Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024

Πολυτεχνείο Κρήτης: Επιμόρφωση σε σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας για τους διδάσκοντες

Με σκοπό την επιμόρφωση των διδασκόντων του Πολυτεχνείου Κρήτης σε σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας μέσα από τις οποίες οι φοιτητές δεν θα είναι παθητικοί ακροατές, αλλά θα μπορούν να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους έχοντας ενεργητικό ρόλο, ιδρύθηκε στο Πολυτεχνείο Κρήτης Γραφείου Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης.

Χθες, σε συνέντευξη Τύπου, ο αντιπρύτανης του ιδρύματος, Μιχάλης Λαγουδάκης, εξήγησε ότι «το Γραφείο Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης έρχεται κυρίως να βοηθήσει τους διδάσκοντες. Και θέλει ουσιαστικά οι καθηγητές να καθίσουν στα θρανία και να επιμορφωθούν, γιατί πολλά πράγματα στην εποχή μας αλλάζουν, και έχουμε το πολύ πρόσφατο παράδειγμα της πανδημίας όπου όλοι μας μάθαμε νέους τρόπους διδασκαλίας, αλληλεπίδραση με τους μαθητές μέσα από τις νέες τεχνολογίες και την τηλεκπαίδευση. Αυτό ήταν ένα παράδειγμα που δείχνει ότι μπορούμε να μάθουμε πολλά πράγματα ακόμη ως διδάσκοντες και να ενσωματώσουμε τα νέα στοιχεία και τις νέες τεχνικές στη διδασκαλία μας προς όφελος των φοιτητών».

Ο ίδιος σημείωσε ότι σε όλα τα Πανεπιστήμια ιδρύονται αντίστοιχα Γραφεία αυτό το διάστημα, καθώς όλα τα ιδρύματα έχουν λάβει αντίστοιχη χρηματοδότηση και συμμετέχουν όλα τα ιδρύματα σε ένα πανελλήνιο δίκτυο με συντονιστή το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης ενώ το Πολυτεχνείο συνεργάζεται και με το Πανεπιστήμιο Κρήτης. Η επιστημονικά υπεύθυνη του Γραφείου Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης, Δρ Ευαγγελία Κρασαδάκη, σημείωσε ότι «το ζητούμενο στη σύγχρονη εποχή που όλα αλλάζουν, είναι να μεταβούμε από το καθαρά γνωσιοκεντρικό μοντέλο, το οποίο θεραπεύουν βεβαίως, και αυτός είναι και ο ρόλος των Πανεπιστημίων, σε ένα πιο ανθρωποκεντρικό μοντέλο όπου επικεντρό του θα έχει τον φοιτητή σαν προσωπικότητα με την έννοια ότι θα πρέπει το Πανεπιστήμιο να προσδώσει στον φοιτητή όχι μόνο γνώση αλλά και ένα πλέγμα δεξιοτήτων, όπως είναι οι δεξιοτήτες που είναι χρήσιμες στην προσωπική του, την κοινωνική του και την επαγγελματική του ζωή.

Με αυτήν την έννοια έχουν εισαχθεί νέες τεχνικές διδασκαλίας όπως οι ενεργητικές τεχνικές, στις οποίες το μοντέλο απομακρύνεται ουσιαστικά από το κλασικό μοντέλο διδασκαλίας που ο φοιτητής είναι παθητικός ακροατής, και κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας δίδονται αφορμές στον φοιτητή να κάνει πράγματα. Αυτά ουσιαστικά με την καθοδήγηση των διδασκόντων ενισχύουν ένα πλέγμα δεξιοτήτων, οι οποίες εκτείνονται έξω από τις γνωστικές δεξιότητες».

Η ίδια τόνισε ότι «εμείς προσφέρουμε μια ψηφίδα νέας γνώσης στην υπάρχουσα σημαντική γνώση που διαθέτουν τα μέλη μας και καλούμε κάθε μέλος του έκτακτου και του τακτικού προσωπικού να συμμετέχει ενεργά στις επιμορφωτικές μας δράσεις». Το Γραφείο Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης (ΓΡΑ.ΔΙ.Μ.) στο Πολυτεχνείο Κρήτης, εντάχθηκε στις 11.05.2022 στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2014-2020 του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», με τίτλο «Γραφεία Υποστήριξης της Διδασκαλίας και Μάθησης στην Ανώτατη Εκπαίδευση» που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ). Το ΓΡΑ.ΔΙ.Μ. του Πολυτεχνείου Κρήτης απευθύνεται στο τακτικό και στο έκτακτο ακαδημαϊκό προσωπικό, δηλαδή στα μέλη ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ και ΕΕΠ του Ιδρύματος, καθώς και στους συμβασιούχους διδάσκοντες μαθημάτων ή εργαστηρίων. Το Γραφείο θα συνεργάζεται με τις ακαδημαϊκές μονάδες και τα όργανα του Ιδρύματος, ενώ θα σχεδιάζει και θα αναπτύσσει υποστηρικτικές, ερευνητικές και επιμορφωτικές δράσεις που προάγουν την πανεπιστημιακή παιδαγωγική, με τη συνεργασία, τον γόνιμο διάλογο και τη δημιουργική συμμετοχή των μελών του ακαδημαϊκού προσωπικού του Ιδρύματος.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα