“Πνίγονται” στην αύξηση της τιμής των καυσίμων και την ίδια ώρα δυσκολεύονται ακόμα και να βρουν χώρους πρόσδεσης στα λιμάνια των Χανίων οι επαγγελματίες ψαράδες των Χανίων.
Τα προβλήματα έχουν συσσωρευτεί για τους 200 περίπου επαγγελματίες αλιείς των Χανίων που παρόλο που έχει μειωθεί σημαντικά ο αριθμός τους τα τελευταία χρόνια την ίδια στιγμή οι ποσότητες των ψαριών συνεχώς συρρικνώνονται ενώ μεγαλώνει το κόστος της παραγωγής.
«Πριν από 3 χρόνια αγοράζαμε πετρέλαιο στην τιμή των 250 ευρώ τον τόνο και τώρα η τιμή έχει σχεδόν τριπλασιαστεί. Πως μπορούμε να αντεπεξέλθουμε σε αυτές τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί;» αναρωτιέται ο κ. Μάρκος Φουντουλάκης, πρόεδρος του συλλόγου αλιέων Δήμου Χανίων. Την ίδια στιγμή που το το κόστος των καυσίμων έχει αυξηθεί οι ψαράδες δεν μπορούν να αυξήσουν ανάλογα την τιμή του ψαριού που πουλάνε στους διάφορους εμπόρους καθώς υπάρχει πάντα η απειλή της αύξησης των εισαγωγών.
«Το κόστος να βγεις στα ανοικτά και να ψαρέψεις έχει γιγαντωθεί! Δυσκολευόμαστε πάρα πολύ να αντεπεξέλθουμε σε αυτές τις αυξήσεις, ενώ την ίδια ώρα τα αλιεύματα λιγοστεύουν και αυξάνονται όσοι ψαρεύουν παράνομα» σημειώνει ο κ. Στεφανής Γρηγοράκης πρόεδρος των Αλιέων της Κισσάμου.
Σύμφωνα με τους αλιείς η επιδότηση στην τιμή του καυσίμου δεν καλύπτει τις αυξήσεις και πολλοί επαγγελματίες που αντιμετωπίζουν ζητήματα δανεισμού δυσκολεύονται ακόμα και να βγουν για να ψαρέψουν.
ΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΣΚΑΦΗ “ΕΠΙΑΣΑΝ” ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ
Ένα άλλο πρόβλημα που “πνίγει” τους αλιείς είναι το θέμα του ελλιμενισμού τους. «Το σύνολο σχεδόν των λιμανιών τόσο στα Χανιά αλλά και στην υπόλοιπη Κρήτη έχουν γίνει με πόρους των Υπουργείων και της Ε.Ε. ως αλιευτικά καταφύγια. Δυστυχώς είναι πολύ δύσκολο να βρούμε θέσεις ελλιμενισμού γιατί παντού προτεραιότητα έχουν τα τουριστικά σκάφη. Το θέμα το έχουμε θίξει δεκάδες φορές στις αρμόδιες αρχές και τους ζητάμε μόνο να τηρήσουν τις δεσμεύσεις και όλα όσα έχουμε συμφωνήσει, τόσο το λιμενικό ταμείο όσο και το λιμεναρχείο. Αυτό ζητάμε και τίποτα άλλο!» μας λέει ο κ. Φουντουλάκης.
Χαρακτηριστικά στη Σούδα οι τράτες ελλιμενίζονται μπροστά στην ιχθυόσκαλα, ενώ άλλα σκάφη αναζητούν άλλα σημεία. «Εδώ και χρόνια διεκδικούμε την επέκταση του μώλου της ιχθυόσκαλας ώστε να μεγαλώσει ο χώρος αλλά δεν βλέπουμε τίποτα» μας αναφέρει ο κ. Φουντουλάκης και μας δείχνει άλλα σημεία στα οποία δένουν σκάφη τουριστικά που δεν δουλεύουν το χειμώνα, παροπλισμένα, ιστιοφόρα κα.
Σε ό,τι αφορά την Κίσσαμο το πρόβλημα δεν είναι τόσο έντονο τονίζει ο κ. Στέφανος Γρηγοράκης. «Το Λιμενικό Ταμείο μας έχει διευθετήσει του χώρους και δεν έχουμε ιδιαίτερο πρόβλημα ίσως μόνο λίγο το καλοκαίρι αλλά σε γενικές γραμμές θέματα ελλιμενισμού δεν έχουμε στην περιοχή μας».