«Αν αποφασιστούν διόδια για τον Β.Ο.Α.Κ., η μέση χρέωση θα είναι πολύ χαμηλή κάτω του ευρώ γιατί οι αποστάσεις στην Κρήτη είναι πολύ μικρές» εκτίμησε ο μελετητής κ. Παναγής Τονιόλος που είχε αναλάβει τις αρχικές, προκαταρκτικές μελέτες για τον Β.Ο.Α.Κ. και τις οποίες είχε παρουσιάσει το Φεβρουάριο του 2018 στον Ο.Α.Κ. στα Χανιά.
Ο κ. Τονιόλος βρέθηκε χθες στα Χανιά και ερωτηθείς από τα “Χ.Ν.” αναφορικά με την πορεία των τότε μελετών του επισήμανε πως «εμείς είχαμε κάνει την αρχική τεχνική λύση που την είχαμε παρουσιάσει και στην Περιφέρεια και με βάση αυτήν την αρχική τεχνική λύση προχωράνε τώρα να ωριμάσουν οι τεχνικές μελέτες, να αδειοδοτηθούν δηλαδή περιβαλλοντικά. Χρειάζεται χρόνος, σωστά είπε ο Υπουργός ότι χρειάζεται πολύς χρόνος μέχρις ότου αδειοδοτηθούν. Το είχαμε πει και εμείς ότι δεν γίνεται αυτό σε μια μέρα ειδικά για το ΒΟΑΚ και την Κρήτη. Θα χρειασθούν 1-2 χρόνια για την ωρίμανση των μελετών».
Ειδικά σε ότι αφορά τη λύση που πρότεινε η δική του μελετητική ομάδα για τον ΒΟΑΚ ο κ. Τονιόλος παρατήρησε πως «είναι η φτηνότερη και δεν νομίζω ότι θα βρεθεί φθηνότερη, από 1,5-2 δις ευρώ. Δεν είχαμε προβλέψει τότε πολλά τούνελ γιατί δεν θέλαμε ένα αυτοκινητόδρομο στα πρότυπα τα βορειοευρωπαικά αλλά ένα ένα δρόμο που να είναι τουριστικός. Δεν είναι σκοπός να μπαίνει ένα αυτοκίνητο στο τούνελ και να μην βλέπουν οι επιβάτες τη θάλασσα».
Αναφορικά με το ζήτημα των διοδίων ο μελετητής απάντησε πως «είναι θέμα κυβερνητικής επιλογής , η βασική αρχή είναι ότι πρέπει και οι χρήστες να πληρώνουν». Παρατήρησε πάντως πως στην Κρήτη « επειδή οι μετακινήσεις είναι μικρού μήκους, αν τα διόδια μπουν με χιλιόμετρα η μέση χρέωση θα είναι κάτω του ευρώ».