνικά Μέσα: Το σεμιναριακό μάθημα προσφέρει μία ευέλικτη διεπιστημονική διερεύνηση των θεμελιωδών σύγχρονων εξελίξεων στο δικτυωμένο, ψηφιακό περιβάλλον των Μέσων Ενημέρωσης, στοχεύοντας στην κατανόηση του ρόλου, των δυνατοτήτων και των επιπτώσεων των κοινωνικών μέσων. Οι συμμετέχοντες θα διδαχθούν το πώς θα δημιουργήσουν και να διατηρήσουν μία επαγγελματική παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων των Facebook, Twitter, Google+, Tumblr, LinkedIn, YouTube, Instagram, κ.λπ. Τέλος, θα μάθουν να χρησιμοποιούν τα κοινωνικά μέσα για τη βελτίωση των ρεπορτάζ τους, την αύξηση της διείσδυσής τους στο κοινό και την παρακολούθηση του κοινωνικού τους αντίκτυπου. • Ταξιδιωτική δημοσιογραφία και social media: Εξετάζονται τα είδη και γένη έντυπης και ηλεκτρονικής ταξιδιωτικής δημοσιογραφίας μέσω μίας διεπιστημονικής προσέγγισης και χρησιμοποιώντας εργαλεία της επικοινωνίας, γλωσσολογίας και κοινωνιολογίας.
• Περιφερειακά Μ.Μ.Ε. στην Ελλάδα: Το σεμιναριακό μάθημα εξετάζει την ιστορική εξέλιξη του επαρχιακού Τύπου, του τοπικού ραδιοφώνου και της τοπικής και περιφερειακής τηλεόρασης. Εμφαση δίνεται στην παρούσα κατάσταση των περιφερειακών Μ.Μ.Ε. και στη σχέση τους με τα πανελλαδικής εμβέλειας και κυκλοφορίας Μ.Μ.Ε. Στοιχεία κυκλοφορίας και αναγνωσιμότητας θα παρουσιαστούν, επίσης.
• Μετά το πέρας των ταχύρρυθμων μαθημάτων οι εκπαιδευόμενοι θα λαμβάνουν βεβαιώσεις παρακολούθησης από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Για την αίτηση συμμετοχής απευθυνθείτε στο: http://kostispalamas.uoa.gr/ ή στο τηλέφωνο 6944 182075 ώρες 10π.μ. – 6μ.μ. κα Άσπα Γκαζή.