Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

Πτώση στον κλάδο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα

Μικρή πτώση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και στις αφίξεις επιβατών κρουαζιέρας, παρατηρείται το 2017 σε σχέση με το 2016 στο λιμάνι της Σούδας, με το 2016 να αναδεικνύεται η καλύτερη χρονιά όσον αφορά στον τουρισμό κρουαζιέρας, συγκριτικά με τα στοιχεία των ετών 2014-2017.

Τα παραπάνω προκύπτουν από στοιχεία που παρουσίασε χθες η Ενωση Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ), σύμφωνα με τα οποία:
• Στο λιμάνι της Σούδας, το 2017 κατέπλευσαν 84 κρουαζιερόπλοια με 128.067 επιβάτες,το 2016: 86 κρουαζιερόπλοια με 147.915 επιβάτες, το 2015: 59 κρουαζιερόπλοια με 96.612 επιβάτες και το 2014: 38 κρουαζιερόπλοια με 33.304 επιβάτες
• Στο Ρέθυμνο, έφτασαν το 2017: 21 κρουαζιερόπλοια με 1301 επιβάτες, το 2016: 3 κρουαζιερόπλοια με 400 επιβάτες, το 2015: 11 κρουαζιερόπλοια με 1076 επιβάτες και το 2014: 18 κρουαζιερόπλοια με 4.220 επιβάτες.
• Στο Ηράκλειο, έφτασαν το 2017: 131 κρουαζιερόπλοια με 181.693 επιβάτες, το 2016: 165 κρουαζιερόπλοια με 238.780 επιβάτες, το 2015: 170 με 219.805 επιβάτες και το 2014: 160 κρουαζιερόπλοια με 242.951 επιβάτες
• Στον Αγιο Νικόλαο, το 2017 έφτασαν 43 κρουαζιερόπλοια με 28.972 επιβάτες, το 2016: 49 κρουαζιερόπλοια με 26.560 επιβάτες, το 2015: 52 κρουαζιερόπλοια με 37.762 επιβάτες και το 2014: 66 κρουαζιερόπλοια με 46.432 επιβάτες
• Η Σητεία, το 2017 και το 2016 δεν “υποδέχθηκε” κρουαζιερόπλοια, το 2015 έφτασε ένα πλοίο με 444 επιβάτες και το 2014: 4 κρουαζιερόπλοια 2.802 επιβάτες

ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Πτώση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και στις επισκέψεις επιβατών, παρατηρείται το 2017 σε σχέση με το 2016 στη χώρα μας, λόγω της πολιτικής αστάθειας και των γεωπολιτικών εξελίξεων στην ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου και τα λιμάνια των χωρών αυτών.
Είναι ενδεικτικό ότι σε έξι λιμάνια της Τουρκίας: Κωνσταντινούπολη, Σμύρνη, Μαρμαρίς, Τσεσμέ, Κουσάντασι και Αττάλεια, προσέγγισε μόνο μία εταιρεία κρουαζιέρας και αυτή ήταν η ελληνική Celestyal Cruises.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η Ενωση Λιμένων Ελλάδας, το 2017 παρατηρήθηκε πτώση περίπου 20,5% στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων (από 4.307 το 2016 σε 3.415 το 2017) και πτώση περίπου 11% στις επισκέψεις επιβατών κρουαζιέρας (από 5.204.231 το 2016 σε 4.625.363 το 2017).
Πάντως, η πρώτη δεκάδα των προορισμών παραμένει η ίδια, όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια, με σταθερά πρώτο σε αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και επιβατών το λιμάνι του Πειραιά και μόνη αξιοσημείωτη αλλαγή η δεύτερη θέση για το λιμάνι της Μυκόνου σε αντικατάσταση αυτού της Σαντορίνης, το οποίο μετατίθεται στην τέταρτη, για πρώτη φορά.
Συγκεκριμένα στο λιμάνι του Πειραιά που βρίσκεται στον πρώτο προορισμό το 2017 είχαμε 576 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων με 1.055.559 επισκέψεις επιβατών, έναντι 625 αφίξεων κρουαζιερόπλοιων το 2016 με 1.094.135 επισκέψεις επιβατών.
Η Μύκονος που έρχεται στη δεύτερη θέση είχε 501 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2017 με 699.304 επισκέψεις επιβατών έναντι 596 αφίξεων το 2016 με 722.517 επισκέψεις επιβατών.
Στην Τρίτη θέση είναι η Κέρκυρα με 410 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2017 και 679.681 επισκέψεις επιβατών στην τέταρτη η Σαντορίνη με 406 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2017 και 620.570 επισκέψεις επιβατών και ακολουθούν το Κατάκολο, η Ρόδος, το Ηράκλειο τα Χανιά, η Πάτμος και η Κεφαλονιά Ιθάκη στη 10η θέση.

ΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ
Το 2018 δεν θα είναι καθόλου εύκολο για την άνθιση της Κρουαζιέρας στην Ελλάδα καθώς υποδομές, γραφειοκρατία και αύξηση του μεγέθους των κρουαζιεροπλοίων που θα έρχονται στα ελληνικά λιμάνια κάνουν επιτακτική την ανάγκη για εκσυγχρονισμό των ελληνικών λιμένων, όπως υποστηρίζει στο μεταξύ στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας των Τουριστικών Γραφείων της Ελλάδας Λύσσανδρος Τσιλίδης.
Μάλιστα με την δήλωση του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Τσιλίδης καλεί τον Πρωθυπουργό να “σκύψει” προσωπικά στο συγκεκριμένο κλάδο και στα ανοικτά ζητήματα που υφίστανται και να συστήσει συντονιστικό φορέα που θα τρέξει και θα υλοποιεί έγκαιρα τα έργα των υποδομών στα ελληνικά λιμάνια. Ο κ. Τσιλίδης κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το γεγονός ότι τα νέα πλοία που θα έλθουν στα ελληνικά λιμάνια την επόμενη τριετία θα είναι μεγαλύτερα ξεπερνώντας τα όρια που μπορούν να αντέξουν οι υφιστάμενες υποδομές.
Για να μπορούν, όπως τονίζει ο κ. Τσιλίδης, να γίνονται κρουαζιέρες μεσογειακές και να πάρει η Ελλάδα κόσμο από Αίγυπτο, Ισραήλ κλπ θα πρέπει να έχουν στο καλεντάρι τους οι εταιρίες που οργανώνουν κρουαζιέρες και 2 ελληνικά νησιά. Αυτό για να επιτευχθεί απαραίτητες είναι οι υποδομές, τονίζει ο κ. Τσιλίδης και προσθέτει ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό να γίνουν μεγάλες αίθουσες “τύπου αεροδρομίου” στα ελληνικά λιμάνια και να υπάρχει η δυνατότητα στους ξένους επισκέπτες να κάνουν check in από το αεροδρόμιο, πριν καν επιβιβαστούν στα κρουαζιερόπλοια. Πολύ σημαντική παράμετρος για την προσέλκυση επισκεπτών κρουαζιέρας στην Ελλάδα είναι και η καθιέρωση βίζας διπλής θεώρησης εισόδου, ώστε να μπορούν να πραγματοποιούν άνετες μετακινήσεις οι επισκέπτες μας.

 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα