Σάββατο, 11 Ιανουαρίου, 2025

Πού πάει η Ευρωπαϊκή Ενωση;

Οι αναλύσεις περί τα δρώμενα για την Ελλάδα, φανερώνουν ότι, όταν είσαι αποικία (και μάλιστα μη δηλωμένη) διεθνών δανειστών οι δράσεις σου πρέπει να τελούν υπό την έγκριση του τσιφλικά.

Ως γνήσιος κολίγος ο ιθαγενής Έλληνας δεν έχει δικαίωμα σε έστω και μονομερή και μοναδιαία ενέργεια λίγων εκατοντάδων ευρώ, στα χαμηλότερα εισοδήματα συνταξιούχων! Αυτοί οι Ευρωπαίοι, ειλικρινά σπρώχνουν τα πράγματα στη διάλυση! Μάλλον βλέπουν ότι στενεύουν τα περιθώρια της παγκοσμιοποίησης και σπεύδουν να επωφεληθούν τα… μέγιστα! Ας δούμε λοιπόν, για μια ακόμη φορά τι συμφωνούν και σε τι διαφωνούν άνθρωποι του διεθνούς κεφαλαίου, υποτελείς στους δυνατούς και στελέχη που έχουν προδώσει τις ίδιες υποτιθέμενες ιδέες και αρχές που υπηρετούν. Να μην περιμένουμε μόνο τον Αντύπα που θα έλθει σε κόντρα με τους τσιφλικάδες. Καιρός είναι να τον βοηθήσουμε στον ερχομό του. Oι φίλοι αναγνώστες θα θυμούνται ότι στο τελευταίο σημείωμά μας σημειώσαμε ότι θα αναφερθούμε στις αμφισβητήσεις του προγράμματος Γιούνκερ.

Τίποτα δεν είναι πιο θεμιτό, από το να αποδεικνύεις ότι εκείνοι που αμφισβητούν τα μέτρα ανακούφισης που πήρε η ελληνική κυβέρνηση δεν δρουν στη βάση της κοινωνικής αλληλεγγύης που θεωρείται ένα από α θεμελιώδη επιτεύγματα της ευρωπαϊκής σύγχρονης σκέψης που οδήγησε στην ΕΕ. Το πρόγραμμα Γιούνκερ με την περίφημη μόχλευση 15 φορές (δηλαδή 1.500%!) δεν έδωσε ούτε ένα ευρώ στην ελληνική επικράτεια! Ας δηλώνουν οι επίσημοι κονδυλοφόροι ότι «υπάρχει επείγουσα ανάγκη να συμμετάσχουν και οι 28 χώρες της ΕΕ, καθώς αυτή τη στιγμή μία χώρα βρίσκεται εκτός». Γι ‘αυτό, χρειαζόμαστε καλύτερη συμβουλευτική υπηρεσία, καλύτερο συνδυασμό του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων (ΕΤΣΕ) με τα διαρθρωτικά ταμεία, όπως και με τα μέσα της κεφαλαιαγοράς, όπως το ΕΣΚΕ. Πρέπει, επίσης, να διευρυνθεί το πεδίο εφαρμογής σε τομείς που είναι επιλέξιμοι για το ΕΤΣΕ, όπως οι τομείς της αγροτικής ανάπτυξης, της γεωργίας, αλλά και της συνοχής. Όταν τα λένε οι ίδιοι αποκτούν μια πρόσθετη λεπτομέρεια που δεν πρέπει να την παραβλέπουμε.

Πάντως, αμφισβήτηση επικρατεί σχετικά με την προστιθέμενη αξία του Επενδυτικού Σχεδίου για την Ευρώπη, καθώς ανεξάρτητη έκθεση που δημοσιοποιήθηκε τη Δευτέρα 14 Νοεμβρίου, προειδοποίησε ότι διατηρούνται οι επιφυλάξεις για τη «συμπληρωματικότητα» του σχεδίου, ενώ υπάρχουν ανησυχίες και για παραγκωνισμό των υφιστάμενων επενδύσεων1. Η προειδοποίηση αυτή προέρχεται από τη συμβουλευτική εταιρεία Ernst & Young (ΕΥ) η οποία συνέταξε μια ανεξάρτητη αξιολόγηση του ΕΤΣΕ, που επισημαίνει ότι «η αγορά (ιδίως οι εθνικές τράπεζες προώθησης και οι δικαιούχοι) διατηρεί επιφυλάξεις για το εάν επιτυγχάνεται ο στόχος της προσθετικότητας». Η αρχή της προσθετικότητας ορίζεται ως η κινητοποίηση πρόσθετων κεφαλαίων που «λιμνάζουν» στο χρηματοπιστωτικό σύστημα, μέσω της χρηματοδότησης σχεδίων με προφίλ υψηλότερου κινδύνου, κάτι το οποίο αποτελεί και τον ακρογωνιαίο λίθο του σχεδίου Γιούνκερ.

Για το σκοπό αυτό, το ΕΤΣΕ παρέχει εγγύηση 21 δις ευρώ, προκειμένου να αντληθεί το ποσό τουλάχιστον 315 δισεκατομμυρίων ευρώ σε επενδύσεις, κυρίως από τον ιδιωτικό τομέα. Η προειδοποίηση της EY ακολούθησε μετά από σειρά εκθέσεων οι οποίες αμφισβήτησαν την προσθετικότητα του Επενδυτικού Σχεδίου. Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (ΕΕΣ) ανακοίνωσε πρόσφατα ότι υπάρχει κίνδυνος η πολλαπλασιαστική επίδραση του σχεδίου να «υπερεκτιμηθεί», ενώ υπάρχουν περιορισμένα δεδομένα για το εάν το ΕΤΣΕ θα μπορέσει να στηρίξει την πρόταση της Επιτροπής για παράταση του Σχεδίου μετά το 20182. Ο συντάκτης της γνωμοδότησης Μιχαϊλς Κοσλόφς, μέλος του Ελεγκτικού Συνεδρίου είπε ότι «Είναι ακόμα πολύ νωρίς για να εξαχθεί κάποιο συμπέρασμα για το εάν πληρούνται οι οικονομικοί, κοινωνικοί και περιβαλλοντικοί στόχοι». Και βέβαια, οι ειδικοί διατηρούν έντονες επιφυλάξεις για το εάν τα έργα που χρηματοδοτούνται από την πρωτοβουλία της Επιτροπής έχουν προφίλ υψηλότερου κινδύνου.

Προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι εγγυήσεις του ΕΤΣΕ διοχετεύονται σε προτάσεις μεγαλύτερου ρίσκου, η έκθεση συνιστά την καλύτερη αποσαφήνιση και τον προσδιορισμό της έννοιας της προσθετικότητας, καθώς «ορίζεται διαφορετικά από τα εσωτερικά και εξωτερικά ενδιαφερόμενα μέρη». Ειδική σημασία για τη χώρα μας μπορεί να λάβει, τουλάχιστον έμμεσα, η αναφορά ενός των συμπερασμάτων της έκθεσης του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που αναφέρει ότι «Πρέπει να καταστεί σαφές ότι όλα τα έργα που υποστηρίζονται από το ΕΤΣΕ πρέπει να αποκαθιστούν αστοχίες της αγοράς ή καταστάσεις υποαξιοποίησης επενδύσεων και ότι τα έργα αυτά δεν θα μπορούσαν να είχαν υλοποιηθεί καθόλου, ή τουλάχιστον όχι στον ίδιο βαθμό, χωρίς την υποστήριξη του ΕΤΣΕ. Η εξομοίωση των πράξεων του ΕΤΣΕ με τις ειδικές δραστηριότητες της ΕΤΕπ ενέχει τον κίνδυνο ώθησης στην άσκοπη χρήση περίπλοκων χρηματοδοτικών δομών ή απόδοσης σε συγκεκριμένη πράξη ενός προφίλ κινδύνου που δεν ανταποκρίνεται στον πραγματικό κίνδυνο που αυτή ενέχει.» Σπάνια διαβάζουμε ένα τόσο ευκρινές συμπέρασμα που να στοχεύει καίρια την ανυπαρξία επενδυτικών συνδρομών στην περίπτωση της Ελλάδας.

Δεν καταλαβαίνει κανείς εχέφρων άνθρωπος σε τι στοχεύουν οι δανειστές της χώρας, κυρίως οι ευρωπαϊκοί θεσμοί. Θέλουν προστασία των οικονομικών τους συμφερόντων και ταυτόχρονα δεν ευνοούν καμιά στρατηγική ανάπτυξης της χώρας; Παραλογισμός άνευ προηγουμένου και πίεση ταυτόχρονη, με το προσφυγικό ζήτημα και τις ξεπερασμένες πλέον τουρκικές απειλές.

Η Τουρκία μπορεί να κάτσει ήρεμα στα αυγά της, αν αναλογιστεί ότι μπορεί να ανασταλούν οι διατάξεις απελευθέρωσης των εισαγωγών στην ΕΕ του συνόλου της αγροτικής παραγωγής της, χωρίς δασμούς και άλλα εμπόδια. Για να δουν οι αναγνώστες μας ότι για όλα τα θέματα υπάρχει και λύση και απάντηση. Αλλά και στην περίπτωση αποκλεισμού των ελληνικών σχεδίων, τα οποία δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως «υψηλού κινδύνου» δε χρηματοδοτούνται, όχι όπως λένε, εξαιτίας του χαμηλού βαθμού ωρίμανσης των έργων αυτών, αλλά διότι στην κατάσταση που έχουν φέρει τη χώρα οι θεσμοί δεν υπάρχουν λιμνάζοντα κεφάλαια.

Εν τούτοις, ακόμη και στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις της Κομισιόν βρίσκεις ενδιαφέροντα «τούβλα» που μας ρίχνουν αδιακρίτως οι «εταίροι» μας στο κεφάλι. Έτσι, με τίτλο Στήριξη της ανάπτυξης και των επενδύσεων3, ήδη από τον Ιούλιο 2015, αναφέρεται ότι «Για να συμπληρωθεί το πρόγραμμα προσαρμογής και να έχει η συνολική δέσμη μεταρρυθμίσεων τις μεγαλύτερες δυνατές πιθανότητες επιτυχίας, η Επιτροπή παρουσίασε, στις 15 Ιουλίου, ένα πρόγραμμα για την απασχόληση και την ανάπτυξη στην Ελλάδα. Εάν η χώρα χρησιμοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα διαθέσιμα κοινοτικά κονδύλια, θα μπορούσε να λάβει, έως το 2020, 35 δισ. ευρώ για επενδύσεις στο ανθρώπινο δυναμικό και τις επιχειρήσεις, τα οποία αποτελούν ένα ακόμη ισχυρό κίνητρο.»

Εδώ μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια δικά μας και δεν αφήνουν την κυβέρνηση να τα δώσει στους χαμηλοσυνταξιούχους. Έλεος και αίσχος ταυτόχρονα! Οι αντιφάσεις των «γεμάτων στομαχιών» όπως πρέπει να λέμε πλέον τους ευρωκαθισμένους ούτε καταλαβαίνουν, ούτε μπορούν να συλλάβουν νοήματα προς εφαρμογή!

 

1. http://www.euractiv.gr/section/epichirisis-ergasia/news/nea-ekthesi-theti-ypo-amfisvitisi-tin-prosthetikotita-tou-schediou-giounker/?utm_source=wysija&utm_medium=email&utm_campaign=Newsletter151116List 2. http://www.eca.europa.eu/el/Pages/NewsItem.aspx?nid=7766 3. http://ec.europa.eu/economy_finance/assistance_eu_ms/greek_loan_facility/index_el.htm


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα