To Υπουργείο Οικονομικών μελετά σχέδιο για αναπροσαρμογή της κλίμακας υπολογισμού των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, καθώς από την 1η Σεπτεμβρίου ισχύει ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου.
Σύμφωνα με το 4 τροχοι, μεγάλες αλλαγές προμηνύονται για τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας από το 2020, αφού από την 1η Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους ξεκινά η ισχύς του νέου τρόπου μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure). Αυτό σημαίνει πως αν δεν τροποποιηθεί η ισχύουσα κλίμακα υπολογισμού των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, οι επιβαρύνσεις για τους υπόχρεους πληρωμής τους θα είναι σημαντικές. Για τον λόγο αυτό οι ιθύνοντες του Υπουργείου Οικονομικών μελετούν σχέδιο που θα επιτρέψει στους πολίτες που θα ταξινομήσουν αυτοκίνητο από την 1η Σεπτεμβρίου και μετά να επιβαρυνθούν όσο γίνεται λιγότερο.
Υπενθυμίζεται ότι ο νέος τρόπος υπολογισμού είναι πιο αυστηρός από τον προηγούμενο, αναγνωρίζοντας αυξημένες καταναλώσεις και οδηγώντας σε αποδοχή αυξημένων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα σε κάθε αυτοκίνητο. Υπενθυμίζεται επίσης ότι για τα οχήματα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά ισχύουν τα εξής:
0-90 γρ. CO2 – 0 ευρώ
91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ/γρ.
101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ/γρ.
121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ/γρ.
141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ/γρ.
161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ/γρ.
181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ/γρ.
201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ/γρ.
άνω των 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ/γρ.
Για τα υπόλοιπα οχήματα, που έχουν ταξινομηθεί έως τις 31 Οκτωβρίου 2010 και τα τέλη υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και το έτος ταξινόμησης, δεν προβλέπεται να υπάρξουν αλλαγές.