Θετικός στην επιστροφή των μαθητών του Δημοτικού στο σχολείο εμφανίστηκε ο καθηγητής λοιμωξιολογίας και εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας, Σωτήρης Τσιόδρας, ο οποίος επεσήμανε πως μπορεί να μην υπάρχει επιστημονική διαβεβαίωση πως η επιστροφή είναι 100% ασφαλής, αλλά οι κίνδυνοι είναι λιγότεροι από τα οφέλη. Παράλληλα, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς, επεσήμανε ότι οι τελικές αποφάσεις θα παρθούν τη Δευτέρα.
«Το άνοιγμα των σχολείων παραμένει ένα σύνθετο δίλημμα- κατά τη γνώμη μου τα οφέλη είναι περισσότερα από τους κινδύνους», είπε χαρακτηριστικά ο καθηγητής, ο οποίος σημείωσε πως πέραν των επιστημονικών δεδομένων, λαμβάνουμε υπόψιν και οικονομικές και κοινωνικές παραμέτρους.
Τα παιδιά, όπως είπε, νοσούν ηπιότερα από τη νόσο και φαίνεται να παίζουν περιορισμένο ρόλο στη μετάδοσή του κορωνοϊού. Όπως τόνισε ωστόσο, υπάρχουν εξαιρέσεις: «μικρός αριθμός παιδιών θα το περάσουν σοβαρά, λίγες, τραγικές περιπτώσεις, μπορεί να εμφανίσουν το πολύ σπάνιο φλεγμονώδες σύνδρομο».
Παράλληλα, ο κ. Τσιόδρας ζήτησε από τους επιστήμονες να μην υπερτονίζουμε τα αρνητικά της επιστροφής.
«Η παρουσία του ιού δεν μπορεί να σταματήσει τη ζωή», τόνισε και συνεχίοντας ανέφερε ορισμένους λόγους για τους οποίους τα παιδιά πρέπει να επιστρέψουν.
«Πρώτον, υπάρχει ανισότητα στην εκπαίδευση για παιδιά που δεν έχουν μεγάλη οικονομική δυνατότητα.
Δεύτερον, υπάρχει κόστος σε χαμένη εκπαιδευτική γνώση. Πολλά παιδιά δεν παρακολουθούσαν στο εξωτερικό ολοκληρωτικά την εκπαίδευση.
Τρίτον, αναγνωρίζονται περισσότερες επιπτώσεις στην πνευματική και ψυχική υγεία των παιδιών. Ας μην υποτιμάμε την επιρροή του σχολείου στην κοινωνικοποίηση των παιδιών.
Τέταρτον, υπάρχουν οικονομικοί λόγοι. Το κόστος της μη παρακολούθησης θα είναι πάντα υψηλότερο για ένα παιδί που ζει σε ένα περιβάλλον με προβλήματα.
Τέλος, είναι σημαντικό να ξέρει κανείς τι θα κάνει το παιδί που δεν θα πάει σχολείο. Αν είναι σπίτι, σε απομόνωση, θα είναι ασφαλέστερο. Αν όμως βγαίνει να παίζει στη γειτονιά, τότε εκτίθεται σε κίνδυνο. Οριζόντιες αποφάσεις είναι δύσκολο να λαμβάνονται».
«Το άνοιγμα των σχολείων αποτελεί για τα μικρά παιδιά παραμένει ένα σύνθετο δίλημμα. Υπάρχουν αρκετά υπέρ και κάποιοι ενδοιασμοί. Από την άλλη η δεδομένη χρονική στιγμή μοιάζει η καταλληλότερη για να επιστρέψουν στην κανονικότητα που τους στερήσαμε», είπε, ακόμη.