Τρίτη, 8 Οκτωβρίου, 2024

Ψηφιακές δημιουργίες μαθητών παρουσιάζονται στα Χανιά

Μαθητές… ψηφιακοί δημιουργοί στο 11ο Φεστιβάλ Μαθητικής Ψηφιακής Δημιουργίας που ξεκίνησε χθες και συνεχίζεται και σήμερα στο χώρο του Πνευματικού Κέντρου.

Oι ψηφιακές εκτυπώσεις, η απαρχή της πληροφορικής, τα clouds και οι κβαντικοί υπολογιστές ανάμεσα στα θέματα που ήλθαν σε επαφή μαθητές σχολείων όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης.

Εκπαιδευτικοί που εργάστηκαν πάνω στην ψηφιακή εκτύπωση στο πλαίσιο του 11ου Φεστιβάλ Μαθητικής Ψηφιακής Δημιουργίας.

Το σχεδιαστικό κομμάτι της τρισδιάστασης εκτύπωσης – tinkercad παρουσίασε σε μαθητές ο κ. Nίκος Αναστασάκης από το ΕΚΦΕ (Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών) Χανίων.
«Με τα παιδιά κουβεντιάσαμε τη λογική με την οποία αναλύεις και ξανασυνθέτεις ένα πρόβλημα που έχεις και πως μπορείς να το υλοποιήσεις μέσα στο tinkercad » σημείωσε ο κ. Αναστασάκης. Αναφορικά με την υπερέκθεση των μαθητών στην οθόνη τόνισε πως «δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι τα τεχνολογικά εργαλεία έχουν μπει στη ζωή μας. Αυτό που μπορούμε να δούμε είναι πως θα ενισχύσουμε τον παιδαγωγικό τους χαρακτήρα.»
Ένας από τους μαθητές που εργάστηκε πάνω στην τρισδιάστατη εκτύπωση ήταν ο Αλέξανδρος Κονταδάς. «Είχα δουλέψει και παλαιότερα πάνω στον τρισδιάστατο εκτυπωτή, είναι μαγική η ενασχόληση με την ψηφιακή εκτύπωση καθώς μπορείς να “κτίσεις” έναν ολόκληρο κόσμο» τόνισε χαρακτηριστικά ενώ ο Γαβριήλ Καστρινάκης σημείωσε πως «μια επίσκεψη στο ΕΚΦΕ ήταν αρκετή για να γνωρίσω την ψηφιακή εκτύπωση, να μάθω περισσότερα για αυτή και να ασχοληθώ.».
Η Μαρία Αργυρίου τονίζει πως η ενασχόληση ήταν «πολύ δημιουργική, μάθαμε πολλά νέα πράγματα», ενώ η Αριστέα Γκάτση εξηγεί πως «η ψηφιακή εκτύπωση αποτελεί μια από τις εξελίξεις του μέλλοντος, τα επόμενα χρόνια σπίτια ολόκληρα θα γίνονται με αυτόν τον τρόπο και μάλιστα με υλικά φιλικά για το περιβάλλον ».
Από τη μεριά της η Ελένη Δρακάκη αφού επισημαίνει πως έχει τις ενστάσεις της κατά πόσο θα ήταν θετικό να βάλουμε και άλλο στη ζωή μας την τεχνολογία, επισημαίνει πως εκδηλώσεις όπως το 11ο Μαθητικής Ψηφιακής Δημιουργίας έχουν θετικό αντίκτυπο στους μαθητές.

ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ

Τρισδιάστατο ψηφιακό μοντέλο που κατασκευάστηκε με το ελεύθερο διαδικτυακό λογισμικό TinkerCad από την εκπαιδευτικό κ. Τ. Kουτσαμπέση.
Τρισδιάστατο ψηφιακό μοντέλο που κατασκευάστηκε με το ελεύθερο διαδικτυακό λογισμικό TinkerCad από την εκπαιδευτικό κ. Τ. Kουτσαμπέση.

Μια ψηφιακή αναπαράσταση της Ακρόπολης παρουσίασε σε παιδιά και εκπαιδευτικούς η καθηγήτρια Πληροφορικής κα Τζένυ Kουτσαμπέση. «Επειδή έχω μεγάλο ενδιαφέρον για την αρχαιότητα αποφάσισα να φτιάξω μια ψηφιακή αναπαράσταση της Ακρόπολης. Η τεχνολογία αυτή είναι το μέλλον, καθώς σύντομα θα δούμε τρισδιάστατα αντικείμενα καθημερνής χρήσης μέχρι και προσθετικά μέλη. Για να τη διδάξουμε υπάρχει εύκολα προσβάσιμο υλικό στο διαδίκτυο που είναι ασφαλή και παρέχεται δωρεάν» τονίζει.
Ο επίσης εκπαιδευτικός κ. Μιχάλης Μενιουδάκης επισημαίνει πως η ενασχόληση με τις νέες τεχνολογίες “ιντριγκάρει” ακόμα και τους αδιάφορους μαθητές καθώς «αντιλαμβάνονται πως η χρήση τους είναι πολυδιάσταση, μπορεί να είναι παράλληλα διασκεδαστική και επιμορφωτική.»
Με πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το προηγούμενο διάστημα είχαν πραγματοποιηθεί σεμινάρια πάνω στους τρισδιάστατους εκτυπωτές. Η κ.
Χαρά Ξανθάκη υπεύθυνη ευρωπαϊκών προγραμμάτων στη Δ.Δ.Ε. μας τονίζει πως η δράση έγινε σε συνεργασία με τα Πολυτεχνεία Κρήτης και Γκάμπροβο Βουλγαρίας και άλλους επιστημονικούς φορείς. «Στο σεμινάριο πιστοποιήθηκαν 20 καθηγητές από τα Χανιά και την υπόλοιπη χώρα αν και είχαν ξεκινήσει περισσότεροι που δεν συνέχισαν καθώς ήταν πολύ απαιτητικό. Έγινε εξ’ αποστάσεως και φτιάξαμε εκπαιδευτικό υλικό με το οποίο τα παιδιά μπορούν να δουλέψουν και να διδαχθούν ένα σύγχρονο εργαλείο που σίγουρα θα μπορέσουν να το αξιοποιήσουν στο μέλλον».
Τέλος αναφορικά με το 11ο φεστιβάλ ο καθηγητής πληροφορικής κ. Γιώργος Γώγουλος δήλωσε τη χαρά όλων των συμμετεχόντων που φέτος πραγματοποιήθηκε δια ζώσης. «Θέλαμε να ξαναδούμε τα χαμόγελα, τον ενθουσιασμό και τη διάθεση των μαθητών μας. Το φεστιβάλ ψηφιακής μαθητικής δημιουργίας είναι πλέον ένας θεσμός για τα Χανιά» είπε μεταξύ άλλων.

Η επανάσταση των κβαντικών υπολογιστών

Μια από τις πολύ ενδιαφέρουσες εισηγήσεις ήταν για τους κβαντικούς υπολογιστές από τον κ. Δημήτρη Αγγελάκη καθηγητή στη σχολή ΗΜΜΥ του Πολυτεχνείου Κρήτης. Αρκετοί μαθητές παρακολούθησαν την ομιλία και στη συνέχεια ζήτησαν περισσότερες πληροφορίες από τον ομιλητή.
«Οι κβαντικοί υπολογιστές πλέον βγαίνουν από τα εργαστήρια και περνάνε στην βιομηχανία χρησιμοποιούνται να λύσουν προβλήματα για την χημεία, τη βιολογία. Όταν θα ενεργοποιηθούν πλήρως και σε μεγαλύτερα κλίμακα θα μπορούν πχ. να μειώσουν τους χρόνους παραγωγής φαρμάκων και εμβολίων από 5- 6 χρόνια σε λίγους μήνες. Θα συμβάλουν στη διαχείριση δεδομένων, στη μηχανική μάθηση, στη λύση προβλημάτων στην οικονομία στην ενέργεια, το περιβάλλον» είπε ο κ. Αγγελακης διαπιστώνοντας το μεγάλο ενδιαφέρον των μαθητών και το πόσο ενημερωμένα είναι καθώς «παρακολουθούν τις εξελίξεις αφού στο διαδίκτυο υπάρχει πολύ υλικό που περνάει σιγά – σιγά στην εκπαίδευση».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα