Πρωτιές σε διεθνείς και εγχώριους διαγωνισμούς για ιστορικές επαγγελματικές επιχειρήσεις των Χανίων.
Με αφορμή τα τρία βραβεία που κέρδισε η ΕΤΑΝΑΠ σε ισάριθμους διεθνείς διαγωνισμούς και το χρυσό βραβείο στο Cretan Tasty Awards και τα 4 βραβεία του τυροκομείου “Μπαλαντίνος” στο Cretan Tasty Awards μιλάμε με τους επαγγελματίες και στελέχη των επιχειρήσεων αυτών.
«Αναγνωρίζεται η αξία της ΕΤΑΝΑΠ»
«Το νερό μας είναι από τα καλύτερα νερά ανθρώπινης κατανάλωσης» επισημαίνει ο πρόεδρος της ΕΤΑΝΑΠ κ. Μανώλης Αποστολάκης που μας ενημερώνει πως ήδη έχουν υλοποιηθεί τα ¾ μια επένδυσης 8.600.000 ευρώ που εκτιμάει ότι μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού θα έχει ολοκληρωθεί ενισχύοντας ακόμα περισσότερα την παραγωγή και τη δημιουργία νέων προϊόντων που θα προσφέρονται γυάλινη συσκευασία. Αυτή τη στιγμή πέρα από την Κρήτη, τα προϊόντα της ΕΝΑΝΑΠ διατίθενται σε όλα τα νησιά και σε ένα μεγάλο μέρος της Ηπειρωτικής Ελλάδας.
Όπως μας εξηγεί ο χημικός της εταιρείας κ. Γιάννης Ταμπακόπουλος τα φετινά βραβεία της ΕΤΑΝΑΠ είναι 4 και συγκεκριμένα:
• Πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό του “Διεθνούς Ινστιτούτου Γεύσης”.
• Μεγάλο χρυσό βραβείο ποιότητας στο διαγωνισμό του “Διεθνούς Ινστιτούτου Ποιότητας” και για το ανθρακούχο και για το ήρεμο νερό.
• Το ασημένιο μετάλλιο στο διαγωνισμό γευσιγνωσίας νερού του Berkeley Spring για το ανθρακούχο νερό.
• Χρυσό βραβείο στο Cretan Tasty Awards στο νερό και στα αναψυκτικά.
«Οι διεθνείς διαγωνισμοί είναι μεγάλου κύρους, όπου μετέχουν εταιρείες από όλον τον κόσμο» επισημαίνει ο κ. Ταμπακόπουλος επεξηγώντας πως το «δυνατό όπλο του νερού μας είναι ότι έχει ανάλαφρη γεύση και πίνεται εύκολα».
Αναφορικά με τους βασικούς στόχους της ΕΤΑΝΑΠ ο κ. Αποστολάκης εξηγεί πως «το νερό είναι ένα φυσικό προϊόν στο οποίο δεν γίνεται καμία επεξεργασία. Η ποιότητα του εξαρτάται από το προϊόν που αντλείς. Ο στόχος ο δικός μας είναι να διασφαλίσουμε την ποιότητα που λαμβάνουμε μέχρι να φτάσει στον καταναλωτή. »
«Ποιότητα Μπαλαντίνος»
«Παντρεύουμε με τον καλύτερο τρόπο την ποιότητα με την παράδοση» λένε τα μέλη της οικογένειας Μπαλαντίνου που διατηρεί το ομώνυμο τυροκομείο. Στον πρόσφατο διαγωνισμό των Cretan Taste Awards 2021 η επιχείριση έλαβε 4 βραβεία για τα προϊόντα (γραβιέρα, κατσικίσιο ριζόγαλο) και τα καταστήματα της (τυροκομείο, πρατήριο). Ειδικότερα:
• Χρυσό βραβείο για την γραβιέρα ΠΟΠ. «Διατηρούμε την παραδοσιακή συνταγή που έχουμε κληρονομήσει από τους προγόνους μας γιατί είμαστε 100 χρόνια τυροκομείο και κοιτάμε την ίδια σταθερή ποιότητα επενδύοντας ταυτόχρονα σε σύγχρονες εγκαταστάσεις λέει ο Βασίλης Στ. Μπαλαντίνος, ενώ ο Σπύρος Μπαλαντίνος συμπληρώνει βασιζόμαστε στο τρίπτυχο «παραδοσιακή συνταγή, σύγχρονος εξοπλισμός, προσεκτική επιλογή πρώτων υλών».
• Χρυσό βραβείο στο κατάστημα λιανικής πώλησης παραδοσιακών τυροκομικών προϊόντων. «Το συγκεκριμένο βραβείο το πήραμε καθώς διατηρούμε το συγκεκριμένο κατάστημα στην οδό Σκαλίδη εδώ και 75 χρόνια. Το κατάστημα ανακαινίσθηκε πριν από 5 χρόνια και δημιουργήθηκε ένας εκθεσιακός χώρος με εργαλεία από τα παλιά μας τυροκομεία. Έχει γίνει προσεκτική επιλογή των προϊόντων που πουλιούνται προκειμένου να διαφυλαχθεί ο παραδοσιακός της χαρακτήρας» ανέφερε ο Σπύρος Μπαλαντίνος
• Χρυσό βραβείο για την παραδοσιακή τυροκομική μονάδα. «Το τυροκομείο μας είναι σύγχρονο, κάναμε μια μεγάλη ανακαίνιση πριν από 7-8 χρόνια. Αυτό που κρατάμε αναλλοίωτη είναι την ποιότητα με βάση τις παλιές συνταγές. Η τυροκόμηση γίνεται με απόλυτα φυσικούς τρόπους, χωρίς χημεία, με συνταγές που έχουμε πάρει από τους παππούδες μας. Συνταγές που τις κρατάμε ως ευαγγέλιο» επισημαίνει ο Στρατής Μπαλαντίνος.
• Χάλκινο βραβείο για το παραδοσιακό κατσικίσιο ρυζόγαλο αυθεντικής συνταγής. Ο Βασίλης Στρ. Μπαλαντίνος εξηγεί πως «δούλεψα και έκτισα πάνω στις παραδοσιακές συνταγές, στη συγκεκριμένη περίπτωση σε μια παλιά συνταγή της γιαγιάς μας, στην μεγάλη προσοχή στα υλικά που χρησιμοποιούμε και στην όλη παραγωγική διαδικασία. Το κατσικίσιο γάλα που χρησιμοποιούμε είναι ιδιαίτερο και θέλαμε να χρησιμοποιούμε το κατσικίο που παράγεται σε μεγαλύτερες ποσότητες στην Κρήτη».
«Τα προϊόντα μας διατίθενται σε όλη την Ελλάδα και σε Κάποιες περιοχές του εξωτερικού. Σε ότι αφορά το εξωτερικό υπάρχει ενδιαφέρον κυρίως από την ομογένεια στο εξωτερικό . Είναι δύσκολο να προωθηθούν τα προϊόντα μας στον Ευρωπαίο πολίτη που έχει άλλη διατροφική κουλτούρα και πολλά τυριά να επιλέξει. Χρειάζεται πολύ επικοινωνία, διαφήμιση και χρήματα για να μπεις στις αγορές του εξωτερικού. Έχουμε κάνει διαφήμιση, έχουμε κάνει προσπάθειες για την Ευρώπη αλλά απαιτούνται ακόμα μεγαλύτερες προσπάθειες. Προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει να στοχεύσουμε στους επισκέπτες του τόπου μας από το εξωτερικό ώστε να μάθουν τα προϊόντα μας και τη διατροφική μας κουλτούρα και να τα επιλέξουν αργότερα στον τόπο τους» τονίζει ο κ. Στρατής Μπαλαντίνος.