Η προστασία της περιοχής στο Λαφονήσι μέσα από νέα σχέδια διαχείρισης έρχεται στο προσκήνιο καθώς πλησιάζει η θερινή περίοδος, κατά την οποία δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες κατακλύζουν την μοναδικής ομορφιάς και περιβαλλοντικής αξίας παραλία.
Την απαγόρευση εισόδου των οχημάτων στην προστατευμένη ζώνη του Λαφονησιού με τοποθέτηση μπάρας στην είσοδο της εισηγείται ομόφωνα η “Επιτροπή Ποιότητας Ζωής”. Η εισήγηση θα συζητιόταν στο χθεσινοβραδυνό δημοτικό συμβούλιο Κισάμου που όμως αναβλήθηκε καθώς δεν υπήρξε απαρτία. Στην εισήγηση τονίζονταν μεταξύ άλλων πως η περιοχή Λαφονησίου « με την απέναντι ακτή είναι χαρακτηρισμένες περιοχές του Δικτύου Φύση 2000 (Natura) με ΚΩΔ στ 434002 ΚΑΙ 4340015 με οικότοπους και είδη προτεραιότητας όπως επίσης είδη κινδυνεύοντα και απειλούμενα εγγεγραμμένα στο Κόκκινο Βιβλίο απειλούμενων ειδών. Αποτελούν επίσης σημαντικό μεταναστευτικό διάδρομο. Για όλα έχει γίνει σοβαρή επιστημονική και ερευνητική καταγραφή αποτύπωσης και ακριβούς χωρικού προσδιορισμού των προστατευτέων από το Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο (ΜΑΙΧ), το Πανεπιστήμιο Κρήτης, Μουσείο Φυσικής Ιστορίας (ΜΦΙΚ), και όλα έχουν αποτυπωθεί σε διάφορα σχέδια και μελέτες με χρηματοδότηση από Ε.Ε. όπως π.χ. το Life Natura 1998 Διαχειριστικό Σχέδιο για την περιοχή, η Ειδική Περιβαλλοντική Μελέτη 2009 την οποία εκπόνησε ο πρώην Δήμος Ιναχωρίου και νυν ΔΕ Ιναχωρίου Δήμου Κισσάμου κλπ.
» Στην εισήγηση τονίζονταν επίσης πως «έχει πλέον διαπιστωθεί και αποτυπωθεί η σημαντική αξία της περιοχής από την άποψη τη σημαντικότητας και σπανιότητας των ειδών π.χ. Androcymbium rechingeri (κρινάκι) μοναδικό είδος στον κόσμο που φύεται μόνο στην αναφερόμενη περιοχή, στη Φαλάσαρνα και στο Μπάλο Ακρωτηρίου Γραμβούσας και μέσα από SWOT ανάλυση (δυνατά σημεία, αδύναμα σημεία, ευκαιρίες, απειλές), τεκμηριώθηκαν οι κίνδυνοι και οι απειλές υποβάθμισης από τις ανθρώπινες δραστηριότητες.
Σπουδαιότερη όλων η κίνηση μηχανοκίνητων οχημάτων (επισκεπτών) κάτω από τη ισοϋψή των 20 στην αμμώδη περιοχή η οποία παλαιότερα ήταν θαλάσσιος πυθμένας και όπου εκεί υπάρχει η μεγαλύτερη συγκέντρωση προστατευτέων μέσα από αυθαίρετους αυτοσχέδιους και χωμάτινους δρόμους. Από όλους τους επιστημονικούς φορείς αλλά και από τους Δήμους Κισάμου και Καντάνου- Σελίνου θεωρείται υψίστης άμεσης προτεραιότητας η τοποθέτηση μπάρας στο σημείο όπου τελειώνει η ασφάλτινη δημοτική οδός Χρυσοσκαλίτισσα – Ελαφονήσι και αρχίζει ο αυθαίρετος χωμάτινος δρόμος σε απόσταση σε ευθεία περίπου 300 μέτρα από τη θάλασσα. Κατόπιν τούτων εισηγούμαστε προς το Δ.Σ. Δήμου Κισάμου να προχωρήσει σε άμεσες και επείγουσες ενέργειες για την προμήθεια και τοποθέτηση μπάρας στην περιοχή την οποία υποδεικνύουμε. Με την απόφαση σας αυτή επιβεβαιώνεται και υλοποιείται η απόφαση μεταξύ Δήμου Κισσάμου, Καντάνου- Σελίνου και ΟΦΥΠΕΚΑ το 2020 για τοποθέτηση μπάρας. »
ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ
Το θέμα επρόκειτο να συζητηθεί στη χθεσινοβραδυνή συνεδρίαση του Δ.Σ. Κισάμου . Ωστόσο δεν υπήρξε απαρτία καθώς οι 4 σύμβουλοι της παράταξης Σταθάκη παρέμειναν εκτός αίθουσας καθώς θέση της δημ. Ομάδας τους είναι πως δεν θα δηλώνουν παρών στις συνεδριάσεις αν πρώτα δεν υπάρχει απαρτία από τη δημοτική αρχή (που έχει και την πλειοψηφία)!Μέχρι τις 7.50 παρόντες ήταν 11 σύμβουλοι της πλειοψηφίας (από τους 15) και ο σύμβουλος της “Λαϊκής Συσπείρωσης”. Κατόπιν τούτου το Δ.Σ. δεν πραγματοποιήθηκε με τον δήμαρχο Κισάμου κ. Γ. Μυλωνάκη να λέει πως «πρώτη φορά βλέπω σε ένα Δ.Σ. η μείζον αντιπολίτευση που παρόντες ήταν 4 συμβούλοι να μην μπαίνουν μέσα (σ.σ. στην αίθουσα) για να μην δημιουργηθεί απαρτία!Φανταστείτε σε Δήμους που οι δημοτικές αρχές δεν έχουν την πλειοψηφία να ακολουθούσε η αντιπολίτευση αυτήν την τακτική». Ο κ. Μυλωνάκης μίλησε για «γελοιότητες» και άφησε αιχμές στην παράταξη Σταθάκη ότι δεν επιθυμούσε να γίνει η συνεδρίαση για να μην συζητηθεί το θέμα της τοποθέτησης μπάρας στο Λαφονήσι. Από τη μεριά του ο κ. Θ. Σταθάκης ανέφερε πως «ο δήμαρχος οφείλει να απολογείται και να ζητάει ευθύνες από τον εαυτό του γιατί δεν είναι παρών η δημοτική του ομάδα, οφείλει να αναλογιστεί τη συμπεριφορά του τα προηγούμενα 3,5 χρόνια απέναντι στη μείζονα αντιπολίτευση… Όλη αυτή η συμπεριφορά ξεχείλισε το ποτήρι για την παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης και έτσι ομόφωνα αποφασίσαμε και οι 11 της ομάδας μας να μην μετέχουμε στα Δ.Σ. αν δεν έχει τη νόμιμη απαρτία ως έχει την ευθύνη. Θα ξεκινάει η συνεδρίαση και μετά θα μετέχουμε στα πρόγραμμα της ημερήσιας διάταξης». Από τη μεριά του ο κ. Γ. Φραγκιουδάκης από τη “Λαϊκή Συσπείρωση” σχολίασε πως «η μείζονα αντιπολίτευση όπως βλέπει τα πράγματα έχει τα δίκια της, οι δημ. Σύμβουλοι της πλειοψηφία θα έπρεπε να είναι εδώ, σοβαρά θέματα κουβεντιάζαμε. Για το τι κάνει ο καθένας θα λογοδοτήσει μεθαύριο στις δημοτικές εκλογές».
Για ποιο λόγο συνεχίζετε να αναφέρεστε στην περιοχή ως Λαφονήσι και όχι Ελαφονήσι; Εφόσον υπάρχει επίσημη ονομασία γιατί χρησιμοποιείτε διαφορετική;
για τους ΑΜΕΑ υπάρχει επίβλεψη ή θα μείνουν στην μπάρα να κοιτάζουν από μακριά το ελαφονήσι, που δεν φαίνεται. οικογένειες με μωρά παιδιά και ηλικιωμένοι μες στη ζέστη πιστεύεται ότι θα έρχονται;
για να εισπράξουν χοντρά ιδιώτικες εκτάσεις από τη χρέωση του πάρκινγκ γίνεται η ιστορία , και καλά τώρα σκέφτηκαν το περιβάλλον.