Κυριακή, 2 Φεβρουαρίου, 2025

Πολυτεχνείο Κρήτης: Ανησυχία για τις διαγραφές φοιτητών από τον Ενιαίο Σύλλογο Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού

Το ΔΣ του Ενιαίου Συλλόγου Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΕΣΔΕΠ)
Πολυτεχνείου Κρήτης εκφράζει, μέσω ανακοίνωσης την έντονη ανησυχία και «την αγωνία του για το οριζόντιο μέτρο των διαγραφών φοιτητών» καθώς όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση « αν και έχει κάποια κατ’ επίφαση στοιχεία εξορθολογισμού της λειτουργίας των ιδρυμάτων, έχει δημιουργήσει μεγάλη αναστάτωση στον ακαδημαϊκό χώρο αλλά και απασχολεί την κοινή γνώμη για τους εξής λόγους:
1. Ως μέτρο είναι προσχηματικό γιατί δεν απαντά στα κομβικά προβλήματα της
καθημερινής ακαδημαϊκής ζωής, δεν απελευθερώνει πόρους, ούτε συσχετίζεται με
την αναγκαία αναβάθμιση των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων.
2. Αντιμετωπίζει τη βελτίωση του δείκτη αναλογίας διδασκόμενων / διδασκόντων (ο
οποίος είναι από τους χειρότερους σε επίπεδο ΕΕ) μέσω μιας λογιστικής μείωσης του
αριθμού των ενεργών φοιτητών, ενώ δεν βασίστηκε σε καμία μελέτη που να
αποδεικνύει το όποιο δημοσιονομικό κέρδος από τις διαγραφές, το οποίο στην εποχή
της ηλεκτρονικής τεχνολογίας είναι ανύπαρκτο.
3. Ως οριζόντια ρύθμιση δεν βασίζεται στην αναλογικότητα, δεν λαμβάνει υπόψη
εξατομικευμένες περιπτώσεις, και δημιουργεί αδικίες και άνιση μεταχείριση, π.χ. δεν
διαχωρίζει φοιτητές που δεν συμμετέχουν στις εξετάσεις για χρόνια ή/και δεκαετίες,
φοιτητές που χρωστούν την πλειοψηφία των μαθημάτων των τμημάτων τους και
φοιτητές που χρωστούν 5, 6, ή 8 μαθήματα και προχωρούν τις σπουδές τους έστω και
με αργούς ρυθμούς.
4. Παρακάμπτει το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων, που διαθέτουν μακροχρόνια
εμπειρία και ικανότητα να αξιολογούν και διαχειρίζονται τα ακαδημαϊκής φύσεως
ζητήματά τους.
5. Αποσιωπά την εκτόξευση του κόστους σπουδών και την όξυνση των οικονομικών
προβλημάτων των φοιτητών, το 40% των οποίων αναγκάζονται να εργάζονται, το δε
70% από αυτούς (στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ), ακόμα και χωρίς ένσημα χωρίς ταυτόχρονα να
έχει εξασφαλιστεί από το Κράτος η αναγκαία ρύθμιση για ευέλικτα προγράμματα
σπουδών και για εργαζόμενους φοιτητές.
6. Δεν προσφέρει έναν πιο ευέλικτο μηχανισμό δημιουργίας εναλλακτικών επιλογών
αλλαγής ακαδημαϊκής πορείας των φοιτητών όταν αντιλαμβάνονται ότι η Σχολή στην
οποία φοιτούν δεν είναι της αρεσκείας τους και επιθυμούν αλλαγή πλεύσης. Αυτό
είναι ιδιαίτερα σοβαρό σε περιπτώσεις φοιτητών που φοιτούν σε Σχολή που δεν είχαν
ως πρώτη επιλογή στο Μηχανογραφικό τους.
7. Αποσιωπά την αναγκαιότητα να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για την Τριτοβάθμια
Εκπαίδευση, και εν τέλει αποπροσανατολίζει τη συζήτηση από τα μεγάλα και
ουσιαστικά θέματα που απασχολούν τα δημόσια πανεπιστήμια.
8. Λόγω της διαγραφής φοιτητών/-τριών που είναι στην πραγματικότητα ενεργοί,
υποδαυλίζει την συρρίκνωση των Δημόσιων Πανεπιστημίων – ιδιαίτερα των
περιφερειακών, όπως το Πολυτεχνείο Κρήτης.
9. Γεννά πολλά ερωτηματικά για τη χρονική συγκυρία της εφαρμογής των διαγραφών
των φοιτητών με την ταυτόχρονη ίδρυση των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων».

Στην συνέχεια τονίζεται πως «αντίθετα, ουσιαστική συνεισφορά στη λύση των επειγόντων προβλημάτων στην ανώτατη
παιδεία θα ήταν η θεσμοθέτηση:
• γενναίας αύξησης της χρηματοδότησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που έχει
μειωθεί πάνω από 50% τα τελευταία χρόνια, για τη βελτίωση των υποδομών και
υπηρεσιών των Πανεπιστημιακών ιδρυμάτων,
• ουσιαστικής βελτίωσης της αναλογίας διδασκόμενων / διδασκόντων με την πρόσληψη
νέων μελών ΔΕΠ αλλά και εργαστηριακού και διοικητικού προσωπικού που θα
συνέβαλε στην ποιοτική αναβάθμιση των σπουδών,
• δυναμικής αξιολόγησης των φοιτητών ως προς τη δυνατότητα παράτασης του χρόνου
σπουδών τους μέχρι τη λήψη του πτυχίου/διπλώματος με αντικειμενικά κριτήρια,
όπως η συνέπεια στις εγγραφές τους, η συμμετοχή στις εξετάσεις και η επιτυχία στα
μαθήματα που εξετάζονται,
• εναλλακτικής δυνατότητας κατοχύρωσης του μέρους των σπουδών που έχει
ολοκληρώσει ο φοιτητής/φοιτήτρια, έστω κι αν εγκαταλείψει/διακόψει, το οποίο θα
μπορούσε να είναι μια πιστοποίηση στον εργασιακό χώρο ή να δίνει τη δυνατότητα
για συνέχεια σπουδών σε άλλα δημόσια ΑΕΙ ή σε άλλες θεσμοθετημένες δημόσιες και
δωρεάν εκπαιδευτικές δομές».

Κλείνοντας η σχετική ανακοίνωση αναφέρει πως «εν κατακλείδι, δεν είναι ηθικό και δίκαιο να διαγράφονται οριζόντια φοιτητές από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, έναν θεσμό που έχει εγγενή προβλήματα και νοσεί σε ουσιαστικά του επίπεδα και για τον οποίο το Κράτος δεν έχει μεριμνήσει αναλόγως, όπως θα όφειλε.
Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητάμε την κατάργηση των διατάξεων για τις
οριζόντιες διαγραφές φοιτητών και καλούμε τη διοίκηση του Υπουργείου Παιδείας να
εγκύψει με σοβαρό σχεδιασμό, μέριμνα και υποστήριξη στα προαναφερθέντα ουσιώδη
προβλήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Το ΔΣ του Ενιαίου Συλλόγου ΔΕΠ Πολυτεχνείου Κρήτης»


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα