Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

Προτάσεις για αλλαγές στον Β.Ο.Α.Κ. από το Περιφερειακό Συμβούλιο

» Δεκτές οι επισημάνσεις Δήμων και ΤΕΕ πάνω στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων

Υπέρ της ενσωμάτωσης στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του νέου ΒΟΑΚ (αφορά το τμήμα πόλη Χανίων- πόλη Ηρακλείου) των προτάσεων των Δήμων, των Τεχνικών Επιμελητηρίων Δυτικής και Ανατολικής Κρήτης και πολιτών γνωμοδότησε το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης στη χθεσινή του συνεδρίαση.

Οι προτάσεις αυτές πάντως δύσκολα θα γίνουν δεκτές στο σύνολο τους από το Υπουργείο όπως διαφάνηκε και στην τοποθέτηση του γενικού διευθυντή συγκοινωνιακών υποδομών κ. Καρνέζη.
Στις προτάσεις αυτές ξεχωρίζουν:
• Η ανάγκη σύνδεσης ΒΟΑΚ- Αεροδρομίου Χανίων, ένα θέμα που έθιξαν οι φορείς του Ρεθύμνου ως ιδιαίτερα κρίσιμο.
• Η δημιουργία παράλληλης σύνδεσης στο πέρα Πλατάνι όπου υπάρχει έκταση ΠΕΡΠΟ (περιοχή ειδικά ρυθμιζόμενης πολεοδόμησης) στην οποία ήδη η “Τράπεζα Χανίων” έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες πολεοδόμησης.
• Στην περιοχή των Καλυβών, ο νέος ΒΟΑΚ να χαραχθεί πιο κοντά στον υφιστάμενο και σε κάποια τμήματα να “πατάει” πάνω στον υφιστάμενο
• Για τη Γεωργιούπουλη να κατασκευαστούν δύο ημικόμβοι αντί για ένα κόμβο.
• Στο τμήμα Γεωργιούπολη, Καβρός, Επισκοπή η χάραξη να γίνει πιο νότια ώστε να μην “κόβει” την κοιλάδα.
• Ενσωματώθηκαν επίσης οι προτάσεις των Δήμων Ρεθύμνου και Μυλοποτάμου αναφορικά με τη χάραξη στα όρια τους.

ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ

Μιλώντας στο Συμβούλιο ο κ. Γιάννης Καρνέζης Γενικός διευθυντής Συγκοινωνιακών  Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε πως «εξετάζεται να συμπεριληφθεί το τμήμα σύνδεσης ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο γιατί δεν νοείται διεθνές αεροδρόμιο που να μην συνδέεται με αυτοκινητόδρομο ».
Ο ίδιος παρατήρησε πως οι μετρήσεις που έγιναν το 2018-2019 έδειξαν πως τα αναμενόμενα έσοδα του ΒΟΑΚ δεν θα είναι μεγάλα «για αυτό και χρειάζεται να πληρώσει το δημόσιο σκιώδη διόδια », θα καλύψει δηλαδή το δημόσιο ένα μέρος του κόστους των διοδίων. Τόνισε επίσης ως το μεγαλύτερο ποσοστό μετακινήσεων είναι ενδονομαρχιακές ή έστω μεταξύ δύο γειτονικών νομών, Χανιά-Ρέθυμνο και Ρέθυμνο-Ηράκλειο. Ειδικά σε ότι αφορά το Ρέθυμνο παρατήρησε πως «ένα από τα πιο ακριβά κομμάτι είναι αυτό που διέρχεται από την περιοχή του Ρεθύμνου γιατί ο σημερινός δρόμος έχει πνιγεί από την ανθρωπογενή δραστηριότητα».
«Ένα έργο τόσο μεγάλης κλίμακας θα έχει περιβαλλοντικές επιπτώσεις, όμως οι επιπτώσεις στο περιβάλλον αν δεν γίνει τίποτα θα είναι μεγαλύτερο στο μέλλον» ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων κ. Ν. Καλογερής που τόνισε τμήματα του υφιστάμενου δικτύου του ΒΟΑΚ στο τμήμα Καλύβες- Βρύσσες θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και για το νέο ΒΟΑΚ χωρίς εκπτώσεις για την ποιότητα του έργου.
«Για το Ρέθυμνο είναι θέμα ζωής, το έργο σύνδεσης ΒΟΑΚ με αεροδρόμιο Χανίων » επισήμανε η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου κ. Μ. Λιονή.
Την χρηματοδότηση του νέου ΒΟΑΚ μέσα από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων ζήτησε ο βουλευτής Ηρακλείου του ΜΕΡΑ 25 κ. Γ. Λογιάδης και επανέλαβε την πρόταση για κατασκευή ηλεκτρικού τρένου που να συνδέει τις δύο άκρες του νησιού.
Σε παρέμβαση του ο δήμαρχος Αποκορώνου κ. Χ. Κουκιανάκης έδωσε τα εύσημα στην κυβέρνηση και στον πρωθυπουργό και συντάχθηκε με την πρόταση των ΤΕΕ για τους δύο ημικόμβους στη Γεωργιούπολη και ημικόμβο στον Καβρό. Ακολούθησαν οι τοποθετήσεις κατοίκων από τις Δυτ. Καλύβες, τον Σταυρωμένο, το Ρέθυμνο , της Τράπεζας Χανίων, του κ. Δ. Παπαδάκη για τη Γεωργιούπολη κ.α

ΟΙ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ

«Το γεγονός ότι σήμερα συζητάμε τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τον ΒΟΑΚ μετά από τόσα χρόνια προσδοκιών είναι μια ιστορική στιγμή. Έχει όμως και μια άλλη ανάγνωση στα μάτια των πολιτών: η ημερομηνία της σημερινής μας συζήτησης είναι αδιάψευστος μάρτυρας της μεγάλης καθυστέρησης ενός έργου που θα έπρεπε προ πολλού να έχει ολοκληρωθεί στην Κρήτη» δήλωσε στην τοποθέτηση του ο κ. Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης. Για τη “Λαϊκή Συσπείρωση” ο Αλέκος Μαρινάκης τόνισε πως η κατασκευή ενός σύγχρονου και ασφαλούς ΒΟΑΚ είναι στις πρώτες λαϊκές ανάγκες ωστόσο ο τρόπος που μεθοδεύεται η κατασκευή του «εξυπηρετεί τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου. Σε πολλά σημεία παρότι ο νέος ΒΟΑΚ εφάπτεται με τον παλιό προβλέπονται διόδια! ». Ανέφερε τέλος πως η έλλειψη περιφερειακών οδών παράκαμψης των μεγάλων πόλεων (Χανιά, Ηράκλειο και ειδικά Ρέθυμνο) θα κάνει δύσκολη τη μετακίνηση των κατοίκων και θα τους επιβάλλει να πληρώνουν διόδια για να μετακινηθούν για λίγα χιλιόμετρα αφού δεν θα τους δίνεται διέξοδος.
«Για πρώτη φορά σε νησί στην Ευρώπη γίνεται δρόμος ιδιωτικός και χωρίς καμία στρατηγική πρόβλεψη για το πως θα συνδέονται οι πόλεις με το ΒΟΑΚ. Ο νέος ΒΟΑΚ θα είναι ιδιωτικός και ξέρετε το όνομα αυτού που θα του ανήκει» είπε ο επικεφαλής της “Ξαστεριάς” κ. Μιχάλης Κριτσωτάκης συμπληρώνοντας πως «αν ο δρόμος αυτός γίνονταν από την Περιφέρεια με δημόσιο και κοινωνικό τρόπο τίποτα δεν θα γίνονταν αυτά τα παράδοξα που προβλέπει η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων».
Για την “Ανυπόταχτη Κρήτη” ο Γιώργος Πιαγκαλάκης αρχικά παρατήρησε πως «πολλά λέχθηκαν περί ιστορικότητας της μέρας. Η αλήθεια είναι πως 7 μήνες μετά την παρουσίαση της νέας χάραξης από τον πρωθυπουργό το λες και… επιτυχία να διατυπώνει γνώμη το περιφερειακό συμβούλιο εκ των υστέρων. Και μάλιστα μόνο επί τεχνικών θεμάτων. Για τον τρόπο χρηματοδότησης, για την επιβολή διοδίων, η παρουσίαση της ΜΠΕ ήταν αλλά λόγια ν’ αγαπιόμαστε.» Ο κ. Πιαγκαλάκης σημείωσε πως «η Κυβέρνηση και η Περιφέρεια προσπαθούν να αποκρύψουν το γεγονός ότι ο ΒΟΑΚ, ο τρόπος χρηματοδότησης και κατασκευής του αποτελούν ένα ακόμα επεισόδιο της “αμαρτωλής” ιστορίας της κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων στη Ελλάδα τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια. Ιστορίας που περιλαμβάνει σκανδαλώδεις ευνοϊκές ρυθμίσεις για το κατασκευαστικό κεφάλαιο με αποτέλεσμα να εισπράττει τεράστια κέρδη από διόδια, από αποζημιώσεις, από την ιδιωτικοποίηση τελικά των αυτοκινητόδρομων.»
Κλείνοντας τη συνεδρίαση – θετικά γνωμοδότησαν οι παρατάξεις Αρναουτάκη και Μαρκογιαννάκη καταψήφισαν οι άλλες τρεις – ο κ. Αρναουτάκης επισήμανε πως «αν από το 2010 μας είχαν δώσει σημασιά ως Περιφέρεια θα είχαν πάει καλύτερα τα πράγματα σε ότι αφορά το ΒΟΑΚ». Ο περιφερειάρχης τάχθηκε υπέρ της υιοθέτησης των προτάσεων των Τεχνικών Επιμελητηρίων και κατέληξε λέγοντας: «Εμείς θέλουμε να συμβάλουμε θετικά στο μεγάλο αυτό αναπτυξιακό έργο. Τώρα βλέπουμε μια θετική εξέλιξη. Θεωρώ ότι θα βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση που θα ικανοποιεί την πλειοψηφία των παρατηρήσεων και των προτάσεων πάντα λαμβάνοντας υπόψη τα τεχνικά επιμελητήρια της Κρήτης».

 


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

2 Comments

  1. Καθ’ οσον γνωριζουν οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ ο ΒΟΑΚ τέμνει τις τεράστιες ιδιοκτησιες γνωστού μεγαλοξενοδοχου που δεν θέλει να το αποδεχθεί ,ελπίζω να μη του γίνει το χατήρι , την προσπαθεια του στηρίζουν γνωστοί πασοκοσυριζαίοι με αποτερο στόχο να εκθεσουν την κυβερνηση
    του Κυριάκου Μητσοτάκη . Μια μετατοπιση νοτιοτερα του ΒΟΑΚ εις τ ο τμημα που γειτνιάζει με την λίμνη Κουρνά θα ξεσηκώσει θυελα διαμαρτυριών απο οργανώσεις οπως η WWF και ΝATURA 2000 και θα διασύρουν την χώρα !

  2. Σχετικα με τον κυρ. Δ.Παπαδακη και την τοποθετηση του εχω να πώ οτι δεν εκφραζει παρά τα συμφεροντα του , και παρίσταται για λογοριασμό του , διότι ο ΒΟΑΚ διέρχεται από τα χωράφια του οπως και τόσων αλλων ! Επιδιώκει λοιπόν με καθε τρόπο ανερυθρίαστα να μετατεθει ο ΒΟΑΚ νοτιότερα εις βαρος αλλων μικροιδιοκτητων , αλλά και εις βαρος εν γένει ολης της περιοχής , δεν τον ενδιαφέρουν οι επιπτωσεις που θα προκύψουν ! Αραγε δεν αναλογίζεται την οργή των φτωχών ανθρώπων ! Αλλά και ολοι οσοι τον συνδράμουν δεν ντρέπονται ;
    Τόση ξεδιαντροπιά πια σε αυτόν το τόπο!
    Ελπίζω οι αρμοδιοι να μη ενδώσουν σε τόση προκλητικότητα !

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα