Πρωτιές σε Πολυτεχνικές Σχολές σημείωσαν υποψήφιοι από τα Χανιά που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Τα «Χ.ν.» συνεχίζουν σήμερα την καταγραφή των συναισθημάτων και των ιστοριών των παιδιών και την παρουσίαση επιτυχόντων.
Παυλίνα Μπαϊλάκη: «Πολύτιμη η βοήθεια των εκπαιδευτικών του σχολείου»
3η στη σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ εισάγεται η Παυλίνα Μπαϊλάκη από το 1ο ΕΠΑΛ Χανίων, τομέα Δομικών Έργων.
Πρόκειται για την σχολή πρώτης επιλογής εκφράζοντας την ικανοποίηση της για το αποτέλεσμα. «Είχα στήριξη από την οικογένεια και τους εκπαιδευτικούς μου, όμως έπαιξε ρόλο και ο παράγοντας τύχη, μάλλον έπεσα σε καλούς βαθμολογητές» μας είπε και πρόσθεσε: «Έκανα την προσπάθεια μου όλα αυτά τα χρόνια με συστηματικό διάβασμα. Είχα εξαιρετικά συνεργάσιμους καθηγητές στο ΕΠΑΛ, εγώ δεν έκανα φροντιστήρια –εκτός στα Μαθηματικά- και οι εκπαιδευτικοί με βοήθησαν πάρα πολύ, η βοήθεια τους ήταν πολύτιμη και καθοριστική. Από εκεί και πέρα, η προσπάθεια του κάθε μαθητή έφερε το επιθυμητό αποτέλεσμα, σε μια δύσκολη χρονιά».
Για όσους δεν τα κατάφεραν φέτος, ανέφερε ότι : «δεν πρέπει να τα παρατάνε. Το σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων είναι ούτως ή άλλως άδικο, γιατί μας κρίνει από μια απάντηση, από ένα γραπτό, κάτι που εκτιμώ ότι είναι αρχής λάθος».
Ειρήνη Μπασιά: «Ψυχολογία – προσήλωση – πρόγραμμα»
Στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο Μετσόβειο Πολυτεχνείο εισάγεται η Ειρήνη Μπασιά από το 4ο ΓΕΛ Χανίων, με 19.199 μόρια, τα περισσότερα στο Β’ Επιστημονικό πεδίο από τα ΓΕΛ στα Χανιά.
Μιλώντας στα «Χ.ν.» ανέφερε ότι «είμαι ευτυχισμένη και περήφανη. Αυτό που χρειάζεται κανείς είναι καλή ψυχολογία, προσήλωση στον στόχο που θέλει να πετύχει και να είναι διατεθειμένος να περάσει από τις δυσκολίες του διαβάσματος. Επίσης χρειάζεται πρόγραμμα». Η ίδια τόνισε τη στήριξη που είχε από τους γονείς και τους καθηγητές της. Για όσους δεν τα κατάφεραν σημείωσε ότι «θα πρέπει να συνεχίσουν να πολεμούν, να μην το βάζουν κάτω. Οι πανελλήνιες εξετάσεις δεν είναι μονόδρομος για την επιτυχία».
Ιωάννα Κριτικού: «Συγκέντρωση στον στόχο»
5η στη σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ, που ήταν και η σχολή πρώτης επιλογής της εισάγεται η Ιωάννα Κριτικού από το 1ο ΕΠΑΛ Χανίων, τομέα Δομικών Έργων. Όπως μας είπε: «φρόντιζα να διαβάζω κάνοντας συχνά διαλείμματα, για να μην κουράζομαι, με πολλές επαναλήψεις και συγκέντρωση στον στόχο.
Η τηλεκπαίδευση με δυσκόλεψε λίγο στην αρχή όμως, όταν κατάλαβα ότι θα είχα περισσότερο χρόνο για διάβασμα στο σπίτι, είπα να το εκμεταλλευτώ».
Για τους υποψηφίους που δεν τα κατάφεραν σημείωσε πως: «Δεν χρειάζεται να στεναχωριούνται, μπορούν να ξαναδώσουν εξετάσεις του χρόνου ή να βρουν κάτι άλλο που τους αρέσει. Η ζωή δεν τελειώνει με τις πανελλήνιες».
Αναστασία Κουϊκόγλου: «Στήριξη από την οικογένεια»
Στη Σχολή Μηχανολόγων Αεροναυπηγών Μηχανικών Πολυτεχνείο Πατρών εισάγεται η Αναστασία Κουικόγλου, από το 4ο ΓΕΛ Χανίων. Οπως ανέφερε « ήταν η σχολή που επιθυμούσα, γιατί ήθελα να ασχοληθώ με τον τομέα της ενέργειας». Η ίδια έκανε λόγο για μια «απαιτητική χρονιά λόγω της τηλεκπαίδευσης και ήταν ένα κατόρθωμα για όλα τα παιδιά. Όμως είχα δίπλα μου τους κοντινούς μου ανθρώπους που μου έδιναν δύναμη και κουράγιο, για να φτάσω μέχρι το τέλος».
Για όσους υποψήφιους δεν τα κατάφεραν φέτος, επεσήμανε ότι «οι πανελλαδικές δεν είναι ούτε η πρώτη εξέταση ούτε η τελευταία που θα καθορίσει το μέλλον τους. Αλλωστε μέσα στη ζωή είναι η επιτυχία και η αποτυχία, αλλιώς δεν θα μαθαίναμε.
Ίσως αν ξαναπροσπαθήσουν, η δεύτερη προσπάθεια να είναι καλύτερη. Από την άλλη μπορούν να ακολουθήσουν μια άλλη κλίση τους».
Συγχαρητήρια μηνύματα
Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές εκφράζει ο Δήμαρχος Αποκορώνου, Χαράλαμπος Κουκιανάκης, σχολιάζοντας -μεταξύ άλλων- ότι «απέδειξαν περίτρανα τη δύναμη, την υπομονή και ευελιξία τους και σε πείσμα των καιρών κατάφεραν να χαράξουν τον δρόμο της ενήλικης ζωής τους».
Ευχές και από τον βουλευτή Ηρακλείου του ΚΚΕ, Μανώλη Συντυχάκη, ο οποίος παράλληλα καταγγέλλει «αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις που αναγκάζουν τους πατεράδες και τις μανάδες να βάζουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη και να δίνουν με χίλια ζόρια ό,τι έχουν και δεν έχουν για τη μόρφωση των παιδιών τους».