Το δικό τους ταξίδι στο διάστημα θα κληθούν να οργανώσουν ψηφιακά από την επόμενη σχολική χρονιά, μαθητές δημοτικού από τα Χανιά, την Πορτογαλία, την Σλοβενία και την Εσθονία. Το νέο ψηφιακό εκπαιδευτικό εργαλείο που βρίσκεται στα «σκαριά» πρόκειται να ενταχθεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με τη μορφή εργαστηρίου επιχειρηματικότητας και ο σχεδιασμός του έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα Erasmus KA2 – Συνεργασία για καινοτομία και ανταλλαγή καλών πρακτικών. Οι εργασίες της 5ης Διεθνικής συνάντησης του προγράμματος φιλοξενούνται χθες και σήμερα στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων, από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων και την Περιφέρεια Κρήτης – ΠΕ Χανίων
Όπως εξήγησε η προϊσταμένη της διεύθυνσης, Πόπη Κασσωτάκη – Ψαρουδάκη στα «Χ.ν.», πρόκειται για ένα «ψηφιακό εκπαιδευτικό παιχνίδι, το οποίο στόχο έχει να χρησιμοποιηθεί για την εκπαίδευση των παιδιών στην επιχειρηματικότητα. Η επιχειρηματικότητα δεν είναι μόνο φυσικά με την κλασική της έννοια, υπάρχουν δεξιότητες που σχετίζονται με την συνδυαστική σκέψη των παιδιών: Συνεργασία, επικοινωνία, σχεδιασμός και διεκδίκηση στόχων, δηλαδή μαθαίνω να βάζω στόχους και μπορώ να τους πετύχω μέσα από σχεδιασμό, συστηματική δουλειά και συντονισμένες ενέργειες.
Σε αυτήν την φάση βάζουμε εμείς τις παιδαγωγικές και διδακτικές παραμέτρους και οι συνάδελφοι από την Πορτογαλία, σχεδιάζουν». Μάλιστα, όπως σημείωσε, βρισκόμαστε σε «μια κρίσιμη στιγμή για τα ελληνικά εκπαιδευτικά δεδομένα επειδή από πέρυσι έχουν μπει πιλοτικά τα εργαστήρια δεξιοτήτων και μια από τις δεξιότητες που προτείνονται είναι η επιχειρηματικότητα». H συντονίστρια του προγράμματος Nada Trank , από το Πανεπιστήμιο της Σλοβενίας International School for Social and Business Studies ISBSS (Διεθνής Σχολή Κοινωνικών και Επιχειρηματικών Σπουδών) τόνισε: «Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά μαθητές 6-10 ετών, επιχειρηματικότητα δηλαδή σε πολύ πρώιμο στάδιο και είναι ουσιαστικά ένα διαστημικό παιχνίδι. Στις μέρες μας αρέσει πολύ στα παιδιά να σκέφτονται ότι ταξιδεύουν στο διάστημα. Είναι ένα θέμα πολύ σύγχρονο, πολύ επίκαιρο που ενδιαφέρει πολύ τα παιδιά. Βέβαια το παιχνίδι δεν περιορίζεται απλά σε ένα ταξίδι στο φεγγάρι.
Τα παιδιά καλούνται να οργανώσουν τον χώρο, να προετοιμάσουν τα πάντα πριν ταξιδέψουν εκεί. Μέσα από αυτό δηλαδή, μαθαίνουν κριτική σκέψη και κάποιες βασικές αρχές μάρκετινγκ και μάνατζμεντ»
Από την Εσθονία, οι κυρίες Anu Koop και Truunu Karbla τόνισαν στα «Χ.ν.» ότι στην Εσθονία το εκπαιδευτικό σύστημα δίνεται τεράστια έμφαση στην επιχειρηματικότητα! «Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι τα παιδιά να δουλέψουν σε ομάδες, να βάλουν στόχους και να εργαστούν για αυτούς, να κάνουν λάθη, να μάθουν ότι οι επιλογές τους έχουν κάποιες συνέπειες. Το σχολείο είναι ένα ασφαλές περιβάλλον για τα παιδιά. Θέλουμε λοιπόν, κάνοντας λάθη να “πέσουν στα μαλακά” και να προλάβουμε με αυτόν τον τρόπο τα λάθη, να μην γίνουν στην πραγματική ζωή» ανέφεραν χαρακτηριστικά στα «Χ.ν.».
Από τη μεριά του, ο Αντιπεριφερειάρχης, Νίκος Καλογερής, μετέφερε την υποστήριξή της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων στο πρόγραμμα και σε ανάλογα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιούνται αυτό το διάστημα.