Eνα σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης μπορεί να αποτελέσει ο ιατρικός τουρισμός για την Κρήτη, καθώς τα τελευταία χρόνια γνωρίζει άνθηση και στον ελλαδικό χώρο. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Ιατρικού Τουρισμού περισσότεροι από 6 εκατομμύρια ασθενείς συμμετέχουν στην αγορά προϊόντων ιατρικού τουρισμού και υπολογίζεται ότι δημιουργούν 100 δισ. δολάρια τζίρο.
Τα παραπάνω επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης μιλώντας στο πλαίσιο της παρουσίασης της ετήσιας έρευνας για τον τουρισμό που πραγματοποίησαν προχθές το απόγευμα στην αίθουσα «Χρυσόστομος».
Ειδικότερα, ο κ. Ζοπουνίδης τόνισε ότι το Πολυτεχνείο εκπονεί τα τελευταία 2 χρόνια μια έρευνα για τις δυνατότητες ανάπτυξης του ιατρικού τουρισμού στην Ελλάδα και την Κρήτη.
Σε ό,τι αφορά τους επισκέπτες του ιατρικού τουρισμού ο κ. Ζοπουνίδης διευκρίνισε ότι διακρίνονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες: τους βαριά ασθενείς (καρκινοπαθείς, νεφροπαθείς, καρδιοπαθείς) και μια άλλη κατηγορία που αφορά ασθενείς που θέλουν να επιλέξουν μια συγκεκριμένη ιατρική υπηρεσία σε ξένη χώρα, όπως οφθαλμολογία, οδοντιατρική, τεχνητή γονιμοποίηση, πλαστική χειρουργική – κοσμητική ιατρική, ιαματικά λουτρά και αποκατάσταση που αποτελούν τις κυριότερες επιλογές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Ζοπουνίδης οι 14 πιο δημοφιλείς προορισμοί ιατρικού τουρισμού είναι: η Ταϊλάνδη, η Ουγγαρία, η Ινδία, η Σιγκαπούρη, η Μαλαισία, οι Φιλιππίνες, οι ΗΠΑ, η Κόστα Ρίκα, η Βραζιαλία, το Μεξικό, η Νότια Κορέα, η Κολομβία, το Βέλγιο και η Τουρκία.
Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της ένταξης της Ελλάδας και της Κρήτης στις χώρες που υποδέχονται ιατρικό τουρισμό ο κ. Ζοπουνίδης παρουσίασε μια σειρά από προτάσεις που θα βοηθούσαν προς αυτή την κατεύθυνση.
Πιο συγκεκριμένα, σημείωσε ότι θα μπορούσε να χορηγούνται επιδοτήσεις και φοροελαφρύνσεις στις ιδιωτικές επενδύσεις, όπως γίνεται στην Τουρκία, και να διευκολύνονται επενδυτικά σχέδια που στοχεύουν στον ιατρικό τουρισμό.
Επίσης, θα ενίσχυε μια τέτοια προοπτική η παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών υγείας με διεθνή πιστοποίηση και η ανάπτυξη συνεργασιών με διεθνώς καταξιωμένα ιατρικά και πανεπιστημιακά ιδρύματα, όπως και η διοργάνωση συνεδρίων με θέμα τον ιατρικό τουρισμό.
Σε αυτή την προσπάθεια θα βοηθούσε και ο σχεδιασμός μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής μάρκετινγκ με στόχο τη δημιουργία ενός ισχυρού brand name για την Ελλάδα και την προβολή ανταγωνιστικών προορισμών και μονάδων υγείας.
Αντίθετα ως ανασταλτικούς παράγοντες ανέφερε ο κ. Ζοπουνίδης τη γραφειοκρατία, την έλλειψη διαφήμισης αλλά και τη μείωση των κονδυλίων για την υγεία λόγω της οικονομικής κρίσης.
«Η Ελλάδα και ειδικότερα η Κρήτη θα πρέπει να αξιοποιήσουν τη δυνατότητα ανάπτυξης του ιατρικού τουρισμού κάτι που θα βοηθούσε στο να ξεφύγουμε και από την εποχικότητα που διακρίνει σε πολύ μεγάλο βαθμό των τουρισμό στη χώρα και το νησί μας», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο κ. Ζοπουνίδης σχετικά με το θέμα.