Προχωρούν οι διαδικασίες για το έργο δημιουργίας κυκλικών κόμβων στην περιοχή του Πολυτεχνείου Κρήτης και ευρύτερα των Κουνουπιδιανών Ακρωτηρίου.
Μάλιστα, όπως ανακοίνωσε ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ), μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η τοπογραφική αποτύπωση και εκπονούνται η Οριστική Μελέτη Οδού και Κόμβων, η Οριστική Μελέτη Αποχέτευσης – Αποστράγγισης Ομβρίων και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), η οποία αναμένεται να υποβληθεί εντός του προσεχούς Σεπτεμβρίου.
Μετά την Απόφαση Έκδοσης περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ), θα συνταχθούν οι εναπομένουσες μελέτες και ο ΟΑΚ ΑΕ ή όποιος άλλος φορέας του Υπουργείου Υποδομών αποφασισθεί, θα δημοπρατήσει και θα επιβλέψει την κατασκευή του έργου, ο προϋπολογισμός των οποίων (με ΓΕ+ΟΕ, απρόβλεπτα και ΦΠΑ) εκτιμάται σε λιγότερα από 2εκ.€.
Αφορμή για τη μελέτη και το έργο οδικής ασφάλειας στάθηκε το δυστύχημα στην περιοχή εισόδου του Πολυτεχνείου Κρήτης, στις 17 Αυγούστου 2017 όταν, όπως επισημαίνει ο Οργανισμός, ένα αυτοκίνητο παρέσυρε δύο νέους ανθρώπους με τραγική κατάληξη.
Ήδη, σύμφωνα με τον ΟΑΚ, από τις 21 Οκτωβρίου 2016 η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Πολυτεχνείου είχε αποστείλει τεχνική πρόταση για τη δημιουργία κυκλικού κόμβου στην πύλη εισόδου του ιδρύματος.
Από την εξέταση του ιστορικού, τις επιτόπου αυτοψίες και τη διαβούλευση με το Πολυτεχνείο της Κρήτης και τη Δ/νση Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Χανίων, συμφωνήθηκε ότι ο κύριος παράγοντας των ατυχημάτων είναι η υπερβολική ταχύτητα. Δευτερογενείς παράγοντες είναι η αδυναμία διενέργειας αριστερών στροφών από τους οδηγούς με ασφαλή και νόμιμο τρόπο, ο μη διαχωρισμός και η προστασία των πεζών και ποδηλατών από τα αυτοκίνητα, οι παρόδιες χρήσεις, η έλλειψη προσβάσεων και η αυξημένη παραβατικότητα του συνόλου των χρηστών (οδηγών αλλά και πεζών).
Η τεχνική πρόταση, όπως διαμορφώθηκε από τον μελετητή και τον ΟΑΚ ΑΕ, προβλέπει:
•Διαχωρισμό των δύο κατευθύνσεων κυκλοφορίας.
•Κατασκευή τριών κόμβων κυκλικής κίνησης, ως εξής: Ο 1ος κυκλικός κόμβος στη θέση του υφιστάμενου ημιτελούς κυκλικού κόμβου, ο 2ος κυκλικός κόμβος σε απόσταση 250 μ πριν από την σημερινή είσοδο της Πολυτεχνειούπολης και ο 3ος κυκλικός κόμβος στην αρχή του οικισμού των Κουνουπιδιανών, στην έξοδο του supermarket ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ περί την ΧΘ1+300 περίπου, προκειμένου να αποθαρρύνει τους εξερχόμενους από τον οικισμό να αναπτύξουν άμεσα ταχύτητα στο τμήμα της οδού με την μεγαλύτερη κίνηση πεζών φοιτητών, χωρίς επαρκή ορατότητα.