Η συνθήκη Σένγκεν εξακολουθεί να ταλανίζει την Ευρώπη και την Ελλάδα. Μερικοί μικροπολιτικοί χωρίς πνεύμα και διορατικότητα πρότειναν τελευταία στην Ελλάδα, μόλις έρχονται οι πρόσφυγες να τους επιστρέφει πίσω και τώρα προσπαθούν να ανασκευάσουν τα μη ανασκευάσιμα. Κρύες φωνές της κόλασης, κανείς τους δεν έχει καταλάβει τίποτα. Αθλιοι πολιτικοί που δεν ενδιαφέρονται για τίποτα άλλο από μία ελάχιστη διαχείριση της κρίσης.
Μερικοί έφτασαν να προτείνουν να διαγράψουν το ελληνικό δημόσιο χρέος εντελώς με αντάλλαγμα να δεχθούμε και να κρατήσουμε στη χώρα τα κύματα προσφύγων, μέχρι να ειρηνεύσουν στην περιοχή και μετά τους επαναπατρίζουμε εκεί απ’ όπου ο καθένας έρχεται. Μάλιστα, για να μεγαλώσουμε ακόμη περισσότερο την ασχήμια αυτή, θα μπορούσαμε να πετύχουμε ακόμη και 6.000 €/έτος ανά πρόσφυγα, ώστε να αντιμετωπίσουμε και τις δαπάνες επιβίωσής τους, σε ειδικούς καταυλισμούς. Ακόμη και 1,5 εκατ. ανθρώπους θα μπορούσαμε να δεχθούμε έτσι… Και ένας λογικός θα προσέθετε ότι θα δούλευαν στο φουλ οι παραγωγικές μηχανές για να καλύψουν τις πρόσθετες ανάγκες. Ας έλθουμε, λοιπόν, στην αδήριτη πραγματικότητα που μάλλον έχουν ξεχάσει οι «εταίροι» μας Ευρωπαίοι, συμπολίτες και πολιτικοί τους: Παρά την καταστροφή που μας επέβαλαν οι «θεσμοί», η τρόικα και το κουαρτέτο τους, εμείς και ζωές εξακολουθούμε να σώζουμε και δε θέλουμε να μετατραπεί το Αιγαίο μας σε υγρό τάφο σιωπής των κατατρεγμένων. Και τούτο γιατί ξέρουμε να διαβάζουμε και να εφαρμόζουμε τις Συνθήκες που υπογράψαμε. Θυμίζουμε, λοιπόν, ότι το άρθρο 80 ΣΛΕΕ κάνει λόγο για αλληλεγγύη και δίκαιη κατανομή ευθυνών και υποχρεώσεις αναζήτησης και διάσωσης, όπως αναφέρεται και σε έκθεση που αλιεύσαμε από τα κείμενα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Μάλιστα, το άρθρο αυτό θέτει στο επίκεντρο όλου του συστήματος της Ε. Ενωσης τις αρχές της αλληλεγγύης και δίκαιης κατανομής ευθυνών. Ετσι, παρέχουν μία νομική βάση για την εφαρμογή των αρχών αυτών στις πολιτικές της Ενωσης, στον τομέα του ασύλου, της μετανάστευσης και των ελέγχων στα σύνορα. Μιλούμε για μία αλληλεγγύη εσωτερικού και εξωτερικού χαρακτήρα. Παίρνουμε υπόψη μας ότι η μετεγκατάσταση, η αμοιβαία αναγνώριση των αποφάσεων για το άσυλο, τα μέτρα επιχειρησιακής υποστήριξης για προσωρινή προστασία αφορούν την εσωτερική αλληλεγγύη, ενώ η έρευνα, η διάδοση στη θάλασσα και η χορήγηση των πρώτων βοηθειών προωθούν την εξωτερική αλληλεγγύη. Ντρέπομαι που είμαι Ευρωπαίος, γιατί έτσι με οδηγούν να σκέφτομαι. Και καλά να ντρέπομαι εγώ! Αυτοί δεν ντρέπονται με τα χάλια τους, αδιάβαστοι, άξεστοι, κυριολεκτικά βάρβαροι; Θα μας επιστρέψουν στα χρόνια πριν του Βυζαντίου ή αποτελεί «εθνικό» καθήκον των βορειοευρωπαίων κάθε δέκα αιώνες να κάνουν και μια σταυροφορία, για να μην τους υπενθυμίσω ποιος ευθύνεται που έπεσε η αυτοκρατορία του Βυζαντίου πριν από 7 περίπου αιώνες! Βέβαια, η έλλειψη γνώσεων των Ευρωπαίων πολιτικών δεν τους επιτρέπει να γνωρίζουν, όχι μόνο το άρθρο 80 ΣΛΕΕ, αλλά και παρόμοια νομικά εργαλεία παγκόσμιας εμβέλειας, όπως το άρθρο 98 της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS), το οποίο μάλιστα έχει επικυρωθεί απ’ όλα τα κράτη της Ε.Ε. και από την ίδια την Ευρωπαϊκή Ενωση και ορίζει ότι πρέπει να παρέχεται συνδρομή σε κάθε άτομο που κινδυνεύει στη θάλασσα. Στην ουσία παραβλέπεται ότι από την ίδρυση του Χώρου Σένγκεν η Ενωση είναι ένας χώρος χωρίς εσωτερικά σύνορα και τα κράτη που ανήκουν στην κατηγορία αυτή (του Χώρου Σένγκεν) έχουν αναπτύξει κοινή πολιτική ως προς τα εξωτερικά σύνορα. Ισως θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι η εσωτερική λογική ενός τέτοιου συστήματος ανέκαθεν ήταν ότι η κατάργηση των εσωτερικών συνόρων (και άρα και των ελέγχων που ακολουθούν) πρέπει να συνοδεύεται από αντισταθμιστικά μέτρα που θα ενισχύουν τα εξωτερικά σύνορα των κρατών – μελών του Σένγκεν. Μέλημα της Ελλάδας δεν είναι να προστατεύει τα θαλάσσια σύνορα μοναχή της. Αλλά όχι και με κοινές θαλάσσιες περιπολίες με τους Τούρκους! Η ακεραιότητα του Χώρου Σένγκεν εξαρτάται από την αποτελεσματική διαχείριση των εξωτερικών συνόρων, με υψηλά πρότυπα που εφαρμόζονται απ’ όλους μαζί και στηρίζονται σε σωστή ανταλλαγή πληροφοριών. Παραθέτουμε και έναν χάρτη του Οκτωβρίου 2015 που φαίνονται τα σημεία εισόδου στον Χώρο Σένγκεν και τα σημεία προώθησης στον χώρο αυτόν. Και δικαίως αντέδρασε η ελληνική κυβέρνηση σε έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και την κατηγόρησε ότι προσπαθεί να «απομονώσει» την καταχρεωμένη χώρα, αφού ισχυρίζεται σε μια έκθεση για την αξιολόγηση της τήρησης των κανονισμών Σένγκεν ότι δεν έπραξε τα δέοντα! Αυτά έγιναν μόλις την Τετάρτη (27 Ιανουαρίου), στο Σώμα των Επιτρόπων, που συζήτησε σχέδιο της έκθεσης αξιολόγησης του Σένγκεν για την Ελλάδα.
http://www.euractiv.com/sections/global-europe/greece-calls-commissions-schengen-report-politicised-321398