Οι δρόμοι της Κρήτης αποτελούν εδώ και χρόνια το σημείο συζήτησης και τον τόπο που εκατοντάδες οικογένειες έχουν θρηνήσει θύματα, δικούς τους ανθρώπους, σε τροχαία δυστυχήματα που “βυθίζουν” συνεχώς στο πένθος το νησί. Δεν είναι άγνωστο ότι η Κρήτη κρατά τη θλιβερή πανελλήνια πρωτιά σε θανάτους στην άσφαλτο και το 2015 δεν αποτέλεσε εξαίρεση.
Για το 2015 ο αριθμός των νεκρών “άγγιξε” συνολικά τους 70. Απ’ αυτούς 53 ήταν οδηγοί, 9 επιβάτες και 8 πεζοί.
Το νησί θρήνησε τον χαμό 60 ανδρών και 10 γυναικών, εκ των οποίων υπήρξε καταγραφή πολύ μικρών ηλικιακά ομάδων. Συγκεκριμένα 4 άτομα ήταν ηλικίας 0 – 17 ετών, 13 άτομα (18 – 25 ετών), 19 άτομα (36 – 55) και 19 άτομα (55 και άνω).
Στον Βόρειο Οδικό Αξονα του νησιού, ωστόσο, τα νούμερα της αρμόδιας Υπηρεσίας, της Τροχαίας Β.Ο.Α.Κ. δείχνουν μείωση και αυτό γιατί σε έναν βαθμό οι οδηγοί εμφανίζονται πιο προσεκτικοί, ίσως υπό τον φόβο των συχνών ελέγχων από τροχονόμους, αλλά και εξαιτίας της παρουσίας πολλών καμερών, που αναγκάζουν έστω και στα σημεία εκείνα να “κόβουν” ταχύτητα.
Ο αριθμός των νεκρών στους επαρχιακούς δρόμους είναι μεγαλύτερος από ό,τι στην εθνική οδό, κάτι που κατά κύριο λόγο οφείλεται στο ότι οι δρόμοι είναι προβληματικοί, τα αυτοκίνητα της επαρχίας δεν τυγχάνουν καλής συντήρησης και οι οδηγοί δεν δείχνουν την απαιτούμενη προσοχή.
ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΟΝ Β.Ο.Α.Κ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Τμήματος Τροχαίας του Β.Ο.Α.Κ. σε ολόκληρη την Κρήτη τα νούμερα της τελευταίας επταετίας είναι αμείλικτα.
Από το 2007 ώς το 2015 σημειώθηκαν 262 τροχαία σε ολόκληρο το δίκτυο του νησιού, με 122 νεκρούς, 74 σοβαρά τραυματίες και 258 ελαφρά τραυματισμένους. Και ενώ ο μέσος όρος της 7ετίας αυτής δείχνει ότι κατά μέσο όρο τον χρόνο σημειώθηκαν 37 τροχαία, έχασαν τη ζωή τους 17 άνθρωποι, τραυματίστηκαν σοβαρά 11 και ελαφρά 37, αν απομονώσει κανείς τα νούμερα για το 2015 μπορεί να δει σημαντική μείωση.
Συγκεκριμένα, στον Β.Ο.Α.Κ. το 2015 σημειώθηκαν 17 τροχαία, δηλαδή υπήρξε μείωση της τάξης του 55%, έχασαν τη ζωή τους 13 άνθρωποι (μόλις ένας λιγότερος από το 2014) τραυματίστηκαν σοβαρά δύο άτομα (μείωση 81%) και ελαφρύτερα 37 άτομα (μείωση 62%).
Είμαι κάτοικος Μ. Βρετανίας εδώ και πολλά χρόνια. Σήμερα με μεγάλη μου έκπληξη στο δελτίο ειδήσεων των 12 πμ της ΕΡΤ1 (βλέπω δορυφορική τηλεόραση) είδα για μια ακόμα φορά το ίδιο τροπάριο.
Κάποιοι σύλλογοι της Κρήτης, μετά από κάποιες συσκέψεις που είχαν και αφού μίλησαν με πόνο καρδιάς για την αύξηση των τροχαίων, αποφάσισαν, άκουσον άκουσον, να ενημερώσουν τα σχολεία, να προσπαθήσουν να περάσουν την οδική ασφάλεια μέσω της διαπαιδαγώγησης. ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι.
Το πρόβλημα λύνεται αυτόματα μειώνοντας άμεσα τα τροχαία
Α) Αστυνόμευση
Β) Κάμερες ταχύτητας
Γ) Σήμανση
Αστυνόμευση: Οι επιπτώσεις είναι άμεσες, όταν κάποιος γνωρίζει πως όταν παραβιάσει τον νόμο θα πληρώσει χωρίς καμιά επιείκεια μεγάλο πέναλτι, να είστε σίγουροι πως δεν πρόκειται να το τολμήσει. Αυτό αμέσως θα δημιουργήσει την ανάλογη παιδεία.
Κάμερες: Κάθε φορά που κάποιος παραβιάζει το όριο ταχύτητας, λαμβάνει ταχυδρομικώς και το πρόστιμο. Μεγάλο δίδαγμα
Σήμανση: Τόξα, διαγραμμίσεις, λέξεις εντολές, τεράστιες και ολόκληρες γραμμένες στο οδόστρωμα,
Αν εφαρμοστούν τα ποιο πάνω θα έχετε πετύχει αυτόματα, τρία πράγματα:
α) Δραματική μείωση των τροχαίων.
β) Έσοδα
γ) Αλλαγή οδικής παιδείας και συμπεριφοράς άμεσα. (Από μελέτες που έχουν γίνει εδώ η συμπεριφορά των οδηγών θα βελτιωθεί τους επόμενους 3 με 4 μήνες. Δεν χρειάζεται να περιμένετε του σημερινούς μαθητές να γίνουν ενήλικες και να αρχίσουν να οδηγούν. Οι οποίοι βέβαια μόλις πιάσουν το τιμόνι στα χέρια τους, θα έχουν ξεχάσει ότι έμαθαν στο σχολείο
Απλά πράγματα πατριώτες, αυτά κάνουν όλες οι πολιτισμένες χώρες