Το πρώτο βήμα για την δημιουργία του νέου πολυπόθητου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, πραγματοποιήθηκε με την ανάρτηση της απόφασης του Υπουργείο Υποδομών, στο “Διαύγεια”, που αφορά την έγκριση διενέργειας Διεθνούς Διαγωνισμού «για την ανάθεση Σύμβασης Παραχώρησης του έργου “Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) στο Τμήμα Χανιά – Ηράκλειο” σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4413/2016».
Όσον αφορά το έργο του του ΒΟΑΚ στο Τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, όπως αναφέρει η Υπουργική απόφαση, « κρίνεται ως απόλυτης προτεραιότητας και ιεράρχησης από πλευράς οδικής ασφάλειας, κυκλοφοριακών χαρακτηριστικών και σπουδαιότητας στη στρατηγική μεταφορών της Κρήτης σε συνδυασμό και με τις λοιπές σχεδιαζόμενες υποδομές μεταφορών (νέο αεροδρόμιο Καστελίου, αναβάθμιση αεροδρομίου Χανίων)»
Εν τω μεταξύ, την ίδια μέρα στο “Διαύγεια” αναρτήθηκε επίσης από το Υπουργείο Υποδομών, η έγκριση διενέργειας διεθνούς διαγωνισμού με τη διαδικασία «του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για τη ανάθεση Σύμβασης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα του έργου «Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, και Συντήρηση του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη, με Σ.Δ.Ι.Τ.» σύμφωνα με τις διατάξεις των ν. 4412/2016 και 3389/2005»
Σύμφωνα με τις δύο υπουργικές αποφάσεις για την κατασκευή του νέου Β.Ο.Α.Κ. θα χρησιμοποιηθούν δύο διαφορετικά μοντέλα χρηματοδότησης. Το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)