Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

Πρόοδος εργασιών στη Γέφυρα Κερίτη

Σχηµατοποιείται σιγά-σιγά η νέα γέφυρα του Κερίτη καθώς αυτές τις ηµέρες συνεχίζονται οι εργασίες στο κυρίως τµήµα της αλλά προχωρούν και οι παρεµβάσεις στη σύνδεση της µε την Εθνική οδό Χανίων – Αλικιανού.

Σύµφωνα µε πληροφορίες από το Υπουργείο Υποδοµών που είναι και ο κύριος του έργου, το πρόβληµα που είχε προκύψει µε τις απαλλοτριώσεις στα οικόπεδα ανατολικά της γέφυρας ξεπεράστηκαν. Έτσι οι εργασίες προς αυτήν την κατεύθυνση µπορούν να συνεχιστούν µε εντατικούς ρυθµούς, ενώ ήδη έχουν ξεριζωθεί δέντρα και άλλες καλλιέργειες που βρίσκονται στο τµήµα αυτό.

Το έργο µε βάση την τελευταία απόφαση της Γενικής ∆ιεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδοµών έχει πάρει παράταση ολοκλήρωσης για οκτώ µήνες µέχρι τις 22 Μαρτίου του 2025.

Αιτία που δόθηκε η παράταση  ήταν ότι:

• ∆εν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για την απόδοση των απαιτούµενων προς χρήση απαλλοτριωµένων εκτάσεων στο έργο και συνεκτιµώντας τα έως σήµερα δεδοµένα από την εξέλιξη των εργασιών υλοποίησης του έργου µε την προϋπόθεση να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των απαλλοτριώσεων στο έργο

• Από την οριστική µελέτη των επιχωµάτων, ο απαιτούµενος χρόνος παραµονής των επιχωµάτων για την ολοκλήρωση των καθιζήσεων είναι 12 µήνες. (Όµως σύµφωνα µε τη µελέτη εφαρµογής προς έγκριση ο χρόνος αυτός µειώνεται σε 9 µήνες µε την δυνατότητα της παρακολούθησης µε µάρτυρες όπως ορίζεται στην τεχνική έκθεση και µπορεί να περιοριστεί και περαιτέρω.  )

Το έργο έχει προϋπολογισµό 6.670.000 ευρώ µε χρηµατοδότηση από το πρόγραµµα δηµοσίων επενδύσεων, του Υπουργείου Υποδοµών.

Η ΠΑΛΙΑ ΓΕΦΥΡΑ

Σε ό,τι αφορά την παλιά γέφυρα του Κερίτη που το µεγαλύτερο µέρος της γκρεµίστηκε µετά την κακοκαιρία του Φεβρουαρίου του 2019 πρόσφατα δόθηκε παράταση από το Υπουργείου Πολιτισµού στην εκπόνηση της σχετικής µελέτης αποκατάστασης.

Η παράταση του έργου που έχει προϋπολογισµό 8.000.000 ευρώ έχει δοθεί µέχρι τις 18 Φεβρουαρίου του 2027. Στη σχετική σύµβαση τονίζεται πως «η λίθινη Γέφυρα στον ποταµό Κερίτη, στην περιοχή Αλικιανός του ∆ήµου Πλατανιά, κτίστηκε το 1908 και αποτελεί ένα από τα σηµαντικότερα αρχιτεκτονικά, αλλά και ιστορικά µνηµεία της ευρύτερης περιοχής.

Η γέφυρα έχει χαρακτηριστεί από το ΥΠΠΟ ως νεότερο µνηµείο και περιλαµβάνεται στον διαρκή κατάλογο κηρυγµένων αρχαιολογικών χώρων και µνηµείων της Ελλάδας ως “αξιόλογο δείγµα ειδικού τεχνικού έργου των αρχών του 20ου αιώνα, που συνδυάζει άριστη γνώση της τεχνικής κατασκευών και υψηλή αισθητική αντίληψη” [Υπουργική Απόφαση ΥΠΠΟ/∆ΙΛΑΠ/Γ/1644/44519/ 27.08.1998 (ΦΕΚ 1052/Β/12.10.1998)].

Η Γέφυρα έχει ανακηρυχθεί ως νεότερο µνηµείο και έχει ενταχθεί στον διαρκή κατάλογο των κηρυγµένων αρχαιολογικών χώρων και µνηµείων της Ελλάδας ως “αξιόλογο δείγµα ειδικού τεχνικού έργου των αρχών του 20 αιώνα».

Λόγω της αναγνωρισµένης µοναδικότητας της ιστορικής Γέφυρας Κερίτη το Υπουργείο Υποδοµών επισηµαίνει πως «επιβάλλεται η αποκατάστασή της στην προ της κατάρρευσης µορφή. Λόγω του µνηµειακού χαρακτήρα του έργου και της εξαιρετικά µεγάλης δυσκολίας σε ό,τι αφορά στα επιστηµονικά, τεχνικά και διαδικαστικά θέµατα που πρέπει να αντιµετωπιστούν, απαιτείται η συνεχής συνεργασία των συµβαλλόµενων που υπέγραψαν την Προγραµµατική Σύµβαση του θέµατος.»

Για την αποκατάσταση της γέφυρας στα πρότυπα της παλιάς θα αξιοποιηθούν µεγάλα τµήµατα της που κατέρρευσαν και τα οποία θάφτηκαν στην κοίτη του Κερίτη.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα