Πώς μπορούν να προσεγγίσουν και να κατανοήσουν έννοιες όπως του χρόνου και το χώρου παιδιά ηλικίας 3, 4, 5 και 6 ετών; Κι ακόμα μπορεί άραγε αυτή η προσπάθεια να συνδυαστεί με την εξοικείωση και εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας; Κι αν ναι, τι ρόλο μπορεί να παίξουν σε όλα αυτά το βίωμα και το παιχνίδι;
Μικροί μαθητές και εκπαιδευτικοί των Εκπαιδευτηρίων Μαυροματάκη παρουσίασαν χθες τις δικές τους απαντήσεις στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης της β’ θεματικής ενότητας με τίτλο «Πού είμαστε στον χώρο και τον χρόνο» την οποία πραγματοποίησαν κατά τη διάρκεια του δίγλωσσου προγράμματος που υλοποιεί το σχολείο.
Οι γονείς των παιδιών βρέθηκαν στις εγκαταστάσεις των Εκπαιδευτηρίων και ξεναγήθηκαν από τους μαθητές στις δράσεις που ανέπτυξαν όλο το προηγούμενο διάστημα. Ειδικότερα, στην Α΄ τάξη του Δημοτικού τα παιδιά εστίασαν στην έννοια του σχολείου: Συγκέντρωσαν πληροφορίες και υλικό πραγματοποιώντας συνεντεύξεις από τους γονείς τους για το πως ήταν το σχολείο στο παρελθόν, περιέγραψαν πως ζουν τα ίδια το σχολείο στο παρόν και τέλος σκιαγράφησαν με τη φαντασία τους το σχολείο του μέλλοντος. Παράλληλα, πραγματοποίησαν μια επίσκεψη στο Ναυτικό Μουσείο Κρήτης όπου είδαν την εξέλιξη της ναυπηγικής μέσα στον χρόνο προκειμένου να κατανοήσουν καλύτερα τις αλλαγές που συντελούνται από εποχή σε εποχή. Αντίστοιχα τα παιδιά του παιδικού σταθμού επικεντρώθηκαν στη σημασία της εστίας σε όλο τον κόσμο. Στο πλαίσιο αυτό “ταξίδεψαν” σε άλλες χώρες για να δουν πως είναι τα σπίτια, συγκέντρωσαν οικιακό εξοπλισμό και φωτογραφίες άλλων εποχών, ενώ δημιούργησαν με υλικά χειροτεχνίας τα δικά τους σπίτια του μέλλοντος.
Όπως εξήγησε μιλώντας στα “Χ.ν.” η σύμβουλος του σχολείου για το δίγλωσσο πρόγραμμα Ευγενία Παπαδάκη στόχος του προγράμματος είναι τα παιδιά μέσα από βιωματικές μεθόδους και παιχνίδια τα παιδιά αφενός να εξοικειώνονται με τα αγγλικά και αφετέρου να συνδυάζουν δημιουργικά διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα όπως η ιστορία, η γεωγραφία, η γλώσσα, τα μαθηματικά, τα καλλιτεχνικά κ.ά. Το πρόγραμμα υλοποιείται τα τελευταία 2,5 χρόνια ξεκινώντας από τα παιδιά του παιδικού σταθμού, επεκτάθηκε στα παιδιά του νηπιαγωγείου και της Α’ τάξης του Δημοτικού και σταδιακά θα εφαρμοστεί σε όλες τις τάξεις, ενώ τα μαθήματα γίνονται από εκπαιδευτικούς ελληνικών και αγγλικών. «Στο πρόγραμμα ακολουθούνται βιωματικές διαδικασίες και τα παιδιά διδάσκονται αγγλικά και άλλα μαθήματα μέσα από το παιχνίδι και την εξερεύνηση. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά μαθαίνουν μια ξένη γλώσσα μέσα από τα μαθήματα κι όχι σαν κάτι ξεχωριστό. Κι έτσι όταν τα παιδιά γίνονται 8 χρονών είναι ήδη δίγλωσσα κάτι που σίγουρα θα τα βοηθήσει στο μέλλον και τη σταδιοδρομία τους», τόνισε η κα Παπαδάκη και πρόσθεσε ότι το καινοτόμο αυτό εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει κερδίσει και την εμπιστοσύνη των γονέων οι οποίοι βλέπουν ότι τα παιδιά ανταποκρίνονται πολύ θετικά.
Μιλώντας στα «Χ.ν.» ο κ. Παναγιώτης Μπουντρογιάννης του οποίου τα παιδιά παρακολουθούν το δίγλωσσο πρόγραμμα από την αρχή επεσήμανε ότι πολύ γρήγορα τα παιδιά αφήνουν πίσω τους την επιφυλακτικότητα που μπορεί να νιώσουν αρχικά καθώς γοητεύονται από το καινούριο και το διαφορετικό στοιχείο που έχουν αυτά τα μαθήματα: «Μετά τους 3-4 μήνες αυτό που καταλάβαμε είναι ότι το παιδί έχει πλήρη αντίληψη του τι λέγεται και καταλάβαινε πολύ καλά. Δεν μπερδεύεται με τις δύο γλώσσες αντίθετα μαθαίνει πιο γρήγορα ό,τι έχει να κάνει με τη γραφή, την προφορά κ.λπ.», σχολίασε ο κ. Μπουντογιάννης, ενώ άλλοι γονείς δήλωσαν ενθουσιασμένοι με το γεγονός ότι τα παιδιά μπόρεσαν να κατανοήσουν όρους όπως «αρχαίο» και «μουσείο», αλλά και αγγλικών λέξεων που σχετίζονταν με της βασικές έννοιες του σπιτιού και του σχολείου που μελέτησαν τα παιδιά.