Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου, 2024

Πού θα φθάσει το χάος στην κυκλοφορία των Χανίων;

Κύριε διευθυντά,

καιρό τώρα συζητάµε για το πρόβληµα του δήµου µας µε τις διαθέσιµες θέσεις στάθµευσης και αγανακτισµένοι ζητάµε να µη θρηνήσουµε άλλα θύµατα στους δρόµους. Ποιος όµως είναι αρµόδιος για όλο αυτό το χάος που έχει δηµιουργηθεί και ποιος θα δώσει λύσεις στα καθηµερινά προβλήµατα των πολιτών;

Θέσεις στάθµευσης που δεν καλύπτουν τις ανάγκες της πόλης ούτε στο ελάχιστο, δρόµοι τρυπηµένοι και µπαλωµένοι από εργασίες ηµιτελείς, οδηγική συµπεριφορά από την πλειοψηφία των οδηγών επικίνδυνη µε απουσία αστυνόµευσης και επιβολής νόµου, ανύπαρκτα λεωφορεία µε οδηγούς που δεν εκτελούν τα καθήκοντά τους, ποδηλατόδροµοι που πληρώθηκαν και καταστράφηκαν από τις εργασίες του δρόµου µέσα σε λίγους µήνες. Και όλα αυτά την εποχή που ο δήµος υποστηρίζει την εξέλιξη του τρόπου κυκλοφορίας των πολιτών µε µεθόδους πιο φιλικούς προς το περιβάλλον που θα αποσυµφορήσουν το κέντρο των Χανίων και θα προάγουν ένα νέο επίπεδο βοιωτικής ζωής και καθηµερινότητας. Πόσους συµµάχους βρήκε αυτή η ιδέα; Πόσοι απογοητευτήκαµε από την επιλογή µη υλοποιήσιµων πρακτικά εφαρµογών;

  Ας πάρουµε όµως τα πράγµατα από την αρχή. Η πλειονότητα των οδηγών των Χανίων έχει κανονικοποιήσει τις παραβάσεις του ΚΟΚ, την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, την οδήγηση υπό κατάσταση µέθης και την νευρική οδήγηση. Ίσως σε αυτό να παίζει ρόλο το κοµφούζιο που επικρατεί στους δρόµους των Χανίων και η σηµαντική έλλειψη θέσεων στάθµευσης. Μα σε κάθε περίπτωση οι συµπεριφορές αυτές εξακολουθούν να παραµένουν επικίνδυνες και ανεπίτρεπτες.

Τα µηχανάκια και τα ποδήλατα, µε τα δεύτερα να συµβάλουν και στην προστασία του περιβάλλοντος έναντι των βενζινοκίνητων οχηµάτων, θα µπορούσαν να έδιναν µια λύση στην κυκλοφορία των Χανίων. Πώς όµως ο κάθε δικυκλιστής µπορεί να θέτει τον εαυτό του καθηµερινά σε κίνδυνο όταν συνυπάρχει κυριότερα µε οδηγούς που δε σέβονται τον νόµο και τους υπόλοιπους οδηγούς; Πώς ο ποδηλάτης θα νιώθει ασφαλής σε έναν κακοφτιαγµένο ποδηλατόδροµο όπου σε κάθε διασταύρωση χρειάζεται να βγει εκτός του ποδηλατόδροµου ώστε το όχηµα στη διασταύρωση να ελέγχει την κυκλοφορία και να εισέλθει στο δρόµο; Πού είναι η Αστυνοµία και ο έλεγχος για την εφαρµογή του νόµου από τους πολίτες;

Ένας ακόµα τρόπος για την αποσυµφόρηση του κυκλοφοριακού και την προστασία του περιβάλλοντος θα µπορούσε να ήταν η χρήση των µέσων µαζικής µεταφοράς από περισσότερα άτοµα. Πώς όµως θα µπορούσε να εφαρµοστεί κι αυτό όταν δεν υπάρχει σωστή ενηµέρωση για τις γραµµές, δροµολόγια και στάσεις των αστικών λεωφορείων, αλλά και αρκετά δροµολόγια; Η επίσηµη ιστοσελίδα του Αστικού ΚΤΕΛ Χανίων παρέχει µια σελίδα, την τηλεµατική, από την οποία κανονικά εµείς οι πολίτες µπορούµε να ενηµερωνόµαστε λεπτοµερώς για τα δροµολόγια των λεωφορείων µέχρι και να βλέπουµε που κινείται το λεωφορείο εκείνη τη στιγµή σε πραγµατικό χρόνο. Έχει δώσει όµως αυτή η ιστοσελίδα τη λύση της ενηµέρωσης των πολιτών; Μάλλον όχι. Πέραν των περιπτώσεων που περιµένουµε στη στάση των λεωφορείων κάνοντας σινιάλο στον οδηγό να σταµατήσει, αλλά εκείνος µας προσπερνάει χωρίς να µας δίνει το δικαίωµα να επιβιβαστούµε και να ζητάει επιπλέον να βγαίνουµε πιο έξω στο δρόµο για να µας βλέπει -µε κίνδυνο όµως τη δική µας ζωή για άλλη µια φορά- όταν τελικά σταµατάει λίγα µέτρα µετά τη στάση επειδή το επιβάλλουν οι υπόλοιποι επιβαίνοντες του λεωφορείου. Πέραν των ελάχιστων ευκαιριών που έχουµε να χρησιµοποιήσουµε τα αστικά λεωφορεία λόγω των µειωµένων δροµολογίων τους, όπου αναλόγως της περιοχής µπορεί να φτάνει σε σηµείο να έχει µόνο 1 δροµολόγιο για τις απογευµατινές ώρες, όπως στη γραµµή 16 των Περιβολίων, που εξυπηρετείται µόνο µε 2 δροµολόγια µετά τις 14:00, ένα στις 17:00 και άλλο ένα στις 21:00. Πέραν της βιασύνης των οδηγών τους που επιταχύνουν απότοµα όταν ξεκινάνε και αν οι επιβάτες δεν έχουν προλάβει να κάτσουν πέφτουν και χτυπούν. Έχουµε να αντιµετωπίσουµε και την παραπληροφόρηση από τους οδηγούς των λεωφορείων ή την ιστοσελίδα ή το σταθµαρχείο ή ποιος ξέρει τελικά από προέρχεται αυτή η παραπληροφόρηση;

Θα σας αναφέρω το χθεσινό χαρακτηριστικό παράδειγµα και αυτό είναι ένα από τα πολλά που συµβαίνουν αυτή την περίοδο µε το αστικό ΚΤΕΛ Χανίων. Έχουµε κατέβει µε το ποδήλατο µε τον γιο µου στα Χανιά (µε κίνδυνο τις ζωές µας για άλλη µια φορά) για να χρησιµοποιήσουµε το λεωφορείο των Λενταριανών – Αγίου Ιωάννη, γραµµή 20 όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα των αστικών. Περιµένουµε στη στάση το λεωφορείο και την ώρα που θα ερχόταν, σύµφωνα µε το πρόγραµµα, το λεωφορείο 20, κατέφθασε το λεωφορείο 13 Αγ. Ιωάννης, σκέφτηκα πως θα είναι διαφορετική γραµµή οπότε και δεν επιβιβαστήκαµε. Περιµένοντας κάποια ώρα στη στάση κι εφόσον δεν ερχόταν άλλο λεωφορείο, κάλεσα στο σταθµαρχείο και στην τρίτη προσπάθεια µου εν τέλει κατάφερα να λάβω απάντηση. Έδωσα τις πληροφορίες στον σταθµάρχη και εκείνος µε καθησύχασε πως το λεωφορείο που περιµένω θα περάσει όπου να ‘ναι γιατί έχει καθυστερήσει λόγω αυξηµένης κίνησης. Έπειτα από µισή ώρα (όπου ήδη είχαµε χάσει τη µισή προπόνηση του γιου µου) επιστρέφει στη στάση το λεωφορείο 13. Πλησιάζω και ρωτάω τον οδηγό αν περνάει από τη στάση Αγία Άννα καθώς θέλουµε να πάµε στην Αµπεριά. Μου απαντάει ο οδηγός πως περιµένω σε λάθος στάση γιατί η γραµµή των Λενταριανών περνάει από την Εθνική τράπεζα απέναντι από την αγορά κι όχι από την πλατεία Μάχης Κρήτης. Φεύγουµε µε τον γιο µου και ευτυχώς βρήκαµε ταξί, γιατί συχνά αντιµετωπίζουµε και αυτό το πρόβληµα, να µη βρίσκουµε ταξί και πάµε στην προπόνηση του. Επιστρέφοντας είπα να κάνω µια ακόµα προσπάθεια να χρησιµοποιήσουµε το αστικό λεωφορείο. Πήγα στη στάση Αγία Άννα από όπου περνάει σύµφωνα µε την ιστοσελίδα των αστικών η γραµµή 20 Λενταριανά – Αγ. Ιωάννης. Ποιο λεωφορείο έφτασε µετά από λίγα λεπτά; Το 13! Πού µας αποβίβασε; Στην πλατεία Μάχης Κρήτης. Τελικά ποια πληροφορία ήταν λάθος; Του οδηγού; Της ιστοσελίδας; Της επιγραφής του λεωφορείου που πιθανόν ξεχάστηκε να αλλαχθεί και εκτελούσε όντως τη γραµµή 20; Ποιος ξέρει… Το σίγουρο είναι πως αποτελεί άθλο πραγµατικό πλέον η µετακίνηση των δηµοτών Χανίων. Το σίγουρο είναι πως η πόλη µας, η οµορφότερη πόλη της Ελλάδας όπως συχνά µου αναφέρουν επισκέπτες της πόλης µας, έχει καταντήσει αφιλόξενη για τους ίδιους τους κατοίκους της.

Η ανάγκη για βελτίωση στον τρόπο µετακίνησης των πολιτών είναι επιτακτική και το να ρίχνουν οι αρµόδιοι φορείς τις ευθύνες στους ίδιους τους πολίτες, όπως συχνά ακούγεται, για απροθυµία αλλαγής και βελτίωσης των συγκοινωνιών µας µε τρόπους και µέσα πιο βοιωτικούς και φιλικούς προς το περιβάλλον, είναι απλώς µια δικαιολογία που πέφτει στο κενό καθώς διαψεύδεται από τους ίδιους τους πολίτες που επιθυµούν αυτή την αλλαγή. Ωστόσο όσο κι αν επιθυµούµε την αλλαγή, τίποτα δε θα αλλάξει αν πρώτα δεν αλλάξουµε εµείς οι ίδιοι. Ας γίνουµε εµείς η πρώτη αλλαγή αυτής της κοινωνίας και ας σεβόµαστε ο ένας τον άλλον τηρώντας τον ΚΟΚ για να συµβάλουµε σε µια θετική εξέλιξη. Ας είµαστε ένα λαµπρό παράδειγµα προς µίµηση για µια κοινωνία που θα εξελίσσεται θετικά, µε µείωση τροχαίων ατυχηµάτων αλλά και διαπληκτισµών στους δρόµους.

Με σεβασµό και ελπίδα,

Περβολιανάκη Γεωργία


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα