Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Πορεία απαξίωσης για το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης – Καταγγελίες Λειψάκη

Σε πορεία απαξίωσης “βαδίζει” το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κρήτης (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Κ.), σύμφωνα με όσα καταγγέλει ο δημοτικός σύμβουλος και μέλος στο Δ.Σ. του Θεάτρου, Δημήτρης Λειψάκης με επιστολή του προς τα “Χ.ν.”.

Το Θέατρο παραμένει χωρίς καλλιτεχνικό διευθυντή από τον περασμένο Απρίλιο, χωρίς να υπάρχει η παραμικρή εξέλιξη το διάστημα αυτό παρά την εντονότατη κριτική που ασκήθηκε στη δημοτική αρχή Χανίων για την αδιαφορία που επέδειξε.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα ο κ. Λειψάκης είχε προτείνει μέχρι να δοθεί οριστική λύση, να προσληφθεί ένας γνώστης του αντικειμένου ο οποίος και θα οδηγούσε το θέατρο καλλιτεχνικά το διάστημα αυτό, «αλλά ο Δήμαρχος Χανίων ο κύριος Βάμβουκας την αγνόησε, μια που δεν ήθελε πιστεύω να στεναχωρήσει τον κύριο Αθανασόπουλο, τον οποίο βέβαια ο ίδιος είχε διορίσει Πρόεδρο του ΔΗΠΕΘΕΚ».
Ο ίδιος δηλώνει ότι πλέον «το θέατρο μας με αυτήν την ιστορία και με την τόση παράδοση, έχει παραδοθεί σε χέρια που το οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε άλλα μονοπάτια. Λαμβάνει πλέον ένα ερασιτεχνικό αλλά και μεταπρατικό χαρακτήρα, δυο δρόμους που θέτουν πια το θέατρο σε άμεσο κίνδυνο».

ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ
Ο κ. Λειψάκης, με αφορμή απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου μετά από εισήγηση του Προέδρου, κάνει γνωστά τα εξής:
«Για το πρώτο έργο είχε βγεί μια ανακοίνωση (εντολή προέδρου) χωρίς να υπάρχει απόφαση συμβουλίου, η οποία γνωστοποιούσε ότι το θέατρο ψάχνει για δυο άνδρες και μία γυναίκα ηθοποιούς με συγκεκριμένα προσόντα. Αντί αυτού το θέατρο προχώρησε στην πρόσληψη δυο γυναικών και ενός άνδρα διότι όπως ενημέρωσε ο πρόεδρος ο σκηνοθέτης δεν βρήκε δεύτερο άνδρα με τα προσόντα που αυτός ήθελε, λες και δεν υπήρχε σε ολόκληρη την Κρήτη δεύτερος καλύτερος άνδρας, ή αν θέλετε δεν υπήρχε ούτε στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Δικαίως λοιπόν το μυαλό μου πάει στον “ερασιτεχνικό χαρακτήρα” αρκεί να ικανοποιήσουμε τα δικά μας θέλω και τις δικές μας επιθυμίες και όχι τις καλλιτεχνικές ανάγκες ενός επαγγελματικού θεάτρου. Από τους προσληφθέντες ηθοποιός είναι μόνο η μια κοπέλα, και οι άλλοι δυο ο ένας Δραματολόγος και ο άλλος μουσικός, που είμαι βέβαιος ότι στο είδος τους θα είναι πολύ καλοί αλλά ως ηθοποιοί είδωμεν….Στο σημείο αυτό θα ήθελα να επισημάνω ότι φυσικά δεν έχω τίποτα με τα παιδιά που προσελήφθησαν, αλλά απλώς καταγράφω τα γεγονότα και τα συμπεράσματα δικά σας.
Το δεύτερο έργο που μας ανακοίνωσε ο καλλιτεχνικός Διευθυντής- Πρόεδρος κύριος Αθανασόπουλος είναι καθαρά μεταπρατικού χαρακτήρα μιας και έχει κάνει ήδη την δική του διαδρομή. Το κόστος για 23 παραστάσεις θα είναι 34000 Ευρώ, και εδώ ερωτώ για πιο λόγο: Δεν θα μπορούσε με αυτά τα χρήματα ή και ακόμα με λιγότερα να έκανε το ΔΗΠΕΘΕΚ δική του παραγωγή: Για πιο λόγο και γιατί με τόση βιασύνη πάρθηκαν αυτές οι αποφάσεις:
Για τον σχεδιασμό της καλοκαιρινής παραγωγής τα πράγματα είναι πιο σοβαρά. Ο πρόεδρος και δυο μέλη του Συμβουλίου, η κυρία Μανουσάκη και ο κύριος Κυνηγός, χωρίς καμία ενημέρωση ή εξουσιοδότηση από το Δ/Σ, ήρθαν σε επαφή με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών κύριο Θεοδωρόπουλο, προκειμένου να προχωρήσει το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης  μαζί και με το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων σε μια συνεργασία για το καλοκαίρι με το έργο «Θεσμοφοριάζουσες» του Αριστοφάνη, με περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Να σας ενημερώσω ότι εδώ και πολύ καιρό ούτε το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων έχει καλλιτεχνικό Διευθυντή. Τυχαίο, δεν νομίζω….».

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
Ο κ. Λειψάκης διερωτάται – εύλογα – : «με τι προσόντα λοιπόν κουβεντιάζουν Πρόεδρος και συγκεκριμένα μέλη του Δ/Σ αυστηρώς καλλιτεχνικά θέματα: Μήπως ο βασικός κορμός του σχήματος έχει επιλεγεί έχει επιλεγεί από τον καλλιτεχνικό Διευθυντή του Φεστιβάλ και σκηνοθέτη του έργου χωρίς καμία συζήτηση: Άλλο παράδοξο όμως και αυτό, ο καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών  να χρηματοδοτεί κατά το 1/3 την παραγωγή, να την σκηνοθετεί και ποιος ξέρει και με τι άλλο ρόλο θα μας προκύψει στην πορεία στην συγκεκριμένη παραγωγή. Αυτά από ότι γνωρίζω συμβαίνουν αν δεν κάνω λάθος για πρώτη φορά στην ιστορία του Φεστιβάλ».
‘Ένα άλλο πολύ σημαντικό  σημείο εκατά τον κ. Λειψάκη, «είναι το γεγονός ότι το ΔΗΠΕΘΕΚ ζητά αποζημίωση από το Φεστιβάλ Αθηνών 160.000 Ευρώ μετά από  ακύρωση της  παράστασης «Ορνηθες» του Αριστοφάνη το 2012 στην Επίδαυρο με ευθύνη καθαρά δική τους. Το Δικαστήριο έγινε τελικά τον Σεπτέμβριο του 2017 και αναμένεται η απόφαση. Ο κύριος Θεοδωρόπουλος ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ έχει έρθει από τον Αύγουστο του 2017 σε επαφή με τον Πρόεδρο του Θεάτρου μας και ζητά συμβιβασμό. Βγάλτε εσείς λοιπόν τα δικά σας συμπεράσματα, γιατί εγώ μόνο γεγονότα καταθέτω έγκαιρα για το τι πράγματα συμβαίνουν στο θέατρο μας και φυσικά δεν εννοώ για να μην παρεξηγηθώ ότι μπορεί να συμβαίνει κάτι παράνομο μέσα από αυτή τη διαδικασία, απλά μιλώ για καλλιτεχνικής φύσης θέματα».

«Επιτέλους να πάρει θέση ο δήμαρχος!»
Απευθυνόμενος στον δήμαρχο Χανίων ο κ. Λειψάκης αναφέρει: «Κύριε Δήμαρχε Χανίων σας παρακαλώ πολύ μέσα από όλες τις θεσμικές μου ιδιότητες, να πάρετε θέση επιτέλους όσο είναι νωρίς, ΑΚΟΜΑ. Η δημοσιοποίηση των παραπάνω δεν γίνετε από Αντιπολιτευτική διάθεση διότι με την τοπική κοινωνία γνωρίζουμε πολύ καλά μέσα από την εικοσαετή ενασχόληση μου με τα κοινά του τόπου μου και θέλω να πιστεύω ότι γνωρίζουν το πώς κινούμε, και δεν περιμένω τόσες άστοχες και επικινδύνως αποφάσεις του προέδρου του ΔΗΠΕΔΕΚ που εσείς τοποθετήσατε σε αυτήν τη θέση, για να «λαϊκίσω» όπως κάποιος θα μπορούσε να ισχυριστεί.
Θέλω να πιστεύω ότι σκοπός όλων μας είναι κύριε Δήμαρχε, η πρόοδος  του θεάτρου όλων των Χανιωτών και όλων των απανταχού Κρητικών, του ΔΗΠΕΘΕΚ μας.
Σας προκαλώ και σας προσκαλώ να σκύψετε πάνω στα προβλήματα του Θεάτρου μας πριν  είναι αργά…..».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα