Η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού με ομόφωνη Απόφασή της έκρινε ότι δεκατρείς (13) συνολικά πτηνοτροφικές επιχειρήσεις, καθώς και ο Σύνδεσμος Πτηνοτροφικών Επιχειρήσεων Ελλάδας (ΣΠΕΕ), παραβίασαν το άρθρο 1 του Ν. 703/1977 περί απαγορευμένων συμπράξεων και 101 της Συνθήκης Λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ), με την υιοθέτηση παράνομων πρακτικών οριζόντιου καθορισμού τιμών και κατανομής της πελατείας, με σκοπό το συντονισμό της τιμολογιακής τους πολιτικής και τον καταμερισμό της αγοράς.
Ειδικότερα, με βάση το σκεπτικό της Απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού, προέκυψαν, μεταξύ άλλων, στοιχεία που αποδεικνύουν ότι μεγάλος αριθμός πτηνοτροφικών επιχειρήσεων συντόνιζε συστηματικά την επιχειρηματική του δράση αναφορικά με τις ως άνω πρακτικές, σε όλο το φάσμα νωπού και κατεψυγμένου κοτόπουλου, και επιπέδων της αλυσίδας εφοδιασμού (χονδρέμποροι, σούπερ μάρκετ, ψησταριές, κρεοπώλες).
Η εν λόγω οριζόντια σύμπραξη, η οποία, σύμφωνα με την Απόφαση, διήρκεσε επί μακρό χρονικό διάστημα (1996 έως 2010), υλοποιήθηκε κυρίως μέσω συχνών και τακτικών συναντήσεων εκπροσώπων του κλάδου, εντός ή εκτός του Συνδέσμου τους, ή/και μέσω ανταλλαγής πληροφοριών. Στο πλαίσιο αυτό, οι συμφωνίες ή/και συνεννοήσεις για τις τιμές εξειδικεύονταν, αρκετές φορές, ανά κατηγορία προϊόντος (στήθος, μπούτι, φιλέτο κ.λπ.), αλλά και ανά κανάλι διανομής (έμποροι/αντιπρόσωποι, κρεοπωλεία/ψησταριές, σούπερ μάρκετ), ενώ, περαιτέρω, υπήρχε μηχανισμός παρακολούθησης για τη συμμόρφωση από μέρους των εμπλεκόμενων επιχειρήσεων.
Με τον τρόπο αυτό, κατάρτισαν συμφωνίες ή/και αντικατέστησαν τους κινδύνους του ανταγωνισμού με συνεργασία μεταξύ τους, η οποία μείωνε την αβεβαιότητα που είχε κάθε επιχείρηση σχετικά με την εμπορική πολιτική που θα υιοθετούσαν οι ανταγωνιστές της στην αγορά, κατά παράβαση των κείμενων διατάξεων.
Με αυτά τα δεδομένα του συνόλου των στοιχείων του φακέλου και της αποδεικτικής διαδικασίας, η Επιτροπή Ανταγωνισμού διαπίστωσε τη διάπραξη παραβάσεων και υποχρέωσε τις συμπράττουσες επιχειρήσεις να παύσουν τις συγκεκριμένες αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές, ενώ παράλληλα τους επέβαλλε και τα ακόλουθα, αντιστοίχως, πρόστιμα (ανάλογα με τη διάρκεια συμμετοχής κάθε επιχείρησης στην παράβαση):
- Θ. ΝΙΤΣΙΑΚΟΣ Α.Β.Ε.Ε. ΠΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ (Θ. ΝΙΤΣΙΑΚΟΣ Α.Β.Ε.Ε.): πρόστιμο € 8.562.021 ,
- ΠΙΝΔΟΣ–ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΠΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (ΑΠΣΙ ΠΙΝΔΟΣ): πρόστιμο € 12.409.620,
- ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΠΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΑΡΤΑΣ (ΑΠΣ ΑΡΤΑΣ): πρόστιμο € 5.222.863,
- ΑΦΟΙ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑ ΠΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΠΤΗΝΟΤΡΟΦΩΝ Α.Β.Ε.Ε (ΑΦΟΙ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗ Α.Β.Ε.Ε.): πρόστιμο € 1.256.313,
- ΔΗΜ. ΚΕΛΑΪΔΙΤΗΣ & ΣΙΑ Ε.Π.Ε (ΔΗΜ. ΚΕΛΑΪΔΙΤΗΣ Ε.Π.Ε.): € 1.473.619,
- ΑΜΒΡΟΣΙΑΔΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑ ΠΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΖΩΪΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Α.Β.Ε.Ε (ΑΜΒΡΟΣΙΑΔΗΣ ΚΟΤΟΠΟΥΛΑ ΕΞΟΧΗΣ Α.Β.Ε.Ε.): πρόστιμο € 1.725.470,
- ΜΑΖΑΡΑΚΙ Α.Β.Ε.Ε. ΠΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ (ΜΑΖΑΡΑΚΙ Α.Β.Ε.Ε.): πρόστιμο € 2.237.235,
- ΚΟΤΙΝΟ ΑΝΩΝΥΜΗ ΠΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ (ΚΟΤΙΝΟ Α.Ε.Β.Ε.): πρόστιμο € 565.464,
- ΒΙΟΚΟΤ – ΠΤΗΝΟΣΦΑΓΕΙΑ ΑΤΤΙΚΟΒΟΙΩΤΙΑΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ Α.Ε (ΒΙΟΚΟΤ Α.Ε.): πρόστιμο € 2.094.148.
- ΥΙΟΙ Π. ΣΑΡΑΜΟΥΡΤΣΗ Α.Β.Ε.Ε. – ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΟΥΛΕΡΙΚΩΝ (ΧΑΡΜΑ): πρόστιμο € 664.450,
- ΦΡΕΣΚΟΤ–ΠΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. (ΦΡΕΣΚΟΤ Α.Ε.): πρόστιμο € 1.167.920,
- ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΗ Α.Ε. (ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ Α.Ε.): πρόστιμο € 1.246.700,
- ΑΓΡΟΖΩΗ Α.Β.Ε.Ε. – ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ (ΑΓΡΟΖΩΗ Α.Β.Ε.Ε.): πρόστιμο € 1.368.536, και
- ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΣΠΕΕ): πρόστιμο € 3.987.
Υποχρέωσε, επίσης, το Σύνδεσμο Πτηνοτροφικών Επιχειρήσεων Ελλάδας (ΣΠΕΕ), να απαλείψει, ή άλλως να αναδιατυπώσει, τις παραγράφους 2, 5, 6 και 7 του άρθρου 2 του καταστατικού του, προκειμένου να συμμορφωθεί με το άρθρο 1 ν. 703/77, όπως ίσχυε, και το άρθρο 101 ΣΛΕΕ.
Για τον υπολογισμό των ως άνω κυρώσεων, η Επιτροπή Ανταγωνισμού συνεκτίμησε, μεταξύ άλλων, το γεγονός ότι η αντι-ανταγωνιστική σύμπραξη είχε ιδιαίτερη σημασία και μεγάλη εμβέλεια, όχι μόνο λόγω της ιδιαίτερης σοβαρότητας του αντικειμένου της, αλλά και της μεγάλης χρονικής της διάρκειας (1996-2010) στο σύνολο της επικράτειας, με τη συμμετοχή μεγάλου αριθμού εμπλεκόμενων επιχειρήσεων που κατέχουν συνολικά έως και 75% του μεριδίου της σχετικής αγοράς, ενώ δεν παραγνώρισε για τον προσδιορισμό του ύψους του προστίμου, κατ’ εξαίρεση, την παρατεταμένη οικονομική κρίση, καθώς και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις συνθήκες του κλάδου.