Ο καταγραφέας του μοιραίου «Mirage 2000-5» που κατέπεσε 9 μίλια από το αεροδρόμιο της Σκύρου και παρέσυρε στο θάνατο τον σμηναγό Γιώργο Μπαλταδώρο, έδωσε τις απαντήσεις τις οποίες ανέμεναν στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας για τα αίτια της συντριβής.
Όπως μεταδίδει το cnn.gr ο καταγραφέας είχε αποσταλεί στη Γαλλία και στις εγκαταστάσεις της κατασκευάστριας εταιρείας του «Mirage 2000-5» και όπως αναφέρουν πηγές της Πολεμικής Αεροπορίας οι απαντήσεις ήρθαν και δείχνουν πως η πτώση οφείλεται στην παραίσθηση του χειριστή.
Είναι το ενδεχόμενο στο οποίο είχαν καταλήξει εξ αρχής οι εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας, βασιζόμενοι κυρίως στην μαρτυρία που είχαν από τον Νο2 του ζεύγους των «Mirage» που είχε απογειωθεί εκείνη την ημέρα για να αναχαιτίσει τουρκικά F-16 στο Αιγαίο.
Όπως επιβεβαιώθηκε από τους Γάλλους εμπειρογνώμονες, ο άτυχος σμηναγός, Γιώργος Μπαλταδώρος, υπέστη το λεγόμενο βέρτιγκο, που αποτελεί τον εφιάλτη των πιλότων και «κάρφωσε» στην θάλασσα με μεγάλη ταχύτητα.
Υπενθυμίζεται πώς ο δεύτερος χειριστής γλύτωσε σαν από θαύμα, αφού και τα δύο «Mirage» πετώντας μέσα στα σύννεφα κατέβηκαν πολύ χαμηλά προκειμένου να βρουν καθαρό καιρό και να προσγειωθούν στη Σκύρο.
Ο Νο2 κατάφερε να απαγκιστρώσει όπως λέγεται στη γλώσσα των πιλότων στα μόλις 300 πόδια, αλλά ο Γιώργος Μπαλταδώρος συνέχισε την καθοδική πορεία «καρφώνοντας» με μεγάλη ταχύτητα στα νερά του Αιγαίου.
Οι Γάλλοι που εξέτασαν όλα τα στοιχεία του καταγραφέα πτήσεων απέκλεισαν οποιοδήποτε ενδεχόμενο τεχνικής βλάβης στο αεροσκάφος, αλλά οι έρευνες από τους εμπειρογνώμονες της ΠΑ συνεχίζονται εξετάζοντας και τον κινητήρα του αεροσκάφους, αλλά και ορισμένα άλλα όργανα που έχουν εντοπίσει στον βυθό της θαλάσσιας περιοχής της Σκύρου, στο σημείο όπου συνετρίβη το «Mirage 2000-5».
Οι μέχρι στιγμής έρευνες έχουν αποκλείσει επίσης, όπως αναφέρει το militaire.gr κι ένα ακόμη ενδεχόμενο που κάποιοι στην Πολεμική Αεροπορία είχαν αφήσει ανοιχτό. Αυτό της υποξίας που μπορεί να είχε προκληθεί ίσως από κάποια τεχνική δυσλειτουργία σε συνδυασμό με το μεγάλο ύψος στο οποίο είχαν πετάξει για πολύ ώρα τα δύο «Mirage 2000-5» την ημέρα της πτώσης.
Η ολοκλήρωση του πορίσματος αναμένεται το επόμενο διάστημα και όπως σε κάθε τέτοια περίπτωση θα είναι απόρρητο. Μόνο αν προκύψουν κάποια ευρήματα τα οποία αφορούν στην ασφάλεια πτήσεων και για τα οποία πρέπει να ενημερωθούν οι χειριστές των «Mirage» θα κοινοποιηθούν, αλλά και πάλι υπηρεσιακά. Κατά τα άλλα πρόσβαση στα στοιχεία του πορίσματος μπορεί να έχει μόνο η χήρα του Γιώργου Μπαλταδώρου.