Σήμερα η Toyota παρουσιάζει στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας το ανανεωμένο Yaris. Το supermini της ιαπωνικής φίρμας αποκαλύφθηκε στη πρόσφατη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Μετά την παρουσίαση του στους δημοσιογράφους και τις δοκιμές στην Ολλανδία θα ξεκινήσει το λανσάρισμα του μοντέλου στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές.
΄΄ Η Toyota αναβάθμισε το Yaris σε πολλούς καίριους τομείς και του έδωσε νέα χαρακτηριστικά, τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Κλαίρη Χατζηγιάννη Διευθύντρια Δημοσίων Σχέσεων της ελληνικής αντιπροσωπείας. Η επένδυση έφτασε τα 90 εκατομμύρια ευρώ και στις σχεδιαστικές παρεμβάσεις σημαντικό ρόλο έπαιξαν οι σχεδιαστές που εργάζονται στο ευρωπαϊκό κέντρο σχεδίασης της μάρκας στη Νίκαια της Γαλλίας.??
Το πρόγραμμα της παρουσίασης στο Άμστερνταμ περιλαμβάνει ενημέρωση για όλους τους τομείς, δοκιμές σε καθορισμένες διαδρομές, φωτογράφηση και συζήτηση με κορυφαία στελέχη της μάρκας. Το ιαπωνικό αυτοκίνητο έχει επιτυχημένη πορεία στην Ευρώπη και στην Ελλάδα. Από το 2011 που λανσαρίστηκε η τρίτη γενιά καταγραφεί ανοδική τάση. Πέρσι κατέκτησε το 6,5% της κατηγορίας του και οι πωλήσεις ανήλθαν σε 208.000 μονάδες. Η υβριδική έκδοση αποσπά πάνω από το 40% όλων των ευρωπαϊκών πωλήσεων του αυτοκινήτου. Το Yaris είναι το μοναδικό στη κατηγορία, που διατίθεται με υβριδικό σύστημα κίνησης. Προσφέρει οικονομία στη κατανάλωση και χαμηλές εκπομπές ρύπων (από 75 γραμ.CO2/χλμ.).
Το Yaris κατασκευάζεται στην παραγωγική μονάδα της Toyota (Toyota Motor Manufacturing France) στην Valenciennes από το 2001. Η παραγωγή πέρασε τα τρία εκατομμύρια μονάδες το 2016, με τα αυτοκίνητα. Εκτός της Ευρώπης, εξάγεται και σε όλο τον κόσμο(Αφρική, Β. Αμερική, Μ. Ανατολή, Ασία).
Το ανανεωμένο Yaris σηματοδοτεί το λανσάρισμα ενός νέου ατμοσφαιρικού τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.500 κ.εκ. που αντικαθιστά την υπάρχουσα μονάδα βενζίνης 1.330 κ.εκ. Ο νέος κινητήρας εξελίχθηκε με γνώμονα τα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6c και τις απαιτήσεις έγκρισης τύπου RDE (Real Driving Emission), ενώ την παραγωγή του έχει αναλάβει η Toyota Motor Industries Poland.
Ανακοινώθηκε ότι ο κινητήρας υιοθετεί νέα τεχνικά χαρακτηριστικά για καλύτερες επιδόσεις και μείωση της κατανάλωσης έως 12%, σύμφωνα με τις τρέχουσες παραμέτρους δοκιμών NEDC. Ο νέος ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.500 κ.εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ 111 ίππων και μέγιστη ροπή 13,6 χλγμ. στις 4.400 σ.α.λ. Συγκριτικά με τον κινητήρα 1.330 κ.εκ., είναι 0,8΄΄ ταχύτερος στην επιτάχυνση 0 ? 100 χλμ./ώρα (11΄΄ έναντι 11,8), ενώ στην ταχύτητα προσπέρασης με 5η σχέση η βελτίωση είναι πάνω από ένα δευτερόλεπτο, πετυχαίνοντας το 80 ? 120 χλμ./ώρα σε 17,6΄΄ συγκριτικά με τα 18,8΄΄.
Η θερμική απόδοση του νέου κινητήρα είναι 38,5%, τιμή που τον κατατάσσει ανάμεσα στους καλύτερους της αγορές. Αυτό έγινε εφικτό με τη χρήση μιας υψηλής αναλογίας συμπίεσης 13.5:1, την υιοθέτηση ενός συστήματος ανακυκλοφορίας καυσαερίων με ψυγείο (EGR) και την επέκταση της λειτουργίας μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, ώστε ο κινητήρας να μπορεί να αλλάζει από κύκλο Otto σε Atkinson για βέλτιστη απόδοση σε διαφορετικές οδηγικές συνθήκες.
Η υψηλότερη αναλογία συμπίεσης είναι αποτέλεσμα σχεδίασης του θαλάμου καύσης και των νέων εμβόλων, που συμβάλλουν σε ένα ομοιογενές μίγμα αέρα / βενζίνης και στην ταχεία καύση. Το σύστημα EGR με ψυγείο μειώνει τη θερμοκρασία καύσης και συμβάλλει στην αποφυγή της κρουστικής καύσης. Επιπλέον, η ποσότητα των ανακυκλωμένων καυσαερίων επιτρέπει μία μείωση στις ροϊκές απώλειες σε χαμηλά και μεσαία φορτία, βελτιώνοντας τη συνολική απόδοση του κινητήρα.
Η υιοθέτηση ενός νέου συστήματος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής VVT-iE επιτρέπει στον κινητήρα να αλλάζει από Otto σε κύκλο Atkinson (και το αντίστροφο) σε κλάσμα του δευτερολέπτου. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, το κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής καθυστερεί, μειώνοντας τη φάση συμπίεσης, συμβάλλοντας περαιτέρω στη μείωση των ροϊκών απωλειών (κύκλος Atkinson), και επιτρέποντας ταχεία επιστροφή στον κύκλο Otto για καλύτερες επιδόσεις υπό υψηλά φορτία. Η αλλαγή φάσης του εκκεντροφόρου εξαγωγής είναι υδραυλικά ελεγχόμενη.
Οι μηχανικοί θέλησαν επίσης να βελτιώσουν την κατανάλωση σε σταθερές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, κάτι που οδήγησε στη χρήση ? για πρώτη φορά σε μοντέλο Toyota ? μιας υδρόψυκτης πολλαπλής εξαγωγής. Περιορίζοντας τη θερμοκρασία των καυσαερίων, αυτό αποτρέπει τη ανάγκη για εμπλουτισμό μείγματος με σκοπό τη μείωση της θερμοκρασίας καύσης σε οποιαδήποτε ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο. Έτσι, τόσο η κατανάλωση καυσίμου όσο και οι εκπομπές ρύπων μειώνονται. Όπως και οι υπόλοιποι κινητήρες Toyota ESTEC, η μονάδα 1.5 ωφελείται από τα πιο πρόσφατα μέτρα μείωσης των τριβών.