Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Πορεία προόδου για τον δήμο Καντάνου – Σελίνου

∆ικαιωµένος για την πολιτική που ακολούθησε ιδιαίτερα σε θέµατα περιβάλλοντος, δηλώνει ο δήµαρχος Αντώνης Περράκης

∆ικαιωµένος για την πολιτική του ∆ήµου για την προστασία των ευαίσθητων περιβαλλοντικά περιοχών του, τη λειτουργία δύο βιολογικών στο Σέλινο και την αντιµετώπιση του προβλήµατος των απορριµµάτων την τελευταία τετραετία, δηλώνει ο νυν και εκ νέου υποψήφιος δήµαρχος Καντάνου – Σελίνου κ. Αντώνης Περράκης.
Μαζί µε τα πιο πάνω θέµατα ο επικεφαλής του συνδυασµού “Συνεργασία για το Σέλινο” καλείται να απαντήσει και σε µια σειρά ζητήµατα που βάζουν οι δηµότες της περιοχής µέσω των “Χ.ν.”.

• Πρώτη φορά το καλοκαίρι που πέρασε λειτούργησαν οι δύο βιολογικοί καθαρισµοί σε Παλαιόχωρα και Σούγια. Τι δείχνουν τα στοιχεία σας για τη λειτουργία τους; Σας το λέω γιατί ορισµένες ηµέρες τον Αύγουστο στη θάλασσα της Σούγιας εµφανίστηκαν πάλι λύµατα…
Είναι πρώτη φορά στην ιστορία του ∆ήµου µας που λειτουργούν δύο βιολογικοί από πέρυσι στη Σούγια και από το Μάρτιο στην Παλαιόχωρα. Το νερό που βγάζουν είναι πολύ κάτω από τα επιτρεπόµενα όρια και πληρoί όλες τις προϋποθέσεις των βιολογικών γ΄ κατηγορίας. Το αποτέλεσµα είναι εµφανές σε ότι αφορά την καθαριότητα των θαλασσών µας το λένε και οι λουόµενοι. Κάθε εβδοµάδα εµείς και οι εργολάβοι παίρνουµε δείγµατα και έχουµε πολύ συγκεκριµένα στοιχεία από τα µικροβιολογικά εργαστήρια που αποδεικνύουν την άριστη λειτουργία των βιολογικών. Το νερό του βιολογικού της Σούγιας διατίθεται για πότισµα ελαιοκαλλιεργειών, ενώ της Παλαιόχωρας πηγαίνει στη θάλασσα και είµαστε στη φάση µελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων ώστε να το διαθέσουµε και αυτό για την άρδευση των θερµοκηπίων καθώς έχουµε έτοιµο δίκτυο. Για τα λύµατα στη Σούγια τον Αύγουστο θεωρούµε ότι το Λιµεναρχείο και οι άλλες αρµόδιες υπηρεσίες έπρεπε να παρέµβουν να πάρουν δείγµα για να δούµε από που προέρχεται. Πάντως οι βιολογικοί λειτουργούν πλήρως και χωρίς κανένα πρόβληµα και δεν προέρχονταν από αυτούς αυτά τα λύµατα.

• Να µιλήσουµε τώρα για προβλήµατα και παράπονα. Κάτοικοι µετέφεραν στα “Χ.ν.” τις διαµαρτυρίες τους για την µη ολοκλήρωση του έργου της πλατείας στο Κουστογέρακο. Τι συµβαίνει;
Θυµάστε ότι στο Κουστογέρακο είχαµε βρεθεί τον περασµένο Οκτώβριο σε µια συζήτηση µε τους κατοίκους, ήταν και η εφηµερίδα σας εκεί. Υπήρχαν κάποιες διαφωνίες τότε για κάποια κατασκευαστικά θέµατα αλλά ήλθαµε σε µια συνεννόηση µε τους κατοίκους για το τι πρέπει να γίνει. Εξάλλου η δηµοτική µας αρχή δεν κάνει πράγµατα που στρέφονται ενάντια στη θέληση των δηµοτών. Το έργο ξεκίνησε, όντως υπήρξε µια καθυστέρηση από τον εργολάβο, αλλά αυτή τη στιγµή έχουν γίνει οι τσιµεντοστρώσεις και η υπογειοποίηση των καλωδίων .Οι κάτοικοι ζήτησαν κάποια πράγµατα ή θεώρησαν ότι δεν τηρούνταν απόλυτα τα συµφωνηθέντα και σε προφορική επικοινωνία που είχα µαζί τους είπα ότι θα δουν πως ότι είχαµε συµφωνήσει θα γίνει. Σε λίγο ξεκινάει η πλακόστρωση και το έργο θα έχει ολοκληρωθεί τέλη 2023- αρχές 2024.

• Ο δρόµος Παλαιόχωρα- Κουντούρα που κατασκευάστηκε είναι ασφαλής; Έχει λυθεί το πρόβληµα στον “ψηλό Βόλακα”;
Είναι ένας δηµοτικός δρόµος που κατασκευάστηκε µε χρηµατοδότηση του Υπουργείου. Εκεί έχουµε τον µεγαλύτερο ποδηλατόδροµο σε ευθεία γραµµή στην Κρήτη µήκους 5,5 χιλ, έχει φωτισµό και είναι χαµηλής ταχύτητας καθώς περνάει από οικισµούς, έχει πεζοδρόµιο και καθηµερινά θα δείτε εκατοντάδες επισκέπτες αλλά και ντόπιους να απολαµβάνουν τη βόλτα τους µε το ποδήλατο ή µε τα πόδια. Οι εργασίες στον “Ψηλό Βόλακα” (ένα σηµείο όπου υπάρχουν συχνά καταπτώσεις βράχων) σταµάτησαν λόγω της τουριστικής περιόδου και µετά τον Νοέµβριο θα ξεκινήσουν και πάλι. Είναι δύσκολο έργο, γιατί τα βράχια “κάθονται” πάνω σε σαθρά εδάφη αλλά µε τις παρεµβάσεις που κάνουµε θα διασφαλίσουµε το µέγιστο δυνατό αποτέλεσµα.

ΤΟ ΛΑΦΟΝΗΣΙ ΚΑΙ Η ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ

• Ένα πάγιο αίτηµα των φορέων του Σελίνου είναι η δηµιουργία δρόµου σύνδεσης Κριού -Λαφονησιού. Προχωράει αυτό το έργο;
Από τον Κριό µέχρι το Λαφονήσι είναι 12 χλµ. και ήδη τα 5 χλµ έχουν κατασκευαστεί µε πόρους του “Α. Τρίτσης” και χρήµατα από άλλα προγράµµατα και έχουν δοθεί στην κυκλοφορία. Για τα άλλα 7 χλµ. οι µελέτες έχουν ολοκληρωθεί, έχουµε πάρει όλες τις απαιτούµενες εγκρίσεις από το δασαρχείο, την αρχαιολογία, όλες τις υπηρεσίες. Έχουµε καταθέσει τη µελέτη στην Περιφέρεια και στο Υπουργείο Υποδοµών και αναµένουµε χρηµατόδοτηση. Τώρα είναι 54 χλµ. η απόσταση Παλαιόχωρα- Λαφονήσι, και θα γίνει 23 χλµ. µε το νέο δρόµο

• ∆εν θα επηρεάσει το περιβάλλον της περιοχής, το Κεδρόδασος;
Όχι βέβαια, δεν ακουµπάει καµία ευαίσθητη περιοχή, ούτε αρχαιολογικές ζώνες. Οι µελέτες µας είναι πλήρως αδειοδοτηµένες από όλες τις αρµόδιες υπηρεσίες. Το σύνολο της χάραξης έγινε παρουσία υπαλλήλων του δασαρχείου και της αρχαιολογίας!

• Στο Λαφονήσι διαπιστώσαµε µια καλή συνεργασία µε τον ∆ήµο Κισσάµου και οµόφωνες αποφάσεις του απερχόµενου ∆ηµοτικού Συµβουλίου. Ποια είναι η στρατηγική σας για την προστασία της περιοχής;
Η στρατηγική µας έχει αποτυπωθεί στις οµόφωνες αποφάσεις του ∆.Σ. όχι µια αλλά πολλές φορές και έχουν ως στόχο την απόλυτη προστασία της περιοχής. Το Λαφονήσι είναι ένα µνηµείο φυσικού κάλλους που πρέπει να διατηρηθεί πρώτα από όλα, αλλά δεν µπορούµε να µιλάµε για τουρισµό αν δεν προστατεύσουµε το περιβάλλον για το οποίο έρχονται οι επισκέπτες από το εξωτερικό για να το απολαύσουν. Θεωρώντας ότι είναι υποχρέωση µας να διαφυλάξουµε το κόσµηµα αυτό πήραµε αποφάσεις στα πλαίσια της Ειδικής Περιβαλλοντικής Μελέτης που είχε γίνει από τον πρώην ∆ήµο Ιναχωρίου και κάναµε διευρυµένες συζητήσεις µε ΟΦΥΠΕΚΑ, ∆ασαρχείο, ΜΑΙΧ. Οι υπουργικές αποφάσεις που εκδόθηκαν πρόσφατα αποτελούν το επιστέγασµα των προσπαθειών αυτών και δείχνουν ότι είµαστε στο σωστό δρόµο! Επόµενος στόχος πλέον η απαλλοτρίωση της ιδιωτικής έκτασης στο Λαφονήσι για την απόλυτη προστασία της περιοχής, ενώ οι ιδιώτες µπορούν να επενδύσουν ελεύθερα έξω από την προστατευόµενη περιοχή. Στο ίδιο µήκος κύµατος είναι και η πολιτική ηγεσία πχ. η κα. Μπακογιάννη σε συνάντηση που είχε γίνει στον Οµαλό είχε ξεκαθαρίσει πως είναι υπέρ της απαλλοτρίωσης ή της εξαγοράς της ιδιωτικής έκτασης, ενώ από τον ΟΦΥΠΕΚΑ και το Υπουργείο Περιβάλλοντος υπάρχει θετική ανταπόκριση και ευελπιστούµε πως θα προχωρήσουν το συντοµότερο. Σηµειώνω ότι δεν κάναµε από πέρυσι αίτηµα για τη “γαλάζια σηµαία” στο Λαφονήσι που την έπαιρνε ο ∆ήµος µας µε το σκεπτικό ότι το Λαφονήσι είναι µια ιδιαίτερη περιβαλλοντικά παραλία, προέχει η απόλυτη προστασία του περιβάλλοντος και δεν µπορεί να µπει στα ίδια κριτήρια µε τις άλλες παραλίες, πιο αστικές όπως της Παλαιόχωρας ή της Κισσάµου που βραβεύονται µε τη γαλάζια σηµεία.

• Είστε ικανοποιηµένος από τη διαχείριση των θεµάτων καθηµερινότητας στον ∆ήµο σας;
Πρέπει να έχουν πάντα στο νου ότι ο ∆ήµος µας είναι ορεινός και δυσπρόσιτος, τα χωριά πολλά και µε λίγους κατοίκους και το προσωπικό ελάχιστο (25 άτοµα) και µε λίγα µέσα κάνει πραγµατικά ότι µπορεί. Η διαχείριση της καθηµερινότητας δεν είναι εύκολη και υπάρχουν ελλείψεις αλλά έχουµε σχεδιασµό και ήδη έχει δροµολογηθεί η αντιµετώπιση βασικών προβληµάτων. Φτιάξαµε Σταθµό Μεταφόρτωσης Απορριµµάτων για να µειωθεί το κόστος και έχουµε καταθέσει µελέτες για αγροτική οδοποιία άνω των 2,5 εκ. ευρώ στο πρόγραµµα “Α. Τρίτσης” ένα έργο που θα δώσει µεγάλη ανάσα στην ενδοχώρα. Επίσης προχωράει το έργο του “Κάστελου” στη Σούγια για την ύδρευση της περιοχής, το σχέδιο πόλης Παλαιόχωρας και ο σχεδιασµός νέων δικτύων για τα δίκτυα αποχέτευσης- οµβρίων. ∆ροµολογείται, ένα σπουδαίο έργο, η δεύτερη λιµνοδεξαµενή της Κουντούρας µαζί µε τα αντιπληµµυρικά έργα (οριοθέτηση 8 ρεµάτων και των χαντακιών) µε µελέτη που χρηµατοδοτεί το Υπουργείο µε 2,5 εκ. ευρώ και αναµένουµε τις περιβαλλοντικές εγκρίσεις. Η χρηµατοδότηση είναι εξασφαλισµένη και ελπίζουµε ότι την επόµενη 5ετία θα υλοποιηθεί. Τέλος δώσαµε ιδιαίτερο βάρος στην ανάδειξη της πολιτιστικής µας κληρονοµίας. Με διαδοχικές προγραµµατικές συµβάσεις µε την αρχαιολογία εκπονήσαµε µελέτη που χρηµατοδότησε η Περιφέρεια για τη συνέχιση των ανασκαφών στη Λισσό, παράλληλα στην αρχαία Έλυρο ο ∆ήµος προχωράει σε εξαγορά ακινήτου µετά από υπόδειξη της αρχαιολογίας και θα χρηµατοδοτήσει µε 60.000 ευρώ την έναρξη των ανασκαφών εκεί.

Το κόστος του νερού και η ∆ΕΗ

• Υπάρχει και ένα ζήτηµα µε την αύξηση των τιµολογίων της ∆ΕΥΑ Σελίνου
Τους Τελευταίους 3 µήνες παρατηρείται συστηµατική διακοπή της ηλεκτροδόσης των αντλιοστασίων του νερού αλλά και των λυµάτων. Ο ∆ήµος και η ∆ΕΥΑ Σελίνου έχουν να αντιµετωπίσουν τον τριπλασιασµό του κόστους της ενέργειας. Από 70.000 ευρώ το 2021 φτάσαµε να δίνουµε 300.000 ευρώ ετησίως! Σηµειώνω πως οι ∆ΕΥΑ δεν λαµβάνουν επιδότηση από το κράτος όπως γίνεται για τις κατοικίες και τις ιδιωτικές επιχειρήσεις. Έτσι υπήρξε αδυναµία πληρωµής των λογαριασµών και η ∆ΕΗ άρχισε να κόβει το ρεύµα. Μάλιστα η τελευταία διακοπή έγινε την τελευταία εβδοµάδα στα αντλιοστάσια λυµάτων της Παλαιόχωρας και στα αντλιοστάσια ύδρευσης χωριών και χρειάστηκε πολιτική παρέµβαση για να επανασυνδεθούν. Καταλαβαίνουν οι αναγνώστες σας ότι ήταν επιβεβληµένη µια µικρή αύξηση στα τιµολόγια επειδή η ∆ΕΥΑ λειτουργεί ανταποδοτικά και δεν έχει σκοπό το κέρδος. Ήταν εκ των ουκ άνευ να αυξήσουµε την τιµή για να ανταποκριθεί στα αυξηµένα κόστη. Παρόλα αυτά το νερό στο Σέλινο συνεχίζει να παραµένει από τα φθηνότερα στην Κρήτη.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα