Στην τελική ευθεία έχει μπει η επεξεργασία σεναρίων για τα τέλη κυκλοφορίας που πρόκειται να πληρώσουν οι φορολογούμενοι φέτος για να έχουν το δικαίωμα να κυκλοφορήσουν τα οχήματά τους το 2017. Τα σενάρια επεξεργάζεται ειδική επιτροπή που έχει συσταθεί στο υπουργείο Οικονομικών και σύντομα πρόκειται να παραδώσει το πόρισμα με τις προτάσεις της στο οικονομικό επιτελείο.
Οι βασικές κατευθύνσεις που έχει δώσει η ηγεσία του υπουργείου στα μέλη της επιτροπής είναι η αύξηση του στόλου των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορήσουν στους ελληνικούς δρόμους το 2017 μέσω της παραλαβής των πινακίδων από χιλιάδες φορολογούμενους οι οποίοι λόγω της φορολογίας επέλεξαν τα τελευταία χρόνια να θέσουν τα οχήματά τους σε ακινησία. Αυτό αφορά κατά κύριο λόγο όσους έχουν οχήματα μεγάλου κυβισμού καθώς και τις οικογένειες που έχουν δεύτερο ή τρίτο όχημα.
Η δεύτερη κατευθυντήρια γραμμή που έχει δοθεί είναι η πραγματοποίηση παρεμβάσεων που αν δεν αυξήσει τα ετήσια έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας, τουλάχιστον θα τα διατηρήσει στο υφιστάμενο επίπεδο, δηλαδή περίπου στα 1.2- 1,3 δις ευρώ.
Η τρίτη κατευθυντήρια γραμμή που έχει δοθεί είναι να βαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας κάθε όχημα που κυκλοφορεί στην ελληνική επικράτεια, δηλαδή ακόμη και τα οχήματα που έχουν ξένες πινακίδες κυκλοφορίας.
Στο πλαίσιο αυτό τα σενάρια που εξετάζει η επιτροπή για τα τέλη κυκλοφορίας προβλέπουν:
– Τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας με βάση του ρύπους ακόμη και για παλαιότερα οχήματα από αυτά που ισχύει αυτό σήμερα. Σημειώνεται ότι για οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά τα τέλη υπολογίζεται με βάση τους ρύπους ενώ για τα παλαιότερα οχήματα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό. Ο πρόταση που εξετάζεται προβλέπει τον υπολογισμό με βάση τους ρύπους για οχήματα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά από την 1η Ιανουαρίου 2007. Η αλλαγή αυτή θα οδηγήσει σε σημαντική μείωση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα ηλικίας έως δέκα ετών μεγάλου κυβισμού (π.χ. άνω των 2.500 κυβικών), μικρές αυξομειώσεις τελών για οχήματα μεσαίου κυβισμού και αυξήσεις τελών για τα οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού.
– Τη θέσπιση της λεγόμενης “βινιέτας”, δηλαδή αυτοκόλλητου το οποίο θα πρέπει να φέρουν υποχρεωτικά όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Η βινιέτα θα περιλαμβάνει και ειδικό τσιπάκι με πληροφορίες για το αν το όχημα είναι ασφαλισμένο και έχει περάσει ΚΤΕΟ και θα δίνεται δωρεάν στα οχήματα με ελληνικές πινακίδες για τα οποία καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας. Τη βινιέτα θα προμηθεύονται και οι ιδιοκτήτες οχημάτων που εισέρχονται στην Ελλάδα καταβάλλοντας αντίτιμο που θα αφορά διάφορες χρονικές περιόδους (π.χ εβδομάδα, μήνας).
Τα τέλη κυκλοφορίας, μαζί με τον ΕΝΦΙΑ και το φόρο εισοδήματος, είναι η τρίτη μεγάλη φορολογική υποχρέωση που θα πρέπει να εκπληρώσουν οι φορολογούμενοι έως το τέλος του έτους.
ΠΗΓΗ: Capital.gr