Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου, 2024

Πώς προχωράει ο διαγωνισμός για το “φιλέτο” του ΒΟΑΚ

Ασφυκτικό είναι το χρονοδιάγραμμα για την δημοπράτηση του “φιλέτου” και μεγαλύτερου τμήμα ΒΟΑΚ, Χανιά – Χερσόνησος συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ.

Όπως αναφέρει το capital.gr, μία από τις σημαντικές εκκρεμότητες προκειμένου να προχωρήσει ο διαγωνισμός είναι να δοθεί το πράσινο φως στην περιβαλλοντική αδειοδότηση του από το ΥΠΕΝ, με το όριο που έχει τεθεί να είναι μέχρι τον Ιούνιο, προκειμένου οι διαδικασίες για την δημοπράτηση του να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο με την υποβολή οικονομικών προσφορών από τα σχήματα που έχουν ήδη περάσει στην β΄ φάση ήτοι:

1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ,

2.ΤΕΡΝΑ,

3.J&P ΑΒΑΞ,

4.VINCI,

5.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ACCIONA-INTERTOLL

Το τμήμα Χανιά Χερσόνησος θα είναι ένας αυτοκινητόδρομος με διόδια μήκους περίπου 163 χλμ. ο οποίος θα κατασκευαστεί και θα λειτουργεί βάσει σύμβασης παραχώρησης. Το έργο περιλαμβάνει 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ, 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.

Όσον αφορά τους άλλους δύο διαγωνισμούς του ΒΟΑΚ, για το ανατολικό τμήμα του άξονα από τη Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο έχει αναδειχτεί μειοδότης η ΑΚΤΩΡ. Το έργο το οποίο έχει κόστος μαζί με τον ΦΠΑ 186 εκατ. ευρώ θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Στο μεσαίο τμήμα, από τη Χερσόνησο μέχρι την Νεάπολη, ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Ιανουάριο με μοναδική προσφορά αυτή του σχήματος ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Επόμενο βήμα είναι η ανακήρυξη του σχήματος ως προσωρινού αναδόχου, ενώ ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 290 εκατ. ευρώ.

Να σημειωθεί ότι για το έργο προβλέπεται η τήρηση σφιχτών χρονοδιαγραμμάτων, καθώς μέσα στο β΄ τρίμηνο του 2023 θα πρέπει να έχουν υπογραφεί και να κοινοποιηθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης και οι τρεις συμβάσεις του ΒΟΑΚ: η σύμβαση παραχώρησης (Χανιά – Χερσόνησος, 157 χλμ.), η ΣΔΙΤ (Χερσόνησος – Νεάπολη, 22,4 χλμ.) και το δημόσιο έργο (Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, 14,5 χλμ.).

Επίσης μέσα στο β΄ τρίμηνο του 2025 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το 60% της ΣΔΙΤ και του δημοσίου έργου, ενώ έως το τέλος του 2025 θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί και να λειτουργούν ολόκληρα τα τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και να έχει κατασκευαστεί το 15% του τμήματος Χανιά – Χερσόνησος.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα