Πρωταθλητές στις αγοραπωλησίες πλοίων ήταν για μια ακόμη χρονιά οι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι εξακολουθούν να διατηρούν τον μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο αυξάνοντας περαιτέρω τη χωρητικότητά του. Παράλληλα το τελευταίο ειδικά διάστημα ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal καταγράφει ένα ενισχυμένο ενδιαφέρον από πλευράς Ελλήνων για αγορές δεξαμενόπλοιων, σύμφωνα με την Ναυτεμπορική.
Παγκόσμια στοιχεία
Τα τελευταία στοιχεία σχετικά με την πορεία του παγκόσμιου στόλου από την Clarkson Research Services δείχνουν ότι 1.653 πλοία, χωρητικότητας 49,4 εκατ. gt, έχουν πουληθεί από τις αρχές της χρονιάς μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου. Η εξέλιξη αυτή αντιπροσωπεύει μία μείωση κατά 7% της συνολικής χωρητικότητας σε σχέση με το ρεκόρ του 2017. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ήταν οι πιο δραστήριοι αγοραστές και πωλητές χωρητικότητας κατά το τρέχον έτος και αγόρασαν 284 μονάδες 14,8 εκατ. gt και προχώρησαν στην πώληση 216 μονάδων 10,6 εκατ. gt, σημείωσε ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarkson.
Ο μεγαλύτερος στόλος
Ο ελληνικός στόλος παραμένει ο μεγαλύτερος στον κόσμο με 5.555 σκάφη, με μέσο όρο ηλικίας 14,9 ετών, αξίας 104,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, και χωρητικότητας 223,1 εκατ. gt, έναντι χωρητικότητας 216,6 εκατ. gt το 2017.
Στο μεταξύ, ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal εστιάζει στο έντονο ενδιαφέρον αγοράς δεξαμενόπλοιων από τους Έλληνες εφοπλιστές. Καθώς η αγορά δεξαμενόπλοιων βυθίστηκε, οι Έλληνες εφοπλιστές έσπευσαν να εξασφαλίσουν δεξαμενόπλοια σε ελκυστικές τιμές, αναφέρει ο ελληνικών συμφερόντων ναυλομεσιτικός οίκος.
Η Intermodal σημείωσε στην πιο πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεσή της πως οι Έλληνες πλοιοκτήτες αγόρασαν τις τελευταίες έξι εβδομάδες 24 δεξαμενόπλοια, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 28% του συνόλου των δεξαμενόπλοιων που αγόρασαν το 2018 μέχρι στιγμής.