ΑΠΟ ΧΘΕΣ (20/12) όλες οι μεταβιβάσεις περιουσιακών στοιχείων (κινητά και ακίνητα) γίνονται μόνο ηλεκτρονικά -και μόνο μέσω συμβολαιογράφων. Είναι μια προσπάθεια για την πάταξη της γραφειοκρατίας και καλώς. Για τον υπουργό ψηφιακής διακυβέρνησης κ. Κ. Πιερρακάκη, «όλες οι ψηφιακές υπηρεσίες του Δημοσίου σχεδιάζονται και υλοποιούνται με επίκεντρο τον πολίτη και όχι το κράτος», όπως έγραψε σε άρθρο του στην εφημερίδα “Τα Νέα” (6/11/21).
ΟΙ ΨΗΦΙΑΚΕΣ υπηρεσίες, λέει ο κ. υπουργός, «είναι πολύ απλές στη χρήση τους» -φυσικά, για τους γνώστες της ηλεκτρονικής επικοινωνίας! Η όλη προσπάθεια φαίνεται να «δείχνει μια αλλαγή φιλοσοφίας και το κτίσιμο μιας σχέσης εμπιστοσύνης του πολίτη στο κράτος, συνθήκη απαραίτητη για μια Ελλάδα που αλλάζει και θέλει να πρωτοπορήσει», τόνισε επίσης ο κ. υπουργός.
…ΥΠΑΡΧΕΙ όμως και μια κατηγορία πολιτών (άνω των 70) που είτε αγκομαχά προκειμένου να ανταποκριθεί στην “ψηφιακή επανάσταση”, είτε λόγω άγνοιας της χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών και “έξυπνων” κινητών (υπερήλικοι) ζει με το καθημερινό άγχος και την αγωνία τής μη εξυπηρέτησής του, αφού συνήθισε επί δεκαετίες τον παραδοσιακό τρόπο συναλλαγής. Έλα, όμως που γι’ αυτούς τους πολίτες κάθε λίγο και λιγάκι κλείνουν οι παλιές “πόρτες” (γκισέ τραπεζών, καταστήματα τηλεφωνικών εταιριών, περιορισμός ωραρίου λειτουργίας, μείωση προσωπικού κ.λπ.) Έτσι, λίγο-πολύ αισθάνονται να περιθωριοποιούνται και να “αχρηστεύονται” ως πολίτες…
ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ αυτούς που δεν είναι και λίγοι, ποια μέτρα σκοπεύει να πάρει η κυβέρνηση ώστε να μη βλέπουμε καθημερινά μακροσκελείς ουρές έξω από τράπεζες και καταστήματα τηλεφωνίας; Καλές είναι οι συρρικνώσεις του αριθμού των υπαλλήλων, καλά και τα κέρδη από τις εξοικονομήσεις, αλλά υπάρχει και η έννοια του ανθρωπισμού απέναντι στους ασθενέστερους. Πού είναι η λεγόμενη κοινωνική ευθύνη τραπεζών και εταιριών; Η δυσαρέσκεια πολλών συμπολιτών μας καταλήγει, αντί του ωραίου συνθήματος “Βάστα Πιερρακάκη”!, να λένε “Basta (=αρκετά) Pierrakaki”!