Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024

Πριν μείνει πάλι ο Β.Ο.Α.Κ… μπουκάλα!

Μία μικρή αναγκαία συνέχεια σήμερα του θέματος του Βορείου Οδικού Αξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) έτσι όπως αναλύθηκε από την υπογράφουσα και στη στήλη “Εφημερίες” με τίτλο “Ζουμ στα ρεζουμέ για τον Β.Ο.Α.Κ.”.

• Εν πρώτοις, η σύσκεψη στη Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης, με τη συμμετοχή βουλευτών, ευρωβουλευτών, τοπικών φορέων Κρήτης και του υπουργού Μεταφορών κ. Χρυσοχοΐδη, αναβλήθηκε!! Επ’ αόριστον!

• Αναμενόμενο; Αν κρίνουμε από τη στάση του κ. Χρυσοχοΐδη, που από τον περασμένο Μάρτιο έχει εξαγγείλει τρεις φορές την κάθοδό του στην Κρήτη για τον Β.Ο.Α.Κ. και ήρθε μία, ναι.

• Αναμενόμενο, επίσης, διότι, όπως γράψαμε και χθες, τι θα μπορούσε να προστεθεί από τον υπουργό (πέραν της “υιοθέτησης” του σχεδίου Αρναουτάκη για τον Β.Ο.Α.Κ.) σε μια πανομοιότυπη σύσκεψη για το ίδιο θέμα από την Παρασκευή 7/11 ως τη Δευτέρα 10/11/14; Είναι πολλά τα λεφτά;

• Επιβεβαιώνεται επομένως ότι επρόκειτο για μια σύσκεψη κάτω από πιέσεις για την τήρηση πολιτικών… ισορροπιών. Τουτέστιν ότι κανείς δεν βάζει μυαλό για τίποτα. Ούτε οι… μεταρρυθμιστές κυβερνητικοί, ούτε οι τοπικοί βουλευτές ΟΛΩΝ των κομμάτων.

• Συνεχίζουν, δηλαδή, το πολιτικό επικοινωνιακό παιχνίδι του ποιος θα πάρει το πάνω χέρι στην πολιτική και τεχνική λύση του προβλήματος κατασκευής του Β.Ο.Α.Κ.

• Αυτό το παιχνίδι που έχει φέρει την Κρήτη να είναι η μοναδική περιφέρεια της χώρας στην οποία δεν υπάρχει ασφαλής εθνικός οδικός άξονας.

• Γιατί το “υποψιάζεται” ο Ραν ταν πλαν; Επειδή, το έψαξε λίγο ακόμα και έμαθε και κάποια άλλα στοιχεία που αφορούν στον “ευγενή”… διαγκωνισμό που προέκυψε, μετά (;) την εξαγγελία – δέσμευση του υπουργού για μια λύση, τύπου μελετοκατασκευής.

• Δηλαδή, δημοσιογραφικές, πάλι, πληροφορίες (που διασταυρώνει η… μύτη του Ραν ταν πλαν), λένε ότι, ακόμα δεν τον… είδαμε εν τοις πράγμασι και, άρχισαν πάλι οι… συζητήσεις για το ποιος θα έχει τον εποπτικό ρόλο στη λύση που “υιοθετήθηκε”.

• Θα είναι, δηλαδή, το Υπουργείο; Ή θα είναι ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης (Ο.Α.Κ.); Δηλαδή, έτσι στα καλά καθούμενα θα παροπλίσουμε πάλι τον Ο.Α.Κ.; Που είδαμε και πάθαμε να τον φτιάξουμε και που αποδεικνύεται ότι είναι ένα από τα χρησιμότερα “εργαλεία” ανάπτυξης της Κρήτης, εφόσον βέβαια του δίδονται οι πιστώσεις που απαιτούνται;

• Η… δικαιολογία για μια τέτοια κουβέντα που μας πισωγυρίζει είναι ότι πρόκειται να καταργηθεί η Διαχειριστική Αρχή. Και, λοιπόν; Θα επιστρέψουμε πάλι στον εποπτικό ρόλο του κράτους;

• Αν λάβουμε υπόψη και τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ότι αυτή η λύση δεν συνάδει με δημοκρατικό προγραμματισμό, καταλαβαίνουμε:

• Οτι όλα αυτά είναι “πατήματα”, ώστε να εξασφαλιστεί ότι και στο νέο σχέδιο κατασκευής του Β.Ο.Α.Κ. θα κάνει “παιχνίδι” το κράτος και το πολιτικό σύστημα που είναι στα… πράγματα.

• Κι όλα αυτά ΠΡΙΝ ακόμα υπάρξει σιγουριά για την επιλογή και προώθηση της λύσης μέσω Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (Ετεπ). Οχι τίποτα άλλο, δηλαδή, αλλά είμαστε άδικοι που κατηγορούμε το πολιτικό σύστημα για οπορτουνισμό και ότι λειτουργεί ως Επιμηθέας. Λες και δεν έχει αποδείξει ότι… πριν πεινάσει μαγειρεύει. Δι’ εαυτούς και… αλλήλους. Εθνικής σημασίας

• Τα “ψιλοακούν” αυτά, τα δύο Τ.Ε.Ε. Κρήτης και, όπως έγραφα και χθες, προσανατολίζονται στην αποστολή υπομνήματος -πιθανότατα μαζί με την Περιφέρεια Κρήτης- στο οποίο να ζητούν από τον υπουργό Μεταφορών, τη νομοθετική κατοχύρωση της “δέσμευσής” του. Με πρότυπο τον νόμο 4219/13 άρθρο 5 που αφορούσε στο έργο “Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα”. Το οποίο είχε χαρακτηριστεί ως έργο υποδομής άμεσης προτεραιότητας και Εθνικής Σημασίας. Κατ’ αναλογία και οι μελέτες και το όλο χρονοδιάγραμμα που ανακοίνωσε ο υπουργός να “κατοχυρωθούν”. Ως προς τον τρόπο, τον χρόνο και τις άλλες αναγκαίες ρυθμίσεις. Και, ελπίζεται, το αίτημα που θα φύγει από Κρήτη να είναι παλλαϊκό.

• Η επ’ αόριστον αναβολή της σύσκεψης με τον υπουργό μπορεί βέβαια να στέρησε τη δυνατότητα των φορέων να πάρουν μια άμεση απάντηση για το αίτημα αυτό της νομοθετικής κατοχύρωσης για κατασκευή του έργου, αλλά τα Τ.Ε.Ε. και πολλοί τοπικοί φορείς που το επεξεργάζονται μαζί με την Περιφέρεια, φαίνονται αποφασισμένοι να το απαιτήσουν.

• Οσο για το ποιος θα έχει τον εποπτικό ρόλο για την κατασκευή(!!!) του έργου, ας ψηφίσουν πρώτα τον νόμο και μετά… τσακώνονται.

• Αλλιώς, για άλλη μια φορά, ο Β.Ο.Α.Κ. κινδυνεύει, χωρίς αποφασισμένο σχέδιο, να μείνει…

μπουκάλα!!

Υ.Γ. Επί του πιεστηρίου πληροφόρηση λέει ότι συναντήθηκε χθες το μεσημέρι (που γράφτηκε η στήλη) ο κ. Αρναουτάκης με τον υπουργό Μεταφορών. Καλό οιωνό θεωρηθεί την κίνηση Αρναουτάκη ο Ραν ταν πλαν. Για να συμμαζέψει τα… “ρεζουμέ” της Παρασκευής, προφανώς. Αλλά και να “κατοχυρώσει” ότι συζητείται σύμφωνα και με τα παραπάνω. Οψόμεθα.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα