Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου, 2024

Πολύς θόρυβος για τα αυτονόητα

Κύριε διευθυντά,
σε μια Δημοκρατία θα έπρεπε να είναι απολύτως αυτονόητο πως ο Νόμος ισχύει για όλους. Γι’ αυτό δεν μπορώ να καταλάβω τις συζητήσεις και τις διαδηλώσεις αλληλεγγύης σχετικά με την εκκένωση της κατάληψης Ρόζα Νέρα.
Από τη στιγμή που επιτρέπουμε εξαιρέσεις και λέμε πως κάποιοι επιτρέπεται να παραβιάζουν νόμους, για την παραβίαση των οποίων όλοι άλλοι θα έμπαιναν φυλακή, ακυρώνουμε τη Δημοκρατία: Ο καθένας θα μπορεί να ψάχνει λόγους για μια δική του εξαίρεση ή για εξαίρεση της κοινωνικής ή ιδεολογικής ομάδας που ανήκει. Οι αλληλέγγυοι στη Ρόζα Νέρα υποστηρίζουν πως η κατάληψη Ρόζα Νέρα πρέπει να μείνει διότι μέσα στους κατειλημμένους χώρους γίνονται παραστάσεις, βοηθούνται μετανάστες και υπάρχει η δυνατότητα για να δοκιμάσουν οι νέοι εναλλακτικούς τρόπους ζωής.
Κανείς δεν εμποδίζει κανέναν στη χώρα μας να δίνει παραστάσεις, να βοηθάει οποιονδήποτε ή να ζει με τον τρόπο που θέλει. Φτάνει να τα κάνει όλα αυτά μέσα στο πλαίσιο που ορίζει ο Νόμος.

Γιώργος Κιαγιάς


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

12 Comments

  1. Καλό είναι να μην ψάχνουμε για άλλοθι. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η αναφορά στο παράνομο της κατάληψης (και γενικά των καταλήψεων) οδηγεί στο να ξεχνάμε, σκοπίμως ή όχι δεν έχει σημασία, πως εκείνοι που πρώτοι παραβαίνουν τους νόμους είναι οι ίδιοι που τους ψηφίζουν. Σ’ αυτούς, όποιοι και αν είναι, πρέπει πρώτα να ασκείται κριτική και μάλιστα αδυσώπητη. Αυτοί είναι που θεμελιώνουν ή υπονομεύουν τη δημοκρατία. Δυστυχώς, συνήθως συμβαίνει το δεύτερο, ιδίως στις μέρες μας με την ιδιότυπη σιωπή που έχει επιβληθεί στα ΜΜΕ.

  2. Κύριε Κιαγιά γεια σας. Νομίζω ότι η προοπτική να γίνει ξενοδοχείο στο λόφο Καστέλι δεν είναι η σωστότερη. επιλογή.
    Αυτές τις μέρες διαβάζουμε πολλές προτάσεις συμπολιτών μας συμβατές με την ιστορία του μνημείου.
    Ας καταλήξει η κοινωνία των Χανίων σε κάποιες από αυτές που να ανταποκρίνονται στην πολιτιστική και ιστορική συνέχεια του χώρου αυτού.

  3. Κύριε Λουπάση, αν σας καταλαβαίνω καλά μου λέτε πως δεν πρέπει να ασκούμε κριτική στους πολίτες που παραβιάζουν τους νόμους διότι και οι πολιτικοί τους παραβιάζουν. Αρκετά παράλογο θα έλεγα. Επίσης, δεν βλέπω πως οι πολιτικοί παραβιάζουν τους νόμους πιο πολύ ή πιο λίγο από όλους τους άλλους. Προσωπικά είμαι λάτρης της Δημοκρατίας μας όπως αυτή υπάρχει στην Ελλάδα και στην Ευρώπη γενικά ( μου έχει χαρίσει ως τώρα μια ζωή σε ασφάλεια, ελευθερία και ευημερία) και βλέπω και την πολιτική και τους πολιτικούς καλοπροαίρετα, μόνο τους λαϊκιστές απεχθάνομαι γιατί είναι εχθροί της Δημοκρατίας. Ίσως σας φαίνομαι λίγο αφελής με αυτή μου την στάση, αλλά τι να κάνουμε, ο καθένας και τα γούστα του, εγώ γουστάρω την Ευρώπη και την θεωρώ ως αυτή που εξελίχθηκε μετά την τραγωδία των δύο Παγκοσμίων Πολέμων ως το μεγαλύτερο θαύμα στην εξέλιξη του ανθρώπινου πολιτισμού, ως το μεγαλύτερο άλμα που έκανε ο άνθρωπος από το ζώο στον άνθρωπο. Τώρα για τις καταλήψεις. Αυτές βασίζονται στην “ιδέα” της αναρχίας, αυτή την “ιδέα” την θεωρώ ως την δήλωση της απόλυτης χρεοκοπίας της ανθρώπινης νοημοσύνης.

  4. Κύριε Πατσουράκη, δεν εκφράστηκα εδώ σχετικά με το αν πρέπει να γίνει ξενοδοχείο το κτήριο αυτό, το θέμα μου ήταν η κατάληψη του, Κατά τ’ άλλα απορρώ πως όλοι αυτοί που τώρα θέλουν να υπάρξει χρήση του χώρου που να ανταποκρίνεται στην πολιτιστική και ιστορική συνέχεια του χώρου δεν ενοχλούνταν τα 16 χρόνια που δεν υπήρχε τέτοια ανταπόκρηση, εκτός να νομίζουμε πως μια κατάληψη (μια κλοπή δηλαδή)- και ιδιαίτερα από ανθρώπους που δεν πιστεύουν ούτε στο έθνος΄μας, ούτε στην δημοκρατία μας, ούτε σε όποιες άλλες κοινές μας αξίες- ,εκφράζει τον πολιτισμό μας και την ιστορία μας. Συμφωνώ πως το ξενοδοχείο δεν είναι η σωστή λύση αλλά πολύ φοβάμαι πως αν μπλοκαριστεί αυτό το σχέδιο θα βρεθούμε στην αδράνεια και στο τίποτα. Καλύτερο, όμως, από αυτά είναι το ξενοδοχείο διότι θα ανακαινιστεί το κτήριο και τα χρήματα που θα εισπράττονται θα πηγαίνουν στην φροντίδα των φοιτητών, μετά από 20 ή 25 χρόνια ( δεν θυμάμαι ) θα παραλάβουμε το κτήριο σε άριστη κατάσταση και θα μπορούμε να του δώσουμε ιστορικό χαρακτήρα. Έχουμε μάθει να λέμε όχι σε όλα χωρίς να έχουμε εφαρμόσιμη εναλλακτική, μακάρι να μην είναι και τώρα έτσι.

  5. Κύριε Κιαγιά, καταλάβατε αυτό που θέλατε να καταλάβετε! Πού είδατε να λέω αυτό που ισχυριστήκατε; Μήπως έτσι μεταφράζετε το «άλλοθι»; Αλήθεια, δεν έχει υποπέσει ποτέ στην αντίληψή σας περίπτωση κατά την οποία με ένα θέμα κάποιου μεγέθους καλύπτεται τεχνηέντως άλλο πολύ μεγαλύτερης σημασίας; Δεν χρειάζεται να μνημονεύσω στοιχεία από τη σημερινή (πολιτική) πραγματικότητα.
    Η κατάληψη αντίκειται στο νόμο – γνωρίζω πολύ καλά τι σημαίνει αυτή η πράξη, καθώς την έζησα πολλές φορές εν αγανακτήσει κατά τη διάρκεια της υπηρεσιακής πορείας μου. Είναι όμως άλλη η συζήτηση για την κατάληψη, άλλη για το νόμο – ας μην τα μπερδεύουμε, γιατί τα συμπεράσματά μας θα είναι ατελή.
    Αν και κάθε κατάληψη είναι «παράνομη», δεν είναι όλες ίδιες – το γνωρίζουμε καλά αυτό. Αν και κάθε νόμος πρέπει να εφαρμόζεται από όλους, υπάρχουν νόμοι που δεν είναι δίκαιοι προς όλους ή που έχουν προφανείς ατέλειες ή που υπηρετούν σκοπιμότητες εξόφθαλμες – γι’ αυτό και αργά ή γρήγορα είτε τροποποιούνται είτε καταργούνται είτε μένουν ανενεργοί.
    Ως προς την αποστροφή σας «δεν βλέπω πως οι πολιτικοί παραβιάζουν τους νόμους πιο πολύ ή πιο λίγο από όλους τους άλλους», τι να σχολιάσω πρώτο και τι τελευταίο. Σας θυμίζω μόνο (επειδή σίγουρα θα το έχετε προσέξει) πόσες φορές η εκάστοτε αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση για παραβίαση του Συντάγματος και για ψήφιση αντισυνταγματικών διατάξεων. Προκαλεί ονομαστική ψηφοφορία, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ έχει δικαιώσει τη θέση της αντιπολίτευσης! Είναι όμως ολοφάνερο ότι δεν γίνεται να έχουν και οι δύο πλευρές δίκιο, Σας θυμίζω ακόμη το ότι αμέτρητες φορές έχουν αποκαλυφθεί σκάνδαλα (πραγματικά) με πρωταγωνιστές πολιτικούς – άλλο το αν έχουν προνοήσει πάλι με νόμους (!) να μην τους πιάνει ο νόμος. Σας θυμίζω τις φανερές ή από το παρασκήνιο παρεμβάσεις στο έργο της Δικαιοσύνης (έχετε καταλάβει τι συμβαίνει αυτόν τον καιρό;).
    Η Δημοκρατία δεν στεριώνει με εκπτώσεις – και μάλιστα υπέρ εκείνων που έχουν ταχθεί να την υπηρετούν με την ιδιότητα του επικεφαλής, του ηγέτη, του κυβερνήτη. Ποιος είναι εκείνος που θα δώσει το παράδειγμα πρώτος στους άλλους;

    Και ένα ερώτημα, «της μόδας» τα τελευταία χρόνια: το νόμιμο είναι πάντοτε και ηθικό;

  6. Κύριε Λουπάση, εγώ όταν μίλησα για νομιμότητα σχετικά με τις καταλήψεις ασφαλώς δεν ήθελα να καλύψω άλλο πιο μεγάλο θέμα, επίσης αν κάποιος άλλος μιλάει για νομιμότητα εξετάζω αν έχει δίκιο σε αυτά που λέει και δεν με ενδιαφέρει ο λόγος για τον οποίο μιλάει για νομιμότητα. Όταν μιλάω για μη νομιμότητα των καταλήψεων δεν με ενδιαφέρει αν είναι όλες ίδιες, εξάλλου τι πάει να πει δεν είναι όλες ίδιες; Σε τι δεν είναι ίδιες, υπάρχουν δηλαδή κάποιες που δικαιολογημένα παραβιάζουν τους νόμους; Έως αλλάξουν οι νόμοι ασφαλώς πρέπει να ισχύουν και να εφαρμόζονται αυτοί που υπάρχουν, δεν μπορούμε να πούμε ας παραβιάζονται οι νόμοι γατί ίσως να είναι άδικοι και ίσως κάποτε θα αλλάξουν. Η κατηγορίες της αντιπολίτευσης σχεδόν ποτέ δεν αντιπροσωπεύουν την αλήθεια αλλά σχεδόν πάντα μικροπολιτικές σκοπιμότητες, δεν μπορούν λοιπόν να είναι κριτήριο για το αν οι κυβερνώντες παραβιάζουν τους νόμους, και αυτό μπορεί να το κρίνει τελικά μόνο η Δικαιοσύνη. Οι παρεμβάσεις στην Δικαιοσύνη πραγματικά παραβιάζουν τον Νόμο και η κλίκα του ΣΥΡΙΖΑ έκανε σε αυτό ό, τι το καλύτερο μπορούσε, αλλά τώρα όλα αυτά εξετάζονται από τα δικαστήρια. Το νόμιμο και το ηθικό είναι μεγάλο θέμα, αλλά ασφαλώς δεν μπορεί ο καθένας να επικαλείται το ηθικό για να παραβιάσει το νόμο. Κύριε Λουπάση,με όλο το σεβασμό και με μεγάλη συμπάθεια για έναν πολιτισμένο άνθρωπο, αυτά που γράψατε στα δύο σχόλια σας έχουν φιλολογικό χαρακτήρα και δεν απεικονίζουν την σχέση που έχει η κατάληψη με την Δημοκρατία μας, δηλαδή με το κοινό σύστημα με το οποίο οργανώνουμε την κοινή μας ζωή. Αν πράττουμε με σκέψεις όπως οι καταλήψεις είναι διαφορετικές, οι πολιτικοί είναι διεφθαρμένοι, υπάρχουν νόμοι που είναι ηθικοί και άλλοι που δεν είναι, η Δικαιοσύνη είναι διεφθαρμένη, τότε δεν χρειαζόμαστε ούτε Δημοκρατία, ούτε Κράτος, ούτε νόμους ούτε πολιτικό σύστημα γενικά απλά θα καθόμασταν και θα συζητούσαμε για το κάθε θέμα και στο τέλος ο δυνατός και ο θρασύς θα έκανε έτσι και αλλιώς αυτό που θέλει αυτός

  7. Κύριε Κιαγιά, λόγω απουσίας μου μία σύντομη μόνο παρατήρηση για όσα γράψατε επί των σχολίων μου:
    Το ότι μιλάτε για «κλίκα του ΣΥΡΙΖΑ» δείχνει πως βρίσκεστε (δικαίωμά σας!) στη μία όχθη και βάλλετε εναντίον των απέναντι. Αυτό επηρεάζει το σύνολο των απόψεων, οι οποίες, εν τέλει, δεν έχουν το τεκμήριο της αντικειμενικότητας (δεν το γράφω μόνο για σας αυτό). Οδηγεί στην «απαίτηση» να υπάρχει μια Πολιτεία (Κοινωνία, Οικονομία κλπ.) χτισμένη με τα δικά μας μόνο υλικά – ένα κατασκεύασμα σκληρό, άτεγκτο, εν πολλοίς απάνθρωπο (το βλέπουμε σήμερα να έχει επιβληθεί σχεδόν παντού – ή όχι;).
    Περαιτέρω συζήτηση παρέλκει.
    Με εκτίμηση.

  8. Στην δικιά μου όχθη βρίσκομαι κ. Λουπάση και από εδώ που στέκομαι τους έχω όλους στην αντίθετη όχθη και λέω τα σύκα σύκα, τους απατεώνες απατεώνες και αυτούς που θεωρώ σωστούς τους λέω σωστούς, Εγώ, πάντως, πιστεύω στο πολιτικό μας σύστημα και το υπερασπίζομαι γνωρίζοντας και τις αδυναμίες του, εσείς βλέπετε όλες του τις αδυναμίες ως το ίδιο το σύστημα, σαν να λέμε ο καρκίνος είναι η ζωή. Δεν είστε ο μόνος που το βλέπει έτσι , ίσως έχετε πάνω από την μισή Ελλάδα με την μεριά σας. Ίσως σας φανεί σκληρό και άδικο αλλά είναι η αλήθεια: Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ένας καρκίνος του δημοκρατικού συστήματος. όπως και ο Τραμπ, και τα υλικά του καρκίνου δεν τα χρειάζεται ο οργανισμός μας ( το σώμα μας), πολιτικούς απατεώνες δεν τους χρειάζεται η Δημοκρατία. Αυτό το σκληρό κατασκεύασμα το σκληρό και άτεγκτο δεν το βλέπω, κανείς στην Δημοκρατία δεν έχει λόγο να επιβάλει κάτι τέτοιο, τα προβλήματα δημιουργούνται διότι στις κοινωνίες υπάρχουν χιλιάδες αντικρουόμενα συμφέροντα και επειδή οι ανάγκες και οι επιθυμίες των ανθρώπων είναι άπειρες αλλά τα μέσα και οι πόροι για την ικανοποίηση τους είναι περιορισμένα ή περιορισμένοι ανάλογα. Με εκτίμηση.

  9. Τα γράφετε και τα πιστεύετε αυτά κύριε Κιαγιά; Στον αντίλογο που σας γράφουν έχετε να πείτε πως ο ΣΥΡΙΖΑ είναι καρκίνωμα; Ξεχνάτε αυτούς που κυβέρνησαν τον τόπο δεκαετίες και αφού έφαγαν και σπατάλησαν δις μας χρεοκόπησαν; Και συνεχίζουν να τρώνε (θα μου πείτε καλά κάνουν αφού έχουμε δημοκρατία και ο λαός τους έδωσε μπόλικα μαχαιροπίρουνα). Τολμάτε να πείτε ποιοι από δαύτους είναι απατεώνες; (επειδή κάτι γράφετε). Με το συμπάθιο, αλλά ζείτε στον κόσμο σας

  10. Όσοι “τρώνε” παράνομα και αυτό αποδειχτεί πάνε φυλακή, από εκεί και πέρα, η χώρα χρεοκόπησε γιατί ζούσε πάνω από τις δυνατότητες της, ο λαός ζητούσε να είναι όπως όλοι στην Ευρώπη, χωρίς να υπάρχει παραγωγικότητα όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη. Οι πολιτικοί δανειζόταν και έδιναν στο λαό, αν δεν το έκαναν δεν θα ξεναψηφιζόταν και θα ψηφιζόταν άλλοι που θα το έκαναν, πάντα κάποιοι βρίσκονται. Από την στιγμή που υπήρχε εύκολος δανεισμός η καταστροφή σε μια μη παραγωγική χώρα ήταν αναπόφευκτη. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κυβερνούσε, και έτσι δεν είχε την ευκαιρία να χρεοκοπήσει αυτός την χώρα, αλλά ζητούσε, ως αριστερό κόμμα, πιο πολλά από όλα αυτά που μας έφεραν την χρεοκοπία: Πιο ψηλούς μισθούς, πιο ψηλές συντάξεις, τις συντάξεις ακόμα πιο νωρίς και γενικά τα πάντα όλα, αν γινόταν δηλαδή αυτά που ζητούσε ο ΣΥΡΙΖΑ η χρεοκοπία θα είχε έρθει δεκαετίες νωρίτερα. Για τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Τσίπρα δεν θέλω να πω τίποτα, όσο ήταν κυβέρνηση έπρεπε να ασχοληθούμε με το παράλογο αυτό φαινόμενο, τώρα επιτέλους δεν χρειάζεται πια να αποδείξουμε πως ο ελέφαντας έχει μεγάλα αυτιά και προβοσκίδα και αυτοί που λένε πως δεν έχει θα το πιστεύουν έτσι κι’ αλλιώς για πάντα. Και τι πάει να πει τολμάω να πω κάτι; Συγγνώμη, θέλετε να με μαλώσετε κ. Χανιωτάκη που λέω τη γνώμη μου;
    Σε Δημοκρατία ζούμε και έχουμε την χαρά και την τιμή να λέμε όλοι δημόσια και φωναχτά αυτό που πιστεύουμε, και πως ζούμε σε Δημοκρατία το οφήλουμε σε αυτούς τους πολιτικούς που φρόντισαν να ζούμε σε Δημοκρατία, δεν ” έτρωγαν” μόνο βλέπετε, φρόντισαν να είμαστε και στην Ευρώπη και έτσι παραμένουμε μια πολιτισμένη χώρα και επίσης δεν χρειάζεται να φοβόμαστε τους Τούρκους, άμα γινόταν αυτά που θέλει ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα υπήρχε πια Ευρώπη για εμάς ούτε Δημοκρατία, θα “ζουσαμε” σε μια βαριά άρρωστη Ελλάδα που θα την είχε φάει ο καρκίνος. Έγιναν βέβαια τρομέρα λάθη από τα κατεστημένα κόμματα, αλλά πιστεύω πως αυτά έμαθαν από τα λάθη τους.

  11. Κύριε Κιαγιά, ένα σημείο από αυτά που έγραψα δεν το καταλάβατε (τα άλλα τα αφήνω, δικαίωμά σας να πιστεύετε ό,τι θέλετε). Το «τολμάτε να πείτε…» δεν είχε την έννοια πως δεν πρέπει να έχετε την τόλμη του λόγου.
    Το ακριβώς αντίθετο: γιατί δεν τολμάτε να πείτε ΟΝΟΜΑΤΑ από εκείνους που οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση αλλά γενικά και αόριστα κάνετε λόγο για «πολιτικούς»; Μήπως επειδή ορισμένοι από αυτούς βρίσκονται στη δική σας όχθη; Ξέρω: είναι εύκολο να φορτώνονται οι αμαρτίες όλων σε κάποιον αποδιοπομπαίο (ονόματι στην περίπτωσή μας Τσίπρας), κατά το χαρακτηρισμό σας «παράλογο φαινόμενο». Και επειδή γράφετε συχνά για δημοκρατία, σας θυμίζω ότι οξυγόνο αντλεί από την εναλλαγή κομμάτων και ανθρώπων στην άσκηση της εξουσίας. Διαφορετικά… ξέρετε!!!

  12. Δέχομαι την εξήγηση σας για το “τολμάτε”. Πέρα από αυτό όμως δεν θα μπορέσουμε να τα βρούμε γιατί έχουμε εντελώς διαφορετική αντίληψη της πολιτικής ζωής, εγώ θεωρώ τον Τσίπρα σαν έναν fake πολιτικό που χρησιμοποιεί, όπως όλοι οι λαϊκίστες, την πολιτική για δικούς του σκοπούς ενώ εσείς νομίζετε πως αντιπροσωπεύει μια επιπλέον πολιτική πρόταση. Για τους πολιτικούς του κατεστημένου εξηγήθηκα στο σχόλιο μου πιο πάνω και δεν έχω να προσθέσω τίποτα. Ευχαριστώ πάντως για τον διάλογο μας.

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα