Το κινηματογραφικό είδος “ταινία – ντοκιμαντέρ”, που συνδυάζει το μυθοπλαστικό στοιχείο με το τεκμηριωμένο, διαθέτει κατάλληλα οπτικοακουστικά εργαλεία προκειμένου να ελκύσει το ενδιαφέρον του θεατή, να διεγείρει τη φιλομάθεια και τη φαντασία του και συνάμα να τον ψυχαγωγήσει μέσα σ’ ένα πλέγμα μελετημένων τεχνικών ισορροπιών. Το ψυχαγωγικό στοιχείο είναι απαραίτητο για μια ευχάριστη αποδοχή και αποτελεσματική αφομοίωση του γνωστικού στοιχείου, που είναι και το κυρίως ζητούμενο.
Αν λάβουμε υπόψη μας ότι η έννοια του τουρισμού στη χώρα μας είναι εκ προοιμίου συνυφασμένη με την έννοια του πολιτισμού και συναποτελούν το πορτρέτο ενός τόπου με ξεχωριστό φυσικό κάλλος και μακρύ και λαμπρό παρελθόν, ένα αγγλόφωνο οπτικοακουστικό έργο σε δύο μέρη με τον τίτλο “ΘΕΪΚΗ ΚΡΗΤΗ” και τη συμμετοχή κορυφαίων αρχαιολόγων, διακεκριμένων εκπροσώπων της κρητικής παράδοσης και πρωταγωνιστή τον διεθνώς δημοφιλή Αγγλο ηθοποιό Robert Powell, καλύπτει επαρκώς το τουριστικο-πολιτιστικό φάσμα για την αναγκαία προβολή και διάδοση του τόπου.
Εάν εδώ προστεθεί και το γεγονός ότι το πρώτο μέρος, CRETA DIVINA, ολοκληρώθηκε μόλις πριν από λίγους μήνες και δοκιμάζεται έκτοτε σε δημόσιες προβολές και στην τηλεόραση με εξαιρετικές κριτικές και υψηλή θεαματικότητα, σύμφωνα με το κανάλι OTE HISTORY, μαζί με το γεγονός ότι ο πρωταγωνιστής Robert Powell θέλει να προχωρήσει με ένα δεύτερο μέρος, ενισχύουν τους λόγους για τους οποίους αξίζει να προβούμε στην πραγματοποίηση του CRETA DIVINA II για την επιβεβλημένη ανάγκη πολιτιστικής προβολής της χώρας. Όταν μάλιστα στο δεύτερο μέρος, στο οποίο θα συμπρωταγωνιστήσει με τον Robert Powell η δική μας Μαρία Τζομπανάκη, οι κύριοι χαρακτήρες είναι Αγγλοι φιλέλληνες, που θα ερμηνευτούν από Αγγλους ηθοποιούς που διαμένουν μόνιμα στην Κρήτη και συνεπώς η αντικειμενική τους ματιά θα έχει μια ιδιαίτερη αξία για το διεθνές κοινό.
Η Ελλάδα οφείλει αυτή τη στιγμή να χαράξει μια πολιτιστική πολιτική που θα προβάλλει την ιστορία και τον πολιτισμό της περισσότερο από ποτέ άλλοτε. Ενώ είχε αναγνωριστεί πριν από πολλούς αιώνες από τους διανοούμενους και στοχαστές της Ευρώπης ως η πνευματική μητέρα της τελευταίας, γεγονός που δεν αμφισβητείται από την ιστορία, οι αδαείς, οι υστερόβουλοι και οι κακοήθεις δεν παύουν να το αγνοούν ή να υποβαθμίζουν, εσκεμμένα και για ιδιοτελείς λόγους, τον καταλυτικό της ρόλο στη διαμόρφωση του αξιακού συστήματος της Ευρώπης. Δηλαδή του θεμελίου λίθου του ανθρώπινου πολιτισμού, χωρίς τον οποίον δεν μπορεί να υπάρξει πολιτισμός.
*σεναριογράφος – σκηνοθέτης