Άλυτα προβλήματα του σχολείου τους αλλά και θέματα που προέκυψαν εν μέσω πανδημίας, έθεσαν εκπρόσωποι των μαθητών του ΕΠΑ.Λ. Βρυσών στον Δήμαρχο Αποκορώνου Χαράλαμπο Κουκιανάκη με τον οποίο συναντήθηκαν την περασμε΄νη Πέμπτη. Στη συνάντηση παραβρέθηκε και εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών. Αναλυτικά στο κείμενο που κατέθεσαν οι μαθητές, αναφέρονται τα εξής: «Από το Σεπτέμβρη που άνοιξαν τα σχολεία ζούμε μια δύσκολη καθημερινότητα, η οποία μας δημιουργεί ανασφάλεια, αλλά και εμπόδια στη μόρφωσή μας. Επιπλέον, λίγο πριν από τη συνάντησή μας, μάθαμε ότι μπαίνουμε για δεύτερη φορά σε καραντίνα. Το γεγονός αυτό μας γεμίζει αγωνία, γιατί ξέρουμε από την πρώτη φορά ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν μπορεί με τίποτα να συγκριθεί με το μάθημα μέσα στην τάξη, όσες προσπάθειες κι αν κάνουν οι καθηγητές μας για να μας στηρίξουν. Τα περισσότερα παιδιά δεν έχουν υπολογιστή ούτε τάμπλετ και θα αναγκαστούν να κάνουν μάθημα μέσω κινητού. Επίσης, πολλοί μαθητές δεν έχουν Ίντερνετ, ενώ κι αυτοί που έχουν, η σύνδεση είναι αργή. Την προηγούμενη φορά, πολύ συχνά δεν μπορούσαμε να παρακολουθήσουμε το μάθημα, γιατί η σύνδεση «έπεφτε». Σε πολλές οικογένειες δεν υπάρχει μόνο ένας μαθητής, αλλά παραπάνω (Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου). Πόσοι θα μπορέσουν ταυτόχρονα να παρακολουθήσουν την εξ αποστάσεως και με ποια μέσα; Τώρα, όμως, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική, με αποτέλεσμα όποιος δε συμμετέχει, ακόμα κι αν δε φταίει, να παίρνει απουσίες.
Ζητάμε, λοιπόν, για την περίοδο της καραντίνας:
• Να έχουμε όλα τα παιδιά όλα τα μέσα για την εξ αποστάσεως δωρεάν από το κράτος (ηλεκτρονικές συσκευές, γρήγορο Διαδίκτυο)
• Να μην υπολογιστούν οι απουσίες για όσους μαθητές δεν έχουν τα μέσα να συμμετέχουν Βέβαια, εμείς ελπίζουμε τα σχολεία να ξανανοίξουν γρήγορα, αλλά με καλύτερες συνθήκες, επειδή ο ιός δε θα έχει εξαφανιστεί και όλοι βλέπουμε τι γίνεται αυτή τη στιγμή στη χώρα μας με τα χιλιάδες κρούσματα και με τα νοσοκομεία να έχουν βρεθεί στα όριά τους. Ζητάμε να παρθούν βασικά μέτρα που να διασφαλίζουν την υγεία και την ασφάλεια τη δική μας, αλλά και των οικογενειών και των καθηγητών μας, όταν επιστρέψουμε στο σχολείο μας.
Όπως:
• Δωρεάν και μαζικά τεστ στο σχολείο σε περίπτωση κρούσματος
• Μείωση του αριθμού των μαθητών, ώστε κανένα τμήμα να μην έχει πάνω από 15 μαθητές. Η κατάσταση ειδικά στη Β΄ Τάξη είναι απελπιστική. Μα είναι δυνατόν σε αυτές τις συνθήκες της πανδημίας να στοιβάζονται 26 συμμαθητές μας σε μια αίθουσα που ούτε τα θρανία δε χωράνε και την ίδια στιγμή να υπάρχουν άδειες αίθουσες ακριβώς δίπλα; Τι έχει μεγαλύτερη αξία: η υγεία και η μάθησή μας ή το ελάχιστο κόστος που θα χρειαστεί να καταβάλει η κυβέρνηση για την πρόσληψη καθηγητών;
• Μονιμοποίηση της καθαρίστριας και ενός επιπλέον ατόμου για την καθαριότητα
• Δωρεάν μάσκες. Το υπουργείο μας έδωσε μόνο μία στην αρχή της χρονιάς, με αποτέλεσμα να αγοράζουμε όσες χρειαζόμαστε, κι αυτό ήταν επιπλέον έξοδο για τις οικογένειές μας. Πού είναι αυτές που είχαν πει ότι θα μας δώσουν;
• Περισσότερα και ασφαλέστερα δρομολόγια για την μετακίνησή μας, για να αποφεύγεται ο συνωστισμός Αφήσαμε για το τέλος το σημαντικό πρόβλημα που κάθε χρόνο το αντιμετωπίζουμε, αλλά φέτος το ζήσαμε πολύ πιο έντονα. Ακόμα και τώρα, Νοέμβρη, λείπουν καθηγητές (Αγγλικά, Θρησκευτικά….), ενώ στα Μαθηματικά και στις Φυσικές Επιστήμες το κενό καλύφθηκε με αναπληρωτές τρίμηνης σύμβασης μόλις τις τελευταίες μέρες και χωρίς να μας διαβεβαιώνει κάποιος για το αν θα μείνουν μέχρι το τέλος της χρονιάς. Καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό, ειδικά για τους μαθητές της Γ΄ τάξης που θέλουν να δώσουν Πανελλήνιες και στην πραγματικότητα τώρα ξεκινούν τον αγώνα για την κάλυψη της ύλης. Το ίδιο ισχύει και για τους μαθητές της Α΄ τάξης που θα αναγκαστούν να εξεταστούν με Τράπεζα Θεμάτων. Η λύση σε αυτό θα ήταν να προσληφθούν μόνιμοι καθηγητές.
Από την αρχή της χρονιάς κάθε σχολείο να έχει τους εκπαιδευτικούς που χρειάζεται και όχι να περνούν μήνες για καλυφθούν όλα τα μαθήματα. Πώς μπορούμε να κερδίσουμε τις χαμένες διδακτικές ώρες χωρίς να αναγκαστούμε να πάμε σε φροντιστήρια που οι περισσότερες οικογένειες δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να μας προσφέρουν; Ζητάμε, λοιπόν, να μην υπάρξουν άλλες χαμένες διδακτικές ώρες, να καλυφθούν όλα τα κενά και να μην ισχύσει η Τράπεζα Θεμάτων για την Α΄ τάξη.
Τέλος, θα θέλαμε τη στήριξή σας για τη δημιουργία νέων Τομέων και Ειδικοτήτων στο σχολείο μας. Τα τελευταία χρόνια έχει υποβαθμιστεί σημαντικά, ενώ θα μπορούσε να προσφέρει γνώση και επαγγελματική διέξοδο στα παιδιά της επαρχίας που θέλουν να ακολουθήσουν την Επαγγελματική Εκπαίδευση. Για να γίνει όμως αυτό, είναι αναγκαίο να προστεθούν νέες Ειδικότητες, για να μην αναγκάζονται να πηγαίνουν στα Χανιά όσοι θέλουν να τις ακολουθήσουν. Ξέρουμε ότι από τη θέση σας και με το ενδιαφέρον που έχετε δείξει για το σχολείο μας και τα προβλήματά του θα κάνετε το καλύτερο δυνατό, ώστε να στηρίξετε τα δίκαια αιτήματά μας και να μας διευκολύνετε σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς που περνά η χώρα μας, αλλά και η εκπαίδευση. Οι μαθητές του ΕΠΑ.Λ. Βρυσών».