Κατά την διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου Honda Civic, στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, ο υπογράφων είχε την ευκαιρία να οδηγήσει όλες τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, καθώς και όλους τους δυνατούς συνδυασμούς, σε ότι αφορά τα κιβώτια ταχυτήτων.
Συγκεκριμένα, οδήγησε το Honda Civic με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.000 κ.εκ. VTEC TURBO, ο οποίος ήταν διαθέσιμος με αυτόματο κιβώτιο CVT και χειροκίνητο έξι σχέσεων. Επίσης, οδήγησε το ιαπωνικό αυτοκίνητο και με τον ισχυρότερο βενζινοκινητήρα 1.5 VTEC TURBO, ο οποίος επίσης ήταν διαθέσιμος και με τα δυο κιβώτια ταχυτήτων. Η διάθεση των τεσσάρων επιλογών στη πανευρωπαϊκή παρουσίαση, επιβεβαιώνει την αποφασιστικότητα της μάρκας, να διεκδικήσει άμεσα υψηλό ποσοστό από την κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων.
Το συμπέρασμα που βγαίνει από τις τέσσερις δοκιμές στην ισπανική πόλη, είναι ότι ο μικρός κινητήρας είναι κατάλληλος κυρίως για χρήση στο αστικό περιβάλλον ενώ ο μεγαλύτερος καλύπτει όλες τις απαιτήσεις.
Ειδικότερα, ο νέος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.000 κ.εκ. VTEC TURBO, απόδοσης 129 ίππων, όταν συνδυάζεται με το αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο CVT, κερδίζει πόντους στη χρήση στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον, γιατί μειώνεται σημαντικά η επιβάρυνση του οδηγού, λόγω της αυτόματης αλλαγής των σχέσεων. Ωστόσο, όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή, σε αυτή την περίπτωση περιορίζεται η οδηγική απόλαυση γιατί το αυτόματο κιβώτιο δεν αλλάζει γρήγορα σχέσεις και παράγει θόρυβο. Είναι όμως μια επιλογή που θα προτιμηθεί από οδηγούς που κινούνται καθημερινά στην πόλη και αντιμετωπίζουν τα μποτιλιαρίσματα.
Με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, το μικρό τρικύλινδρο μοτέρ αποδίδει καλύτερα και ο οδηγός έχει πληρέστερο έλεγχο της ενέργειας που παράγει το μοτέρ. Βέβαια, οι συχνές αλλαγές σχέσεων επιβαρύνουν τον οδηγό.
Και στις δυο εκδοχές με τον μικρό βενζινοκινητήρα, διαπιστώθηκε ότι το τιμόνι έχει μεγάλη ποσότητα υποβοήθησης με αποτέλεσμα να χάνει την ζητούμενη στιβαρότητα. Αυτό όμως εύκολα συνηθίζεται και σε καμία περίπτωση, δεν μειώνει το επίπεδο ασφάλειας του νέου αυτοκινήτου με το υψηλής ακαμψίας πλαίσιο.
Όσον αφορά την αξιολόγηση του ισχυρότερου μοτέρ, οι πρώτες εκτιμήσεις είναι θετικές γιατί η υψηλότερη ισχύς και το κατάλληλο σετάρισμα του αυτοκινήτου, αποτελούν πήγες παροχής μεγάλων ποσοτήτων οδηγικής ευχαρίστησης.
Συγκεκριμένα, ο νέος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.500 κ.εκ. VTEC TURBO, απόδοσης 182 ίππων, αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη για τον οδηγό, διότι έχει δύναμη από χαμηλά και κινεί με χαρακτηριστική ευκολία το αυτοκίνητο.
Επίσης, όπως διαπιστώθηκε στην ισπανική άσφαλτο, οι μηχανικοί έχουν αλλάξει οι ρυθμίσεις στο τιμόνι, στις αναρτήσεις και στο πλαίσιο για να γίνει καλύτερη διαχείριση των υψηλότερων δυνάμεων και επιδόσεων. Αυτή η εκδοχή, είναι προτιμότερη για τον οδηγό που κάνει συχνά ταξίδια και αναζητά επιδόσεις. Όσον αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων, πόντους κερδίζει το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το αυτόματο παρουσιάζει αδυναμίες.
Και τα δυο μοτέρ έχουν άμεσο ψεκασμό, συμπαγή υπερσυμπιεστή μονής εισαγωγής και χαμηλής αδράνειας, ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate), τεχνολογίες μεταβλητού χρονισμού και ηλεκτρονικού ελέγχου βύθισης βαλβίδων(VTEC) και διπλού μεταβλητού ελέγχου χρονισμού(VTC) της Honda.
Το νέο μοντέλο βασίζεται σε ένα πιο μακρύ και φαρδύ πάτωμα, ενώ και το μεταξόνιό του είναι μακρύτερο κατά 30 χιλ. από το προηγούμενο Civic, με αποτέλεσμα, οι επιβάτες να απολαμβάνουν καλύτερη ορατότητα και μεγαλύτερη ευρυχωρία. Η θέση οδήγησης βρίσκεται 35 χιλ. χαμηλότερα από αυτή της προηγούμενης γενιάς. Το καπό έχει χαμηλώσει κατά 65 χιλ., με αποτέλεσμα να βελτιωθεί η προς τα εμπρός και κάτω ορατότητα. Λεπτές κολώνες Α (12 χιλ. στενότερες) μειώνουν τα μπροστινά εμπόδια κατά 11,6%, προσφέροντας ορατότητα μπροστά 84,3 μοιρών.
Εργονομικά βελτιστοποιημένα εμπρός καθίσματα προσφέρουν υψηλά επίπεδα άνεσης. Το κάθισμα του οδηγού διαθέτει ρυθμιζόμενη στήριξη μηρών σε 14 στάδια ώστε ο οδηγός να διαμορφώνει τη θέση που τον εξυπηρετεί καλύτερα. Τα εμπρός καθίσματα έχουν 10 χιλ. μεγαλύτερη διαδρομή εμπρός/πίσω και 10 χιλ. μεγαλύτερο εύρος ρύθμισης του ύψους από το προηγούμενο μοντέλο.
Ο χώρος για τους ώμους των εμπρός επιβατών έχει αυξηθεί κατά 10 χιλ., ενώ ο χώρος ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα έχει επίσης αυξηθεί κατά 30 χιλ. Ο χώρος για τους ώμους στα πίσω καθίσματα του hatchback είναι 20 χιλ. μεγαλύτερος, ενώ οι πίσω επιβάτες μπορούν επίσης να απολαμβάνουν 95 χιλ. περισσότερο χώρο για τα πόδια, καθώς και 45 χιλ. μεγαλύτερη απόσταση από το γόνατα. Ο χώρος αποσκευών παραμένει μεγάλος σε χωρητικότητα (478 λίτρα) και χαρακτηρίζεται για την ευκολία πρόσβασης και την ευελιξία του.
Το νέο Honda Civic θα έρθει στην Ελλάδα τον Ιούνιο, σε όλες τις βενζινοκίνητες εκδόσεις με αυτόματο και χειροκίνητο κιβώτιο.