Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

Προτάσεις οδικής ασφάλειας

Αφαίρεση διπλωμάτων σε περίπτωση θανατηφόρου τροχαίου, χρήση drone για ακριβέστερη αποτύπωση των συνθηκών ενός ατυχήματος και εκπαίδευση για καλύτερη οδηγική συμπεριφορά, προτείνει μεταξύ άλλων ο κ. Σταύρος Πολέντας, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων “Ο Αγιος Χριστόφορος”.

 

Ο κ. Σταύρος Πολέντας πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων “Ο Αγ. Χριστόφορος”

Oι προτάσεις για την οδική ασφάλεια και την αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων επαναδιατυπώθηκαν με αφορμή την προχθεσινή επίσκεψη του κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη στην Κρήτη και προς ενημέρωση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής για την Οδική ασφάλεια.
Οι συγκεκριμένες προτάσεις του Συλλόγου είχαν παρουσιαστεί από τον κ. Πολέντα στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και τον περασμένο Νοέμβριο. «Ελπίζουμε και ευχόμαστε οι προτάσεις μας να αξιολογηθούν και να θεσμοθετηθούν γιατί είναι ανάγκη να δούμε επιτέλους την οδική ασφάλεια από μηδενική βάση και κατά αρμόδιο Υπουργείο» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Πολέντας.
Το τρίπτυχο των προτάσεων του Συλλόγου περιλαμβάνουν: Δράσεις για την αντιμετώπιση της μάστιγας των τροχαίων, προτάσεις για αλλαγή του νομικού πλαισίου για τα τροχαία καθώς και στήριξη σε οικογένειες τροχαίων δυστυχημάτων – ατυχημάτων.
Μεταξύ άλλων προτείνονται για το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας &Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Προστασίας του Πολίτη, για την σύνταξη, υποβολή και εκδίκαση δικογραφιών τροχαίων:
• Στον τόπο ατυχήματος ο Προανακριτικός Υπάλληλος να χρησιμοποιεί drone ώστε να αποτυπώνονται, καταγράφονται και εμφανίζονται όλα τα στοιχεία του τροχαίου, το σημείο και η περιοχή ώστε κατά τρόπο αδιάβλητο να προσκομίζονται ενώπιον του Δικαστηρίου
• Με μέριμνα και ευθύνη των αρμοδίων Εισαγγελικών Αρχών υποθέσεις τροχαίων θανάτων να αντιμετωπίζονται κατά διαφορετικό τρόπο και να προηγούνται άλλων απλών ποινικών υποθέσεων.
• Ο αρχικός χρόνος προσδιορισμού συζήτησης της αγωγής ενός τροχαίου να μην υπερβαίνει το ένα έτος και σε περίπτωση αναβολής να προσδιορίζεται για χρονικό διάστημα έως 6 μηνών με την απόφαση να εκδίδεται στο διάστημα έως τριών μηνών
• Σε περίπτωση τροχαίου θανατηφόρου στον υπαίτιο του τροχαίου να αφαιρείται στον τόπο του ατυχήματος η άδεια οδήγησης από την Τροχαία η οποία θα του επαναχορηγηθεί ή όχι μετά την τελεσιδικία της υπόθεσης σύμφωνα με τον Ν 2699/1999/Άρθρο 94.
•Δικογραφίες των τροχαίων να συντάσσονται από Προανακριτικούς Υπαλλήλους από το κατά τόπους τμήμα τροχαίας, με την επίβλεψη του Διοικητού και τις οδηγίες του αρμοδίου Εισαγγελέως Πρωτοδικών.
• Τα Αστυνομικά όργανα με τη συνδρομή οργάνων των Διευθύνσεων Συγκοινωνιών και Επιθεωρήσεων Εργασίας (μεικτά κλιμάκια) να προβαίνουν σε γενικούς ελέγχους ουσίας σχετικά με την κατάσταση τους οχήματος, το ωράριο οδήγησης – εργασίας, το προβλεπόμενο και μεταφερόμενο φορτίο.
Παράλληλα ο κ. Πολέντας προτείνει:
• Εγκριση απαλλαγής φόρου όσον αφορά στα κράνη και τον εξοπλισμό ασφαλείας των δικύκλων, προκειμένου οι χρήστες δικύκλων να έχουν ευκολότερη πρόσβαση στον απαραίτητο για την αποφυγή σοβαρών τραυματισμών, εξοπλισμό.
•Να διοργανώνονται οργανωμένες, συνεχείς και συστηματικές επισκέψεις Υπηρεσιών, Φορέων (Τροχαία, Πυροσβεστική Υπηρεσία, ΕΚΑΒ, Ιατροί Νοσοκομείων, Εθελοντικοί Σύλλογοι) στα σχολεία, με πλούσια προγράμματα δράσεων
• Δημιουργία σε προαύλιους χώρους των σχολείων, Πάρκων Κυκλοφοριακής Αγωγής με φορητές πινακίδες και λοιπά υλικά, ώστε να μην είναι αναγκαία η μετακίνηση μαθητών
•Προτροπή στους νέους να γνωρίσουν από το διαδίκτυο τις τραγτικές συνέπειες ενός τροχαίου με σκοπό να μας δημιουργήσουν και παρουσιάσουν τα δικά τους αυθεντικά μηνύματα ευαισθητοποίησης
• Αυστηροποίηση των ποινών ταυτόχρονα με συνεχή αστυνομικό έλεγχου του δικού δικτύου
•Σωστές διαγραμμίσεις στους δρόμους και διαβάσεις πεζών από οικοδομικό τετράγωνο τουλάχιστον
•Δημιουργία νομίμων στάσεων επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών λεωφορείων
• Προτείνεται ο αυστηρός έλεγχος των ποδηλάτων που δεν έχουν τα προβλεπόμενα φώτα εμπρός και πίσω.
• Προτείνεται η δημιουργία Νομοθετικού πλαισίου για την κανονική και ασφαλή κίνηση των ηλεκτρικών πατινιών, τα οποία ως κυκλοφορούν σήμερα, δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στους πεζούς και όχι μόνο, καθώς και στους ίδιους τους χειριστές, ως ανασφάλιστα και παρανόμως κινούμενα οχήματα (κράνος, ασφάλεια κλπ)


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα